Garmin 235xt eller 735xt

bmwpower

Ny medlem
Garmin 235xt eller 735xt
Väljer mellan dessa två förlora man mycket om man kör på 235.
Klockan ska användas vid cykling löpning spinng.
Tycker det är ett svårt val, kommer att köra med pulsband ibland då det inte alltid fungera så bra med optiskt.
Ös pe med förslag

Garmin 235xt eller 735xt
Har läst vad han tycker men tyckte att det va svårt att få uppfattningen om vilken han föredrog.
Sen är det alltid bra med input från fler användare.

Garmin 235xt eller 735xt
Akoa sa:
DeAngeli sa:
Bara löpning: köp fr235

Cykling och annat: köp 735

235 funkar fint för cykling också men har ju inga andra aktiviteter. Det går ju att ändra efteråt men om man ska simma mycket är ju 735 bättre

Jag vet inte om jag tycker att 235 funkar fint för cykling om den inte kan spela in power men man kan väl tycka olika. Själv har jag en fr235 och stör mig på det.

https://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator?type=watch&ids=51128#results

Garmin 235xt eller 735xt
För egen del har jag en 735 och är väldigt nöjd med den. Använder pulsband när jag tränar. Måste säga att som jag ser det är det en stor fördel med 735 att den saknar touchscreen. Har haft det på tidigare klockor men gillar den mekaniska känslan av en riktig knapp att trycka på för varvtider mm. Väldigt enkel att hantera och funkar i allt från löpning, cirkelträning, cykling mm.

Garmin 235xt eller 735xt
Har också en 735a efter att Fenix 3an bara bråkade med mig. Nu är jag supernöjd. Ett plus i kanten att den funkar perfekt med telefonen, precis lagom mycket information. Jag har en riktigt smartwatch (Huawei) men den använder jag inte längre. 735an använder jag hela tiden.

Garmin 235xt eller 735xt
Iaf förut gick FR35, FR235 och FR735XT att hitta för ungefär samma peng.

Touchskärm eller som jag hade på min tidigare klocka (FR405) "touch bezel" runt kanten är helt värdelöst, riktiga knappar är guld värt.

När vi köpte ny klocka till min fru runt årsskiftet så gick jag igenom dem rätt rejält, mest med hjälp av DCR, och valde ändå FR235 då 735XT har massa för henne ointressanta funktioner. Sen finns ju massa andra Garminprodukter som överlappar rätt rejält i funktionalitet, Vivo Active HR osv..

Aviseringsfunktionen i FR235 är nog samma som 735XT, funkar bra!

Senast ändrad:
Garmin 235xt eller 735xt
Likt som dig stod jag inför ett val mellan dessa två för ett par veckor sedan..Till slut klicka jag hem 735an och är helnöjd!
Använder den till Löpning,spinning och framöver MTB när vädret tillåter.Samt till cirkelpass.Använder pulsband (oftast).
Som nån föregående talare sa,så saknar man inte touchfunktion alls!
Bra/kul med mycket funktioner att nörda ner sig i,tycker jag!:)

Dock ska du endast ägna dig åt löpning,räcker 235an säkerligen!

Tillbaka
Topp