Garmin 305 edge.. har en fråga!

• Trådstartare Trådstartare mek
  • Start datum Start datum

mek

Medlem
Hej!

Jag är en nöjd ägare över en garmin 305 som är min kompis på cykelturerna. Jag har aldrig använt funktionen virtual partner. Jag har läst rejält i instruktionsboken men hittar inget direkt svar.

Jag cyklar samma runda på ca 5 mil, kan jag tävla mot mig själv med hjälp av den där virtual partnern på den rundan? alltså att den också "kör" en tidigare sparad vända som jag har? Eller funkar det "bara" så att man fyller i längden på cykelturen innan och styr "partnern" via den? Man kan inte få han att köra en redan "inspelad" runda?

Tack!
Markus

Anders H skrev:
-------------------------------------------------------
> Du kan använda din favvorunda. Men gör inte det,
> du blir bara avhängd;)

Då kommer den självklara följdfrågan. Hur?

Gå till training-menyn. Slå på virtual partner, gå till courses och välj en runda att köra. Klart.

mzi skrev:
-------------------------------------------------------
> Gå till training-menyn. Slå på virtual partner,
> gå till courses och välj en runda att köra.
> Klart.

Tackar, hade missat att göra om vändan till en course.

Men denna funktion tycker jag har en stor brist, som jag fattat den går den efter medelhastigheten? Inte efter hur jag cyklade när jag cyklade rundan?

Jag fick en jävla självförtroendeboost när jag i början av min tur låg 2.25km före... sen närjag gick i "mål" vann jag med typ 100m.

Jag drog ifrån rejält i nedförbackar och tappade rejält i uppförbackar, det borde man ju inte göra om min virtuella partner gick efter min förra runda? då borde vi varit jämnare? Men jag antar att den går i rak linje efter medelhastigheten? isf är det ju en skräpfunktion tycker jag.

Tillbaka
Topp