Garmin 305 pulsbandet + Ericson Xperia Active + Endomondo lirar?

Ragge Hylsa

Aktiv medlem
Tjo!

Precis som ämnet lyder.....
Är detta en treenighet att räkna med?

Garmin 305 pulsbandet + Ericson Xperia Active + Endomondo Pro

Får jag alltså upp även pulsvärdet i klockan om jag har ovanstående tre ingredienser?

Tycker jag funnit litet motstridiga uppgifter om huruvida 305 bältet (det som kommer med klockan) är ant+ utrustat.

OskarH skrev:
-------------------------------------------------------
> Enligt Garmins hemsida så har Forerunner 305 ANT+

Va, det har den väl ändå inte? Forerunner 310XT har det däremot. Eller är jag ute och cyklar?

Har en känsla av att pulsbandet som hänger med vid köp av Forerunner 305 ej är ANT+ kompatibelt. Däremot går det att köpa ett pulsband till klockan som är ANT+ kompatibelt.....därmed inte direkt totalfel att sätta ANT+ loggan i bild tillsammans med klockan.
Men mig irriterar det och förvirrar...

Senast ändrad:
En bild på baksidan av orginal-bandet till min Garmin 305

Antloggan är ju rätt framträdande

Bilagor

• IMAG0243.jpg
    IMAG0243.jpg
    56.8 KB · Besök: 37
Jag har en 305 med tillhörande pulsband som jag kopplat ihop med min Xperia ARC och kört Endomondo. Fungerar fin-fint. ANT+ kompatibelt skulle jag säga.

/G

Ah OK, frågan gällde pulsbandet och inte själva klockan. Jag kanske skulle ta och läsa ursprungsfrågan innan jag svarar. :-)

Det behövs inte laddas ned något till Xperia Active för att köra Ant+, jag har Garmins ant+ pulsband och bl.a Endomondo Pro, det fungerar klockrent.

Ska bara tillägga att det finns en zoomfunktion när man är i grafläget i Endomondo (sajten) vänsterklicka och markera för att zooma in den del av sträckan man vill analysera. Om man tycker det är viktigt med att se hastighet klockrent i grafen, rekommenderar jag att man skaffar Garmins fart/kadensor då det uppstår några pikar uppåt 100km/h med jämna mellanrum. Det är inget man lider det minsta av "on the fly" men kanske skönt att slippa dem när man ska analysera passet.

Barnis skrev:
> Det behövs inte laddas ned något till Xperia
> Active för att köra Ant+, jag har Garmins ant+
> pulsband och bl.a Endomondo Pro, det fungerar
> klockrent.

Strålande! Blev glad när jag kom hem och pulsbandet hade samma fina ANT+ logga som i bilden i tråden.
Plockar ut min Xperia Active på Siba idag....tjoho!

Jo, ett sånt skulle jag egentligen vilja ha. Hur skubbat två maror med mitt pulsband och det skaver rätt bra där sändaren sitter. Men tycker det funkar ok om man smetar m y c k e t vaselin innan.

Trevligt, är också på jakt efter ANT+ pulsband till min Active. Helt otroligt kul mobil, haft den i 6 dagar nu och är helnöjd! :-)

/Leo

Glädjer mig att läsa! Snart är den i min hand. Min HTC Desire överlevde när dottern lade den i badbaljan. Upptäckte den efter kanske 4-5 minuter där den låg på botten täckt av ett par dvd-filmer, nån tröja och litet annat. Plockade bort batteriet och hade den under hårtorken i kanske en halvtimme. Sen lirade allt perfekt. Sen pajade den konstigt nog efter måndagens ösregn då den faktiskt färdades i innerfickan på en gore-tex jacka. Inbillar mig att det säger mest om gore-texens totala oförmåga att andas. Den kokades inifrån av mig. Har alltid varit skeptisk till gore-tex och materialets sk "andningsförmåga". Tycker det är som vilken plastpåse som helt. Men nu flippade jag nog bort från ämnet.

Det var som fan, hade ingen aning om att man kunde koppla ihop pulsbandet med luren innan jag läste detta.. Funkade klockers med Xperia Arc och pulsbandet från 305:an (HRM1G) tillsammans med Endomondo..
Vad använder ni helst för App? Är Endomondo bäst eller?
Gärna nåt tips på bra hållare/skal så man vågar ha mobilen på styret under mtb-passen också // M

Bytte till Endomondo eftersom Runkeeper inte verkar stödja ANT+-pulsband och Sportypal vill ha betalt för tjänsten.

Sedan får jag nog erkänna att GPSen/Endomondo inte loggar positionen speciellt bra. Gårdagkvällens löprunda gick hemifrån till spåret och sedan tre varv och hem igen.
run20111020.JPG

Det kan vara lite svårt att se att det verkligen är tre varv på ett löparspår. Spåret går dessutom runt Barnsjön.

Fick loggat 216 bpm i hjärtfrekvens på vägen till spåret och det är jag också lite tveksam till. Kanske borde göra ett maxtest på klinik ändå.

Loggade för skojs skull även dagens jobbpendling och där följer den vägen väldigt noga, förutom på tre ställen (t ex Danvikstull) där den måste tappat satelliterna. Då har Endomondo intrapolerat fågelvägen istället.

Ficka i Camelbaken verkar alltså vara en bättre förvaring än i en midjeväska.

Senast ändrad:
McGortsy skrev:
> Glädjer mig att läsa! Snart är den i min hand.
> Min HTC Desire överlevde när dottern lade den i
> badbaljan. Upptäckte den efter kanske 4-5 minuter
> där den låg på botten täckt av ett par
> dvd-filmer, nån tröja och litet annat. Plockade
> bort batteriet och hade den under hårtorken i
> kanske en halvtimme. Sen lirade allt perfekt. Sen
> pajade den konstigt nog efter måndagens ösregn
> då den faktiskt färdades i innerfickan på en
> gore-tex jacka. Inbillar mig att det säger mest
> om gore-texens totala oförmåga att andas. Den
> kokades inifrån av mig. Har alltid varit skeptisk
> till gore-tex och materialets sk
> "andningsförmåga". Tycker det är som vilken
> plastpåse som helt. Men nu flippade jag nog bort
> från ämnet.
Goretex andningsfunktion fungerar bara när det inte regnar!
Fukten söker sig till torrare miljö. Dvs när det regnar och är blött utanför jackan kommer inte fukten ut.

Luzen skrev:

> Goretex andningsfunktion fungerar bara när det
> inte regnar!
> Fukten söker sig till torrare miljö. Dvs när
> det regnar och är blött utanför jackan kommer
> inte fukten ut.

Ah! Tack för den. Nu förstår jag ännu mer varför jag ogillar gore-tex så skarpt:)

Tillbaka
Topp