Full Dynamix

GORM

Ny medlem
Full Dynamix
Hej på er.

Har lite funderingar på att bytta hoj.
Kör sen ca 7 år tillbaka på en på en Scott Comp Racing som e mer el mindre helt orginal.
Är GRYMT nöjd med denna men mycket vill ha mer så jag har börjat kolla lite på ny hoj.
Snublade av en tillfällighet på Full Dynamix vilket jag aldrig hört talas om.
De värkar vara riktigt prisvärda om man kollar på specningen av komonenterna.
E det någon som har erfarenhet av detta märke?
Eller ska jag vara Scott troget?
Tacksam för svar.

Mvh Gorm

Full Dynamix
GORM: Jag sitter och surfar på Full Dynamix för tillfället också. Jag har dessväre inte så bra koll på olika komponenter så jag kan bedömma om tex gaffeln är bra. Dock hakade jag upp mig på att det är Michelin däck på den. Verkar B. Alla coola cyklar har ju häftiga Schwalbe däck. Michelin däcken var fula dessutom.

Mvh petrusko

Full Dynamix
Full Dynamix har bra komponenter när det gäller växlar mm. Här ser det ut som om man får mycket för pengarna. Det är dock sämre när det kommer till sådant som dämpare och fälgar. Dvs sånt som kan vara svårare att förstå sig på som oinsatt. Vikten för cykeln ligger dessutom ett kilo högre än en cykel för motsvarande pengar, från exempelvis Canyon. Den extra vikten kommer av billigare och tyngre hjul mm. Så vid en snabb koll ser det bra ut, men när man granskar det närmare ser det plötsligt inte lika bra ut längre.

Full Dynamix
Tjena!

Jag köpte en Full Dynamix för någon månad sedan och hade ju som alla andra tusen aspekter och frågeställningar.
Nu valde jag varianten för 19995:- som tillsammans med bonuschecken blir 18500:- om man nu ändå tänkt köpa lite andra cykelprylar.
Jämfört med Canyonen för 22800:- (tror jag det var) + frakt så blir det ju 5000:- i skillnad.

Jag håller med om vikten, den ligger nära ett kilo över Canyonen men går man från 14kg till 10,5kg som jag, så känns FD:n ganska lätt ändå.
Men detta med vikten var enda nackdelen tycker jag.

Den andra anledningen till att jag valde FD, förutom priset, var faktiskt komponenterna.
Jag gillar inte blandningar, och tublöst vill jag ha, så det passade perfekt.
Gillar man inte Michelin så kör slut på däcken och byt till andra om du nu inte gillar dem.
Men som någon annan skrev så är väl inte det något som avgör om man slår till på hojen eller inte.
Det är den första cykeln jag ser som verkligen var REN XT på allt inte bara klistermärket på styret.

Jaja, ett kärt ämne som sagt...

Tillbaka
Topp