Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
HAHAHAHAHAHAHAHAHA......
Jesus Amalia så jävla ful :-O

img561308591.jpg

Fula Hojar!!
gsb sa:
darkforce sa:
dabac sa:
Den här kändes väl sådär, med den kreativa styrvändningen och den tajta passningen mellan däck och skärmar.

den där e ju snygg bara sadelvinkeln som e lite spännande jue att vända styret e inne bland hipstersfolket sålt flertalet byggen me den stilen till östermalmsområdet

Kedjan ser lite lång ut också.

Det är också trendigt på Öfvre Östehrmhalhm.

Fula Hojar!!
darkforce sa:
dabac sa:
Den här kändes väl sådär, med den kreativa styrvändningen och den tajta passningen mellan däck och skärmar.

den där e ju snygg bara sadelvinkeln som e lite spännande jue att vända styret e inne bland hipstersfolket sålt flertalet byggen me den stilen till östermalmsområdet
Varför vänder man styret INNAN man sänkt styrstammen?

Fula Hojar!!
dabac sa:
darkforce sa:
dabac sa:

Varför vänder man styret INNAN man sänkt styrstammen?

för utseendet e hippt o ha styret upp o ner ;)

Fula Hojar!!
matz 1 sa:
Ja det var en vinnare...
Jag undrar bara .....varför???
Det finns några skumma lösningar på framdämpare för mc. Där brukar det motiveras med att cykeln inte ska niga så mycket vid inbromsning (vilket ju gör att cykeln så att säga byter geometri).
Men sådana problem borde inte vara så allvarliga inom cykling.

Fula Hojar!!
Det finns alltid de som vägrar släppa sargen & envist hävdar att det var bättre förr.
Förr var förr och var annorlunda mot senare, dvs nu som är annorlunda gentemot sen.

Hjulstorlekar är som åldrar...

Fula Hojar!!
Vernersson:
Så du menar att jag fortfarande bara är 26 år?
Det måste väl bli så då jag har 26or på mina mtbs....
Eller är jag helt ute och cyklar? :)

Fula Hojar!!
Skogsgubben sa:
matz 1 sa:
Ja det var en vinnare...
Jag undrar bara .....varför???
Det finns några skumma lösningar på framdämpare för mc. Där brukar det motiveras med att cykeln inte ska niga så mycket vid inbromsning (vilket ju gör att cykeln så att säga byter geometri).
Men sådana problem borde inte vara så allvarliga inom cykling.

Alvarlighetsgraden beror ju på vad man cyklar. De flesta har väll problem med att hålla sig uppe när man pressar på över en viss hastighet om det är tillräckligt brant å ojämnt.
Jag har numera ~12timmars www.hardbarka.com enduro som jämförelse som går på maximalt varierande underlag från höghastighets sten och rothelvetespartier till snabba fjällflytstigar varav allt innehåller många av tramp-partier och några klättringar. Pga den utmattande längden så skule jag verkligen önskat något som kunde justeras mer plush än den BOS Deville jag körde på. MEN ändå hålla sig uppe även de mest stökiga DH partierna-

Kanske fransoserna är inne på något http://www.bikerumor.com/2016/10/25...ng-suspension-fork-takes-movement-brake-dive/

motion-2-1477356124562-8xqxhwkbd7lr-630-354.jpg

Avsaknad av info om kompressionsdämpning och att den har Lockout (som är justerbar "justerbar" ?) gör mig något skeptisk. Speciellt till det priset... Meeeen det kan det ju vara värt om den visar sig fungera och är underhållsfri med livstidsgarant.
Någon som vågar beställa en som jag kan få prova? :-)

Fula Hojar!!
Henrik_E sa:
Står fast vid att English aldrig gjort en snygg cykel.

Vaa? han cyklar e visst snygga inte lite snygga heller utan grymt snygga tycker jag!
/M

Bilagor

• ladda ned.jpg
    ladda ned.jpg
    5.8 KB · Besök: 124
  • Blue_Orange_English_027_5269.jpg
    Blue_Orange_English_027_5269.jpg
    119.3 KB · Besök: 142
  • Fair-Wheel-Bikes-Rob-English-steel-road-bike02.jpg
    Fair-Wheel-Bikes-Rob-English-steel-road-bike02.jpg
    84.8 KB · Besök: 140
Fula Hojar!!
Jag är ganska övertygad om att det skulle gå att köpa ett aphängarstyre för mindre pengar än vad alla de där rörkopplingarna kostade...
IMG_2818.JPG

(Ja, det ÄR gjort av koppar.)

Lite längre bort stod den här:
IMG_2819.JPG

Cold-setta styrstammar verkar ju sunt...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp