Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
Leidhagen sa:
Denna kan nog passa in här!

Påminner mer om den röda Puch Florida jag hade som ung, än om en cykel...

puch-florida-50cc.jpg

Senast ändrad:
Fula Hojar!!
ceel sa:
Cannondale jekyl 1000 sa:
Kan ingen befria oss från den där "downhillcykeln" som annonseras här med jämna mellanrum så man slipper se den?

Då hamnar den ju bara i "Visa din cykel inför 2017" istället. :)

Nä jag tänkte mer att den skulle hamna på återvinningen och pånyttfödas för en mer lämplig uppgift t.ex härbärga öl.

Fula Hojar!!
Snubblade över den här på internet när jag sökte nåt helt annat. Nu finns det ju typ bara hiskeliga skapelser bland elcyklar men den här är ändå nåt lite speciellt med imho.

Bilagor

• kyoto-ebike.jpg.650x0_q70_crop-smart.jpg
    kyoto-ebike.jpg.650x0_q70_crop-smart.jpg
    46.8 KB · Besök: 93
Fula Hojar!!
qma sa:
Snubblade över den här på internet när jag sökte nåt helt annat. Nu finns det ju typ bara hiskeliga skapelser bland elcyklar men den här är ändå nåt lite speciellt med imho.
Borde ju tilltala många här på forumet då man kan trampa med hålfoten utan att riskera tåöverlapp :-)

Fula Hojar!!
emmer sa:
qma sa:
Borde ju tilltala många här på forumet då man kan trampa med hålfoten utan att riskera tåöverlapp :-)

Jag gillart!
Är svintrött på pendelcyklar med korta kedjestag och tåöverlapp som på en velodromjonne.
Ge mig geometri från en 40-talscykel men med en modern aluram!

Fula Hojar!!
Bengt-re sa:
fhloston sa:
Bengt-re sa:
Jag brukar gilla Surly...

Ja, men lite coolt att det är både skivbromsar och fälg-dito. ;-)

Ja. Diskutionen om fälg eller skivbromsar fick ett oväntat svar. Både!

Såg iofs en kolfiber Eastway i sommras som hade skivbroms fram och fälgbroms bak. Lite udda det också och det så fabriksgjort ut.

Hmm, är det inte fotbroms på den också?

Det ser ut som navväxel, och den har en svart hävarm...

Senast ändrad:
Fula Hojar!!
fhloston sa:
Bengt-re sa:
fhloston sa:
Bengt-re sa:
Jag brukar gilla Surly...

Ja, men lite coolt att det är både skivbromsar och fälg-dito. ;-)

Ja. Diskutionen om fälg eller skivbromsar fick ett oväntat svar. Både!

Såg iofs en kolfiber Eastway i sommras som hade skivbroms fram och fälgbroms bak. Lite udda det också och det så fabriksgjort ut.

Hmm, är det inte fotbroms på den också?

Det ser ut som navväxel, och den har en svart hävarm...

Rohloff. Ingen fotbroms.

Fula Hojar!!
qma sa:

Den var ju ändå rätt ändåmålsenlig - förutom att de förstör sådär det mesta med batteriet. Både lågt insteg och eldrift är ju bra att ha för den som är mindre rörlig, men känns som att batteriplaceringen tar bort det mesta av det låga insteget ...

Fula Hojar!!
kontrapunkt sa:
qma sa:

Den var ju ändå rätt ändåmålsenlig - förutom att de förstör sådär det mesta med batteriet. Både lågt insteg och eldrift är ju bra att ha för den som är mindre rörlig, men känns som att batteriplaceringen tar bort det mesta av det låga insteget ...

Jo visst, och den är knappast bland de fulare i tråden. För mig ser det alltid lattjo ut med enkelt rör istället för främre triangel. Designen drar ögonen till klumparna i mitten, och hjulbasen är lite goofy. Men nä, inte superful relativt denna tråds track record.

Fula Hojar!!
När man trodde att botten var nådd... Ser ju ut som moped....

Bilagor

• filename=D3DDA26A-D784-4B34-817F-5AB43AB61173.jpg
    filename=D3DDA26A-D784-4B34-817F-5AB43AB61173.jpg
    269.2 KB · Besök: 91
Tillbaka
Topp