Game changer?

Game changer?
Så här ett par år senare, kan någon delge sina erfarenheter av S7 modellerna och deras penthouse, terminaler och grejor? Flera av mina byxor börjar ge upp och eftersom jag har ett par mille som jag är nöjd med så tänkte jag jag satsa på Cento eller Equipe, är det en dum idé?

mvh /Jesper

Game changer?
Nu finns det ingen återvändo. 2 par assos s7 på väg. Ett par tiburu och ett par equipe, båda bibshorts. Tiburu för lite svalare väder och equipen för högsommar.

Efter gårdagens entimmestempopass kände jag, eller rättare sagt skinnet i skrevet kände att det fick vara nog. Indiandans i duschen är inte så kul.

/ K

Senast ändrad:
Game changer?
gandhi sa:
Nu finns det ingen återvändo. 2 par assos s7 på väg. Ett par tiburu och ett par equipe, båda bibshorts. Tiburu för lite svalare väder och equipen för högsommar.

Efter gårdagens entimmestempopass kände jag, eller rättare sagt skinnet i skrevet kände att det fick vara nog. Indiandans i duschen är inte så kul.

/ K

Ajajaj, har du inte läst märkeshets tråden?
Biltema eller andra billiga bibs är MINST lika bra. Snacka om att kasta pengar i sjön....

Game changer?
Jag har toppmodellen Campionissimo. De har typ limmad kant på paden känns lite hård/vass som skaver på sidan av pungen om byxorna sitter typ en millimeter fel. Borde väl maila Assos och fråga huruvida jag fått ett måndagsexemplar eller om detta är normalt… Vore det inte för denna defekt så är byxorna riktigt bra och sitter som gjutna runt kroppen. Skulle dock aldrig i helvete betala fullpris (jag köpte vid juletid när Wiggle hade bra kampanj på alla kläder).

Game changer?
Jag köpte ett par s7 neopro till vinterpendlingen nån gång för några år sen, när jag hade återkommande såna där infektioner och bara inte ville sluta cykla. Tycker mig minnas att de kostade 1200 kr.

Det blev bättre ganska fort, och har inte varit något problem sen dess, så de var iaf bra ersättning för Mavic's 2d och 3d insert bibs som jag körde innan.

Om jag ska köra mer med bibs så tänker jag leta billigare som funkar, men det var bråttom den gången.

Game changer?
Skickade ett mail till Assos och frågade om det verkligen var normalt att få skav av deras flaggskeppsmodell. Tydligen hade de numera tagit bort denna vassa kant som jag irriterat mig på och blev erbjuden ett byte av pad. Postade över shortsen till Schweiz och ett par veckor senare är de nu tillbaka i mina händer igen, inte hunnit prova dem ännu men det verkar helt klart lovande. Om dina bibs har samma irriterande kant, kontakta Assos för att arrangera byte till ny pad!

Mayhem sa:
Jag har toppmodellen Campionissimo. De har typ limmad kant på paden känns lite hård/vass som skaver på sidan av pungen om byxorna sitter typ en millimeter fel. Borde väl maila Assos och fråga huruvida jag fått ett måndagsexemplar eller om detta är normalt… Vore det inte för denna defekt så är byxorna riktigt bra och sitter som gjutna runt kroppen. Skulle dock aldrig i helvete betala fullpris (jag köpte vid juletid när Wiggle hade bra kampanj på alla kläder).

Tillbaka
Topp