Fullfjädrad FATBIKE - ICAN SN04

Har cyklat några gånger med hydrauliska (Magura) bromsar i -25 och kallare, och det var inte så roligt. Gick nästan inte att bromsa, det var trög och seg som tjock tjära och ofta ville bromsklossarna inte tillbaka. Hände ofta att jag pushade cykeln för att det var för farligt utan broms (jättehalt). När det var varmare igen var det ingen alls ett problem.
Däremot med vanliga skivbromsar har jag aldrig haft problem, inte heller med vajrar :)
Ok, i -25 grader stannar jag inne i värmen ?!
Erkänner att jag är lite vek.

Hej! Jag läste hela tråden och funderar stark för att skaffa denna ramen. Jag gillar bygga själv också. Har redan Dude med styv gafel sen i 3 år och använder den bara på vinter, gillar den för att man behöver inte göra något service alls, nästan... Ni som använder denna ramen och haft Dude tidigare: Hur känns den jämfört mot Dude, lika lätt ock cykla? 'Playfull' eller mer segt? Hur går det ner der riktig kalt? ( typ 15 minus och kallare?) Jag har tendens att skaffa och bygga om mina cyklar och har massa delar ligande hemma som jag kan använda till denna rammen, i äntligen inte mycket som saknas, tänkte ha kvar Dude ett tag iaf. för att jämföra. Och sista frågan: Ramen är tillverkat i China och finns att köpa på bla. Aliexpres. Har Ni köpt där eller från USA? Isf varför?

Hej! Jag läste hela tråden och funderar stark för att skaffa denna ramen. Jag gillar bygga själv också. Har redan Dude med styv gafel sen i 3 år och använder den bara på vinter, gillar den för att man behöver inte göra något service alls, nästan... Ni som använder denna ramen och haft Dude tidigare: Hur känns den jämfört mot Dude, lika lätt ock cykla? 'Playfull' eller mer segt? Hur går det ner der riktig kalt? ( typ 15 minus och kallare?) Jag har tendens att skaffa och bygga om mina cyklar och har massa delar ligande hemma som jag kan använda till denna rammen, i äntligen inte mycket som saknas, tänkte ha kvar Dude ett tag iaf. för att jämföra. Och sista frågan: Ramen är tillverkat i China och finns att köpa på bla. Aliexpres. Har Ni köpt där eller från USA? Isf varför?
Den kommer väl från ICAN Och de kommer från Kina?

Fullgungsfetingen har blivit lite bortglömd sista kvartalen då ett par andra cyklar kommit emellan, men nu brilljerar den på äventyr rätt över frusna myrar, sjöar och längs bäckar :-)
Men, jag har som blivit biten av trenden med längre och flackare, så den skulle inte må dåligt av ett angle-set, någon som vet vad som passar?
Och inte går en bluto 120 att förlänga en centimeter eller två?

19BE5835-3F11-49E2-8276-B731AC4DE7FE.jpeg

F3726A04-8133-4605-AF59-56B9EB017796.jpeg

Även om den här cykeln lever än så blir den tyvärr använd allt för sällan då jag nu tycker den är lite väl kort och brant. Visst, 9point8 har nu anglesets som passar men den blir ju inte längre av det…
Andra fulldämpade tjockisramar som tar minst 4.8”, finns det?

Tillbaka
Topp