Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
Den ser ju ut att kunna användas i alla fall!

Check this out:

s1200_10411872_10202207473413938_6900391529028403919_n.jpg

forkless2-jpg.115423

Senast ändrad:
Fula Hojar!!
Fulsnygg, men på något sätt är det något kittlande med designen. :)
Vore iaf riktigt roligt att provcykla den, måste kännas vansiggint märkligt.

Fula Hojar!!
Fast en del funktioner tyckte jag verkade smart, t ex pulsmätare inbyggt i handtagen, fast å andra sidan funkar det kanske bara om man kör barhänt, och det gör man ju inte så ofta.

Fula Hojar!!
frippegubben sa:
Fast en del funktioner tyckte jag verkade smart, t ex pulsmätare inbyggt i handtagen, fast å andra sidan funkar det kanske bara om man kör barhänt, och det gör man ju inte så ofta.

Märkligt att de alltid skall lösa icke-problem... cykeln är för vältestad för att det skall finnas några jätteinnovationer kvar tror jag. Allt är ju redan testat.

Bilagor

• cannondale-factory-tour2005-28.jpg
    cannondale-factory-tour2005-28.jpg
    85.4 KB · Besök: 58
Fula Hojar!!
Bengt-re sa:
Märkligt att de alltid skall lösa icke-problem... cykeln är för vältestad för att det skall finnas några jätteinnovationer kvar tror jag. Allt är ju redan testat.

Ha! Det där lät ju som det som chefen för amerikanska patentverket sa nån gång i början på 1900-talet. Han tyckte man kunde lägga ner patentverket eftersom allt redan var uppfunnet!

Fast klåfingriga organisationer som UCI gör allt vad de kan för att hindra nytänkande och hålla fast vid gamla dogmer.

Fula Hojar!!
frippegubben sa:
Bengt-re sa:

Ha! Det där lät ju som det som chefen för amerikanska patentverket sa nån gång i början på 1900-talet. Han tyckte man kunde lägga ner patentverket eftersom allt redan var uppfunnet!

Fast klåfingriga organisationer som UCI gör allt vad de kan för att hindra nytänkande och hålla fast vid gamla dogmer.

Men med cyklar stämmer det fan. Allt och lite till är testat - onödigt att testa ideer som redan är förkastade.

Cykeln av idag är en mogen och väl utvecklad produkt..

Fula Hojar!!
AddeN sa:
Sssshh!! Säger ni sådär kanske det inte kommer någon ny BB och navstandard i år! Vad ska vi då göra?
Små förbättringar är ju oki. Själv ser jag fram emot 143.6++ och 28 2/3" däck. Kommer att bli sjukt optimal med 14-delat och det nya! Tada! Trippelvev igen! Nice!

Fula Hojar!!
På Teneriffa gillades fula cyklar

Allmänful cykel
image.jpeg

image.jpeg

Fönsterputsarcykel
image.jpeg

Köpecykel
image.jpeg

Allmänful cykel
image.jpeg

Specialful från specialized
image.jpeg

Inte så ful. Men jag fick grubbla innan jag fattade vad bågarna var till för. Hör kanske hemma i tråden cykla med last.
image.jpeg

Senast ändrad:
Fula Hojar!!
I övrigt håller jag med Bengt-re. Det är väl nice när man gör en teknisk förbättring, när man kommer på att kassett håller bättre än frihjulsnav eller att a-head är lättare o smidigare än quillstam. Men cykeln verkar ju ständigt falla offer för folk utan teknisk begåvning som vill rita om lite, på ett sätt som få andra produkter råkar ut för. "En säng? ah, vi gör den 3-kantig och med lutning, samt en förhöjning i mitten som lägger sig i svanken, alltså om den som sover i sängen är svankryggig. Skiiitsnyggt!"

Fula Hojar!!
Bengt-re sa:
frippegubben sa:

Allvarligt...är det en riktig cykel?? Vad i hela fridens namn har den använts till?

Fula Hojar!!
Cliff Barnes sa:
Bengt-re sa:
frippegubben sa:

Allvarligt...är det en riktig cykel?? Vad i hela fridens namn har den använts till?

Den var tydligen en konceptcykel för att försöka skapa den optimala tt-cykeln. Gick väl sådär, men cykeln påstås ha fungerat rent tekniskt även om konstruktionen är totalt galen.

Fula Hojar!!
Bengt-re sa:
Cliff Barnes sa:
Bengt-re sa:
frippegubben sa:

Den var tydligen en konceptcykel för att försöka skapa den optimala tt-cykeln. Gick väl sådär, men cykeln påstås ha fungerat rent tekniskt även om konstruktionen är totalt galen.
Det längsta som cyklats på den är väl typ 30meter? I vindtunneln var den säkert bra men i praktiken var den omöjlig.

Fula Hojar!!
Konkret sa:
Bengt-re sa:
Cliff Barnes sa:
Bengt-re sa:
frippegubben sa:

Det längsta som cyklats på den är väl typ 30meter? I vindtunneln var den säkert bra men i praktiken var den omöjlig.

Jo. Tack och lov... tänk om alla triathler for runt på sånna där... Det fanns en uppföljningside med två lite större framhjul som gick upp i ramen så att bara typ nedersta delen stack ut. Hittar inte bild nu på den, men den var nog ännu fulare.

Fula Hojar!!
Sköna vridpåfrestningar på ramen, det är den nog inte dimensionerad för...

Det känns som det borde bli ganska kass hantering på en sån där hoj. Stel bakaxel och bara ett framhjul, det känns som den skulle vilja tippa i varje sväng? Jag skulle hellre se dubbla framhjul och ett bakhjul. Och med tanke på användningsområdet så vore det nog inte fel med individuell fjädring.

Tillbaka
Topp