Garmin connect och Iphone

Tjo
Jag har fått problem med att synka min vivoactive3 med garmin connect på min Iphone, jag får notiser på klockan så blåtanden funkar men connect ger felmeddelande att den inte är ansluten. Garmin support verkar inte vara jättesnabb så jag provar att fråga här om det är någon som haft samma problem och hittat en lösning.
/Magnus

Fniss... syncproblem med GC är en evig följetång. Googla och du hittar massor - något av det du hittar fungerar. Kanske...

Det finns debug info i GC. Läs där och se om det ger dig några idéer om vad felet är. Har btw för mig att Garmin har två koppel. Ett för notiser och ett för synk.

Har du testat att ta bort klockan i GC och lägga till den igen som ny enhet? Under de 4,5 år jag synkat min Fenix 3 har jag haft problem vid ett tillfälle. Denna manöver löste det hela.

Det kan också vara smart att testa att ta bort de två blåtandskopplingarna som finns under Bluetooth i Settings-appen. Om du inte redan har testat det, såklart. :)

thomaslundstrom sa:
Det kan också vara smart att testa att ta bort de två blåtandskopplingarna som finns under Bluetooth i Settings-appen. Om du inte redan har testat det, såklart. :)

Byta namn på enheten efter man tagit bort blåtandskopplingarna kan fungera.

Detta dök upp för ngn vecka sedan, den börjar synka men avbryter sedan. Provat ”glömma” enheten mm utan framgång

Bilagor

• C4E0555E-C1D7-4363-A34D-B7E458AC8945.png
    C4E0555E-C1D7-4363-A34D-B7E458AC8945.png
    14.8 KB · Besök: 72
Oftast är det en uppdatering av ios eller android som gör att kopplingen börjar strula, sen tar det nån vecka eller tre för genierna på garmin lösa problemet och släppa en uppdatering på klockans firmware eller garmin connect.
Händer med jämna mellanrum.

Tillbaka
Topp