Fulcrum red metal zero.

trek 6500

Ny medlem
Fulcrum red metal zero.
Jag funderar på köpa hjulen nämnda i rubriken men är lite osäker på on dom klara min vikt som är 92 kg. Någon som vet vad de tål. Jag kan inte hitta något om vikt rekommendationer. Har tittat på andra hjul i samma prisklass, dessa har olika vikt gränser. Hoppas på eran hjälp

Fulcrum red metal zero.
Om det är samma som XRP så rekommenderar Fulcrum att inte väga över 109 kg. Om det är 26" du ska ha så har jag ett par American classic till salu.

Fulcrum red metal zero.
http://www.fulcrumwheels.com/en/faq/wheels

" What are the weight limits of the wheels? Where can I find the weight limits allowed by the wheels?

All Fulcrum wheels are constructed to meet the highest standards of resistance and durability. If you weigh over 109 kg/240 lbs we advise you not to use this product. Non compliance with this warning can damage the product irreversibly. If you weigh 82 kg/180 lbs or more, you must be especially vigilant and have your bicycle inspected more frequently (than someone weighing less than 82 kg/180 lbs). Check with your mechanic to discuss whether the wheels you selected are suitable for your use, and to determine the frequency of inspections. Using tires with a larger diameter and a frame that respects the standards will help to increase the lifetime of the wheels."

Jag (88-91 kg) körde två säsonger på två par red metal zero 26 och de är superstyva och hållbara - behövdes aldrig riktas. För övrigt: av alla hjul jag haft var dessa också de lättaste att köra slanglöst: hade man fått upp däcken på kanten så satt de sedan som berget. Min förra FRM-fälgar och mina nuvarande Roval-hjul håller inte däckskanten lika bra.

Tillbaka
Topp