Funderingar på Serious Intention Alfine Gates från bikester.se

Fredrik_

Ny medlem
Hej,

Var och testade en Scott Sub 10 och gillade verkligen Alfine med bältdrift. Har en 10+ år gammal GT mtb som jag släpar runt i skogen och en 70tals Crescent för pendling, dags för nytt =)

Har letat lite i forumet efter trådar som handlar om cyklar med beltdrive och alfine växel.

Det jag kom fram till var att de flesta rekommenderar Alfine 11 och därför har jag letat efter en prisvärd cykel med den växeln. Hittade Serious intention Alfine Gates på bikester.se. 10300;-
http://www.bikester.se/serious-intention-alfine-gates-crossrad-svart-337577.html

Alla "stora" tillverkare som bygger cykel med Alfine 11 och gates verkar kosta 18-30k...

Är det nått skummt med bikester.se eller märket Serious Intention? Någon som har erfarenhet/synpunkt?

Kollade även på radon som har fina Alfine cyklar men utan beltdrive..

Hoppas på flera synpunkter!

Ingen aning om hur cykeln står sig, men jag handlade i alla fall en hjälm från Bikester härom veckan som anlände lika snabbt och smidigt som beställningar från andra tyska postorderfirmor. Dock var den trots största storleken något för liten för mitt stora huvud så får väl snart se om de är lika villiga att lämna pengarna tillbaka på mitt konto...

Tack för feedback du får berätta hur det gick sen. Jag funderar fortfarande på om jag ska slå till =)

Tillbaka
Topp