Funäsdalen - Fjällturen veckan

• Trådstartare Trådstartare Fil
  • Start datum Start datum

Fil

Ny medlem
Lite funderingar runt härejdalens digra toppar!

Has det några erfarenheter ifrån området?
XC, Cx osv. Hur är loppet som avslutar veckan?
Några direkta måsten, i turväg?

//

Kariknallen tur och retur från Bruksvallarna är en inte så lång men trevlig tur. Fika på toppen så får man en rackarns fin utförslöpa tillbaka ner sedan.

På själva Funsädalsfjället finns också cykelled som är ganska fin. Kan då rekommendera att ta liften upp, jag tog grusvägen upp i skidbacken och den var helt klart brant...

Har man en Endurocykel skulle jag även kunan tänka mig att Mittåkläppen kan bjuda på en fin tur ner om man orkar cykla/släpa upp cykeln

Hei
Det finns mange ulike cykel leder i området, et tips er og se på guldtur vandringsleder, har cyklet mange fine av guldturene.
Det finns en cykelguide for området.
Om man vil så kommer Anders Blomquist ( eier av Fjällturen ) til og ha guidning på torsdagen under Cykelveckan, da finns det også mulighet for at teste Lapierre cyklar.

Mvh
Ingar
Fil sa:
Lite funderingar runt härejdalens digra toppar!

Has det några erfarenheter ifrån området?
XC, Cx osv. Hur är loppet som avslutar veckan?
Några direkta måsten, i turväg?

//

Rompa sa:
fhloston sa:
70 :-)

Då får du lite trixigt single track när du är som tröttast.

Okej :)

Då får d bli 70km dådå! Hoppas jag orkar med det, jag har ju minimal erfarenhet av backar egentligen...

Hei
Det klarer du fint, det meste av de drøyeste høydmeter bakkene ligger på grus, du sveriges lengste hillclimb bakke etter ca 28km . De siste 11km på 70 er det ikke mange høydmeter, men du får mye fin singeltrack

Mvh
Ingar

Fjällturen sa:
Rompa sa:
fhloston sa:
70 :-)

Då får du lite trixigt single track när du är som tröttast.

Okej :)

Då får d bli 70km dådå! Hoppas jag orkar med det, jag har ju minimal erfarenhet av backar egentligen...

Hei
Det klarer du fint, det meste av de drøyeste høydmeter bakkene ligger på grus, du sveriges lengste hillclimb bakke etter ca 28km . De siste 11km på 70 er det ikke mange høydmeter, men du får mye fin singeltrack

Mvh
Ingar
Tack! Nu har jag bestämt mig!

Tillbaka
Topp