Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
Fula Hojar!!
zinkpasta sa:
Lådan innehåller troligtvis en hamster + hjul som sköter uppladdning av batteri.

Cred för hemmabygget dock. Happyit?

Jag tror jag cyklat på den där, eller föregångaren, eller kusinen. Några ute i en verkstad jag jobbat med har byggt enligt exakt samma koncept. Den jag provade var en Kona FS med Bombergaffel och typ 1500W jättemotor. Ramen hade gått av och var förlängd eller nåt. Batterierna var LiPO. Den gjorde omkring 70km/h enligt hastighetsmätaren på min bil.

Denna styggelse kom upp i mitt Instagramflöde:

8EF94453-7CF2-4CE4-AD92-76B1593410ED.jpeg

Fula Hojar!!
Såg denna skapelse på Trädgårdsgatan i Strängnäs. Kolla in styret.... väldigt likt skyddet runt trädet?
/N

Bilagor

• 20180328_155405.jpg
    20180328_155405.jpg
    596.3 KB · Besök: 85
Fula Hojar!!
fredrik168 sa:
Vernersson sa:
itisasitis sa:
:(

Ni kan köpa den dessutom, https://www.blocket.se/stockholm/Land_Rover_MTB_hybrid_78578458.htm?ca=11&w=1 . Enligt annonsören är den perfekt för pendlaren :)

Komplett med felvänd(?) gaffel, eller är det bara jag som lurar mig själv?

Gaffeln blir åt rätt håll när man viker ihop den! Hjulet rätt däremot! ??

Ahhhh... SMART! :-D
Tänkte inte på vikningen...

Fula Hojar!!
Atakua sa:
Mycket intressant. Särskilt de "växelmätare" som sitter ovanpå styret — är de några typ DIY? Eller är de en av de tidigare approacher till MTB reglagedesign?
Jag vill minnas att min syster hade några liknande mätare på sin cykel så de är nog från en återvändsgränd i Shimanos design-evolution.

Fula Hojar!!
till barn och andra mindre vana cyklister är det bra med en växelindikator. brukar komplettera den med en vit tejp på spaken man skall trycka på inför en backe, dvs vid önskemål om lättare växel.

den där var lite övertydlig dock. är det inte en sån som automatväxlar, vänstra tavlan kunde tyda på det??

Fula Hojar!!
kais01 sa:
till barn och andra mindre vana cyklister är det bra med en växelindikator. brukar komplettera den med en vit tejp på spaken man skall trycka på inför en backe, dvs vid önskemål om lättare växel.

den där var lite övertydlig dock. är det inte en sån som automatväxlar, vänstra tavlan kunde tyda på det??

Huga, nej helt manuellt. De där fanns under ett par av seklets första år. Inget kul alls när kunderna kom tillbaka och klagade på att växelindikatorerna
visade fel. Shimanos utvecklingsingenjörer gone mad... Jag har stört mig på en annan liten sak som Shimano kör med. "Optical Gear Display".
Vad i hela friden ska det annars vara? Audiovisual Gear Display? "First gear, second.... second..., adjust gear shifter..."?

Tillbaka
Topp