Garmin Edge 510 och 810

Garmin Edge 510 och 810
HåkanC skrev:
-------------------------------------------------------
> poacue skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kan man se se sin snitthastigher i realtid på
> > garmin edge 510?
>
> Ja
>
> > Isf, hur?
>
> Det finns beskrivet i bruksanvisningen, dvs RTFM!
>
>
> /Håkan

Det ante mig!
I bruksanvisningen som medföljde så står det inget om det! Kan du länka till där det står? Tack :)

Garmin Edge 510 och 810
HåkanC skrev:
> poacue skrev:
> -----
> > I bruksanvisningen som medföljde så står det
> > inget om det!
>
> I den här bruksanvisningen:
> http://static.garmincdn.com/pumac/Edge810_OM_SV.pd
> f
> finns de datafält du bör välja mellan beskrivna
> på s15
> Hur du byter vilket datafält som visas på
> displayen står beskrivet på s11.
>
> OK?
>
>
> /Håkan

Tack Håkan!!

Garmin Edge 510 och 810
gandhi skrev:
> Någon som vet om det går att para ihop ett
> blåtandspulsband med Garmin Edge 810?

Det gör det inte.
BT i Garmins enheter används endast för kommunikation med mobiltelefon för uppladdning/sync etc.

Dvs inget stöd för BTLE (Bluetooth Smart) eller sensorer över det protokollet.

Garmin Edge 510 och 810
Det var synd. Tack för svar!
/K

emilh skrev:
> gandhi skrev:
> -----
> > Någon som vet om det går att para ihop ett
> > blåtandspulsband med Garmin Edge 810?
>
>
> Det gör det inte.
> BT i Garmins enheter används endast för
> kommunikation med mobiltelefon för
> uppladdning/sync etc.
>
> Dvs inget stöd för BTLE (Bluetooth Smart) eller
> sensorer över det protokollet.

Garmin Edge 510 och 810
För min Edge 810 så promptar GC appen då och då när jag BT-kopplar med mobilen att jag har en ny mjukvaruversion för GSP:en att installera (men kollar jag i GC så är det redan 5.0.0.0). Någon idé om hur man kan slippa? Byta till en Edge 520 ?

Garmin Edge 510 och 810
Synd bara att jag på 510:an får "failed to apply update" och enheten blir kvar på 5.1.0 (men Garmin Express rapporterar att den har 6.1.0). Och att den nu inte vill logga distans fastän den har GPS-fix och visar fart. Och inte heller visar några värden från parade ANT+ enheter...

Garmin Edge 510 och 810
NLC sa:
Synd bara att jag på 510:an får "failed to apply update" och enheten blir kvar på 5.1.0 (men Garmin Express rapporterar att den har 6.1.0). Och att den nu inte vill logga distans fastän den har GPS-fix och visar fart. Och inte heller visar några värden från parade ANT+ enheter...

Den försöker uppmana dig att byta ut den....

Garmin Edge 510 och 810
NLC sa:

Du kan testa utan express. Ladda hem http://download.garmin.com/software/Edge510_610.gcd döp om den till gupdate.gcd lägg den i garminmappen på din gps och starta om den.

Garmin Edge 510 och 810
@bvs
Tack för tipset, ska kolla på det. Nu var det så att efter uppdateringen (med Garmin Express) låg .gcd-fiien kvar, så först prövade att bara radera (men inte formatera) interna filsystemet efter jag gjort en säkerhetskopiering och låta enheten bygga om det själv vid nästa uppstart. Sen lägga tillbaka utvalda delar som tex Sports/Settings-katalogerna och då verkar den vara med i matchen igen även om den är kvar på 5.10.

Lägger jag sen på uppdateringsfilen som jag hittade på enheten blir det samma felmeddelande vid nästa uppstart men plockar jag bort den verkar allt funka ok... Ska testa att ladda ner den länkade uppdateringsfilen och jämföra men kanske ska man vara "nöjd" så här.

@Bengt-re: Funderar på en 520 men det gillar att min 510 har över 20 h batteritid vilket är svårmatchat med Garmins utbud av Edge-modeller. Kanske blir att testa en Lezyne Micro GPS istället...

Ja just ja, har jag nämnt att min 810a nu 3 ggr har krascha (och raderat hela aktiviteten) om jag cyklar efter bana och passerar 10 mil kvar? Under det och över det funkar det fint...

Garmin Edge 510 och 810
Fast batterisparläget på 820 släcker ju skärmen, då kan man ju lika gärna köra med en snål mobil i ryggfickan. Eller?

Garmin Edge 510 och 810
820an kanske är något att fundera på då, även om jag gillar att kika ner både under tiden man cyklar för att motverka "brain fog" på längre rundor. Kanske inte lika extremt som Froome men ändå...

Garmin Edge 510 och 810
Hur ställer man in en 510 så att den visar föregående varvs effekt och tid?

Bilagor

• 510.PNG
    510.PNG
    30.1 KB · Besök: 56
Garmin Edge 510 och 810
Lånar tillfälligt en 510 men har ett problem jag inte hittar lösning på. När jag stannar en längre stund slår jag av den helt men kan sen inte fortsätta på samma "runda" när jag slår igång den. Får valen att ta bort eller spara och börja loggningen från början igen. Är väl nån inställning jag missar antar jag. Nån som har tips?

Garmin Edge 510 och 810
Det är inte svårare än att aktiviteten är pausad. Tryck på den fysiska start/stopp knappen som du använder för att påbörja eller pausa en aktivitet istället för att välja ett alternativ med touchskärmen.

Tillbaka
Topp