Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om du klickar på "Analysis" till vänster så får du Stravas "gissade" watt. Kräver inte premium. Men jag gissar att du var ute efter den där kurvan som visar max effekt över olika tidsspann. Den kräver dock premium och finns inte heller i StravistiX vad jag vet.PiPPiW sa:Nja, watt i Strava kräver Premium. Känner inte att jag vill betala för det.Henrik_E sa:Det är ju inbyggt i själva Strava. Och visar mest nonsenssiffror.PiPPiW sa:Men trodde att det skulle finnas nån approximation av Watt i StravistiX, har jag missat nåt?
Tack för den, topp. Ska inte dra på det här för mycket men har testat fram och tillbaks och eftersom estimated watts bara finns i Premium och inte i StravistiX om man kör standard (jag får alltså upp alla listade värden utom "Power") så kommer StravistiX effektsiffror från Strava Premium.NLC sa:Om du kollar under fliken "Overview" klickar på "Show extended statistics" får upp HR, Speed, Power, Grade, Elevation, Ascent Speed
Jag får då en massa olika "estimated" power utan att ha någe premium. Både under "Analysis" och under sammanfattningen (och även under "StravistiX extended statistics")PiPPiW sa:Tack för den, topp. Ska inte dra på det här för mycket men har testat fram och tillbaks och eftersom estimated watts bara finns i Premium och inte i StravistiX om man kör standard (jag får alltså upp alla listade värden utom "Power") så kommer StravistiX effektsiffror från Strava Premium.NLC sa:Om du kollar under fliken "Overview" klickar på "Show extended statistics" får upp HR, Speed, Power, Grade, Elevation, Ascent Speed
Jag vet att det är "estimated" men gillar att fnula med olika mätvärden över en och samma mät-aktivitet. Får börja spara ihop till en riktig mätare.
eketjall sa:Jag får då en massa olika "estimated" power utan att ha någe premium. Både under "Analysis" och under sammanfattningen (och även under "StravistiX extended statistics")
Jag kör med GPS och puls. Allt jag får upp under kartan är det här.eketjall sa:Ja så där ser det ju ut (finns ingen undermeny till "analysis" men man får ju upp en effekt kurva under kartan.
Kör jag bara med GPS (inga andra sensorer) så får jag en kurva för hastighet och en för uppskattad effekt.
Det är ett vanligt utomhuspass. GPSen loggar fint, jag får upp en höjdkurva och backarna är fascinerande exakta att titta på i nån av 3D-kart-generatorerna som jag inte hittar nu.eketjall sa:Det är inte så att du försöker läsa ut uppskattad effekt från ett trainer pass?
In order for Strava to calculate your watts, you'll need three things:
-A bike attached to your ride. If you have no bikes on Strava, or do not attach a bike to your ride a default road bike weight of 9kg, or approximately 20lbs will be used instead. See Gear for more help.
-Your personal weight listed in your Account Settings, see Personal Settings for help.
-Trusted elevation numbers - from either a device with a barometric altimeter, like a Garmin Edge 500, or from our internal elevation correction. For troubleshooting, see Checking your Elevation Correction, and for more information about elevation correction, go here.
Jovisst. Eller "det hade jag väl gjort..."eketjall sa:En snabb googling gav följande; kanske har du inte angett din vikt?
PiPPiW sa:över 600W i 4 minuter
Haha... En tacker och bocker. Och så var det dom där stintarna över 1 kWJT sa:Grattis! :-)PiPPiW sa:över 600W i 4 minuter
PiPPiW sa:Tror jag började med cykelträning lite för sent i livet men kan jag regelbundet klå mina egna siffror så går det framåt.
K ristian sa:Lånar den här tråden. Blev vid ett tillfälle tvungen att avbryta en tur för att akut åka med katten till sjukhuset. I det läget tänker man inte på att spara ner riden och stänga av gps:en innan man slänger sig iväg i bilen. Så nu har jag tre KOM's som inte alls stämmer. Men jag hittar inte hur jag redigerar bort dom? Går det? Om inte, försvinner dom om jag raderar hela riden?
K ristian sa:Lånar den här tråden. Blev vid ett tillfälle tvungen att avbryta en tur för att akut åka med katten till sjukhuset. I det läget tänker man inte på att spara ner riden och stänga av gps:en innan man slänger sig iväg i bilen. Så nu har jag tre KOM's som inte alls stämmer. Men jag hittar inte hur jag redigerar bort dom? Går det? Om inte, försvinner dom om jag raderar hela riden?
båtbensbudet sa:Så vad betalar ni för premium idag? 85 spänn känns dyrt tycker jag spontant eller är det d som gäller?
eiskall sa:båtbensbudet sa:Så vad betalar ni för premium idag? 85 spänn känns dyrt tycker jag spontant eller är det d som gäller?
Skumt. Har betalar årvis, och nu är det dags att förnya. 419 kr ska dom dra, står det.
Tar dom mer betalt av nya kunder?
Spacekitty sa:85kr / 650 kr är priset om man köper i iPhone-appen. Billigare direkt på Stravas hemsida. Apple vill ju ha 30% "förmedlingsavgift" på ett ungefär typ lixom.
Var hittar ma gratis versionen får bara att gäller i 30 dagar sen kostar det. ???Har för mig att det är 69kr/mån. Dvs ganska dyrt enligt mig, men det största problemet är att jag gillar appen och sponsrar dom gärna men ingen utav premium-funktionerna intresserar mig.