Ganska varma mtb-handskar

100% har nu släppt Brisker Xtrem:

• Insulated embossed soft-shell top hand provides protection against colder temperatures
  • Extended cuff length to ensure proper coverage in brisk weather
  • Moisture-wicking microfiber interior provides the perfect level of insulation
  • Fleece-backed finger gussets keep fingers from getting cold
  • Fleece backed single-layer Axe Suede palm improves overall warmth
  • Silicone printed palm and fingers increase grip in damp conditions
  • Slip-on brushed elastic jacquard cuff
  • Terry cloth on the thumb provides an optics lens wipe
  • Designed with conductive coating fingertips for touchscreen capability

Beställt ett par men inte fått hem än.
Tack för tipset!
Behövde nya handskar så beställde ett par, Såg fina ut

Tänkte jag kunde spinna vidare på denna tråden, gäller LVG 🫶

Behöver ett par bra handskar för ner mot någon minusgrad. Fryser väldigt lätt om händerna, och när dom väl fryser så är det nästan omöjligt att få upp värmen igen.
Inte fel om dom också funkar i regn.

Har siktat in mig på "split" eller vad det kallas, 2 fingrar i varje handskfinger.
Hittade några på Hestra, men vet inte riktigt vad som blir bäst, alla 3:

Om det inte funkar att visa alla 3 (kanske bara funkar via cookie) så är det dessa 3

Eller något annat märke?

Tänkte jag kunde spinna vidare på denna tråden, gäller LVG 🫶

Behöver ett par bra handskar för ner mot någon minusgrad. Fryser väldigt lätt om händerna, och när dom väl fryser så är det nästan omöjligt att få upp värmen igen.
Inte fel om dom också funkar i regn.

Har siktat in mig på "split" eller vad det kallas, 2 fingrar i varje handskfinger.
Hittade några på Hestra, men vet inte riktigt vad som blir bäst, alla 3:

Om det inte funkar att visa alla 3 (kanske bara funkar via cookie) så är det dessa 3

Eller något annat märke?
Jag har köpt ett par Nimbus, tycker de är toppen så här långt. De är inte så långa men jag har kläder som möter upp där de tar slut. Har köpt till foder men även kört de utan och med andra handskar under till välbehag. Känns som bra kvalité. Samma storlek på alla Hestra har funkat bra, dvs skalen är så stora att ett par handskar i samma storlek får plats under. Ja, kör bara!

Jag har köpt ett par Nimbus, tycker de är toppen så här långt. De är inte så långa men jag har kläder som möter upp där de tar slut. Har köpt till foder men även kört de utan och med andra handskar under till välbehag. Känns som bra kvalité. Samma storlek på alla Hestra har funkat bra, dvs skalen är så stora att ett par handskar i samma storlek får plats under. Ja, kör bara!

Du menar att nimbus har plats för även lite tjockare handskar under? I samma storlek?

Och Nimbus fixar lite regn?
Funkar dom utan något under, kanske blir sladdriga då? (vilket jag hatar)

Du menar att nimbus har plats för även lite tjockare handskar under? I samma storlek?

Och Nimbus fixar lite regn?
Funkar dom utan något under, kanske blir sladdriga då? (vilket jag hatar)
Ja, det är bara skal, tunt tyg. Med foder i blir de som vanliga vantar och med handskar under, ett skal till typ. Bara dem är sladdrigt. Tror de fixar lite regn men inte heldag, går säkert att impregnera lite mer.
Jag uppskattar verkligen skalidéen, går att ta ur fuktiga foder och fylla på med fler lager om det är ännu kallare.

100% har nu släppt Brisker Xtrem:

• Insulated embossed soft-shell top hand provides protection against colder temperatures
  • Extended cuff length to ensure proper coverage in brisk weather
  • Moisture-wicking microfiber interior provides the perfect level of insulation
  • Fleece-backed finger gussets keep fingers from getting cold
  • Fleece backed single-layer Axe Suede palm improves overall warmth
  • Silicone printed palm and fingers increase grip in damp conditions
  • Slip-on brushed elastic jacquard cuff
  • Terry cloth on the thumb provides an optics lens wipe
  • Designed with conductive coating fingertips for touchscreen capability
Beställt ett par men inte fått hem än.

Har nu kört med dom några rundor, där jag haft både vanliga och Xtrem för att jämföra/byta vid behov.

Fördelar:

• Värme: Nu när temperaturen legat runt nollan märker jag att handskarna håller värmen bättre vid blöta och blåsiga förhållanden. Jag fryser sällan med vanliga Brisker under liknande förhållanden, men dessa känns ändå varmare.
  • Vattentäthet: Handskarna släpper igenom lite vatten, men inte alls lika mycket som neoprenhandskar. Det verkar främst vara sömmarna som läcker något. Jag har haft dem under vatten utan att bli märkbart blöt.
  • Stabil storlek: Handskarna tappar inte formen lika mycket när de blir blöta. Jag använder storlek L i båda modellerna, och vanliga Brisker känns ofta som en XL efter en stunds användning i riktigt blött väder.
  • Bättre grepp: De behåller greppet bättre när handtagen är leriga.
  • Hållbarhet: Handskarna håller ihop bra över tid, efter 5-6 körningar så ser jag ofta mindre slitningar på vanliga, inte med dessa.
  • Komfort: Nya tighta handskar brukar ofta skava, men trots några mindre bra sömmar har jag inte upplevt det med dessa.
Nackdelar:

• Rynkor i handflatan: Handskarna kan korva sig lite i handflatan, men det är inget jag tänkt på annat än när jag verkligen känt efter.
  • Avsaknad av spänne: Det finns inget spänne runt handleden, vilket gör att barr och smuts lättare kan ta sig in.

1A73198E-1086-4F74-8704-BECC8AB83292.webp

Tack! Kanske värda att test. Köpte deras Hydromatic Brisker tidigare och de var sämre ur alla aspekter - blev snabbt superfuktig inifrån och så frös man ändå.

Har nu kört med dom några rundor, där jag haft både vanliga och Xtrem för att jämföra/byta vid behov.

Fördelar:

• Värme: Nu när temperaturen legat runt nollan märker jag att handskarna håller värmen bättre vid blöta och blåsiga förhållanden. Jag fryser sällan med vanliga Brisker under liknande förhållanden, men dessa känns ändå varmare.
  • Vattentäthet: Handskarna släpper igenom lite vatten, men inte alls lika mycket som neoprenhandskar. Det verkar främst vara sömmarna som läcker något. Jag har haft dem under vatten utan att bli märkbart blöt.
  • Stabil storlek: Handskarna tappar inte formen lika mycket när de blir blöta. Jag använder storlek L i båda modellerna, och vanliga Brisker känns ofta som en XL efter en stunds användning i riktigt blött väder.
  • Bättre grepp: De behåller greppet bättre när handtagen är leriga.
  • Hållbarhet: Handskarna håller ihop bra över tid, efter 5-6 körningar så ser jag ofta mindre slitningar på vanliga, inte med dessa.
  • Komfort: Nya tighta handskar brukar ofta skava, men trots några mindre bra sömmar har jag inte upplevt det med dessa.
Nackdelar:

• Rynkor i handflatan: Handskarna kan korva sig lite i handflatan, men det är inget jag tänkt på annat än när jag verkligen känt efter.
  • Avsaknad av spänne: Det finns inget spänne runt handleden, vilket gör att barr och smuts lättare kan ta sig in.

Visa bilaga 749582
Hur många gånger fick du ligga på turen för att handskarna ska se ut sådär? 😅

Låter ju rätt bra, och att de äntligen tagit bort den värdelösa kardborren är ju bara bra.

Tillbaka
Topp