Gamla cykelprylar får nytt liv

Blev oförskämt nöjd efter det här femsekundershacket och tänkte att det kanske kunde locka fram happyiter som har gjort liknande projekt, fast förhoppningsvis lite häftigare! Den lilla lådan på det här lilla bordet behövde ett nytt handtag varvid min Peugeot blev dualspeed-konverterad:

IMG_2237.jpg ht=480

IMG_2243.jpg ht=480

IMG_2240.jpg ht=480

Edit:
Efter att S uttalade sig om skruven fick jag lov att rota igenom mina grunda lådor igen... och hittade mirakulöst nog en precis lagom liten bult så jag kunde dra på 'orginalvingen'.

IMG_2248.jpg ht=480

IMG_2246.jpg ht=640

Senast redigerad av en moderator:
Stiligt!

Om man får vara petig så hade jag bytt ut skruven till den som hör till reglaget eller i vart fall en med rakt spår.

Jag fick tag på en gammal Marzocchi Z2 gaffel, troligen från 96, står stämplat de i den iallafall, som jag fixade till och gav lite passande utrustning. Sedan så vips hade jag en fönsterlampa
lamp1.JPG ht=518

Efter att bilden är tagen har det monterats en tidsenlig v-broms också.
Skärmen är bara en nödlösning tills jag hittar den rätta... vilket jag inte gjort på ett år iallafall.. :-P

Väntar även på en här på forumet om att få köpa upp en till gammal Marzocchi-gaffel för en billig pening, för jag behöver en lampa till soffan nu...

Senast redigerad av en moderator:
Såg i någon DH-rulle hur en säng hade fått nya fina sängben i form av 4st gafflar. Av kompressionsrörelserna att döma så förse gick viss aktivitet där en väl inställd retur är av fördel. :P

Tillbaka
Topp