Fullface för smala huvuden

Ekorre

Ny medlem
Hallo

Har lite problem att hitta en full face hjälm som passar mitt smala huvud.
Medium hjälmarna sitter bra med trycker i pannan, och large storlekarna är som stopa huvudet i tvätt maskinen (inte testat) (än). Någon anann som har samma problem? Det finns inte så mycket stoppning att dra ur dom heller. Hitta en fly hjälm som var sådär, frågan är om frigoliten (eller vad det är i dom) kan ändra lite form med tiden. Dom jag hittils testat är fly, bell, spezilized, dom som finns hos min lbs. Finns antagligen formgjutna men det är lite överkill för ska bara studsa omkring lite på bmx-en när min svetto-xc cykel vilar.

/Micke

Jag har exakt samma problem. Bell och Specialized är omöjliga att använda. Testa hjälmar från Giro, de funkar för mig iallafall.

Egil: Jag var försenad när jag såg den i ett skyltfönster men kände att jag var tvungen att prova den. Det gick därför rätt fort när jag testade den och det är möjligt att man kan justera spännet i nacken så det funkar bättre. Intrycket jag fick var tyvärr att den satt väldigt dåligt.

Men prova gärna själv och berätta om du får ihop det. Den hjälmen är exakt vad jag är ute efter (en fullface som man inte svettas ihjäl i när det är varmt).

Tillbaka
Topp