Funkar dessa hjul till lilla frun?

salle

Aktiv medlem
Håller på att bygga ihop en stigcykel till frun och är på jakt efter hjul. Sprang på dessa hos superstar till bra pris, 125 pund med rabatt: http://www.superstarcomponents.com/...-16772989&mc_cid=fcc26c1d5e&mc_eid=6971468d45 . Hon väger 55kg och har inte cyklat skog tidigare. Har svårt att hitta vikt på hjulen eller spec överhuvudtaget. Vad tror happykollektivet? Ska sitta på en heldämpad hoj med 140 i slag.

Senast ändrad:
125 gbp till lilla frun? Är det vad du bjuder henne? Nä nä lille gubben, lägg på en nolla o visa din uppskattning! ?

Kanske lite bredare för stigcykel? Får för mig att breda fälgar är bättre på att hålla däck på plats med lågt tryck, och lågt tryck vill man nog ha på 55kg

Tanken har slagit mig att uppgradera mina hjul på konan (process 134), och låta de gå till frun. Men då är ju frågan vad jag ska ha? Får man ngt bra för typ 3000kr som är bättre än det som sitter på nu? WTB ST i23 TCS-fälgar med Deore-nav.

För att ta bladet från Miss Lyckas mun, (brukar inte hen klara det själv?)
så ifrågasätter Miss Lycka att du inte satsar lika mycket på fruns cykel som på din.
Jag håller med: om hon är svagare/långsammare så borde hon få lättare/bättre grejer än du, så ni blir jämnare (som bonus för dig så får du mer träning...)
Och om hon redan är starkare så förtjänar hon väl bra grejer!
För övrigt borde du vilja att den bästa i ditt liv cyklar på det bästa som går att köpa för pengar.
Öppna lädret!

Japp, det har jag fattat :)! Men eftersom hon inte cyklat tidigare så får första cykeln bli lite av ett budgetbygge. Om hon gillart så får det bli en fräsigare sak så klart!
Hjulen har ju trots allt kostat fyra tusen nya så helt kassa kan de ju inte vara eller?

Tillbaka
Topp