Garmin Edge 530, 830 eller kanske en 1030 Plus?

Magnus-75

Ny medlem
Har använt min telefon som GPS när jag cyklar, men börjar bli lite trött på att batteriet inte räcker på de längre turerna.

Funderar därför på en Garmin Edge, men kan inte bestämma mig för vilken 530, 830 eller en 1030 Plus. Tycker att 1030 Plus egentligen känns lite för stor och dyr...

Vad rekommenderar ni?

Spacekitty

Aktiv medlem
Börja med att fundera på om du vill kunna använda den utan att ta av dig långfingrade handskar. Då är det 530 som gäller, ingen pekskärm, bara knappar.

830 och 1030 har pekskärm, i övrigt bara storleken som skiljer.

glitch

Aktiv medlem
Jag är nöjd med min 530 i stort. Tycker dock menyer / gränssnitt är så där och navigationsfunktionen svårjobbad och långsam samt rätt otydlig på skärmen.
Att panorera på kartan slutar alltid med att man får stanna cykeln och hålla på ett tag fram och tillbaka med knapparna och växla mellan att skjuta kartbild / zooma osv.
Har aldrig provat någon med pekskärm men det borde vara smidigare.

Magnus-75

Ny medlem
Jag är nöjd med min 530 i stort. Tycker dock menyer / gränssnitt är så där och navigationsfunktionen svårjobbad och långsam samt rätt otydlig på skärmen.
Att panorera på kartan slutar alltid med att man får stanna cykeln och hålla på ett tag fram och tillbaka med knapparna och växla mellan att skjuta kartbild / zooma osv.
Har aldrig provat någon med pekskärm men det borde vara smidigare.
Tackar! Baserat på det du säger så känns 830 som ett bättre alternativ.

HåkanC

Aktiv medlem
Till vad ska du ffa använda GPSen?
För navigering är en stor och tydlig skärm bättre
Men allra bäst är förstås om du själv kan prova och jmf de olika modellerna

implor

Aktiv medlem
Om man inte helt är ner i garmin träsket så kanske det kan vara värt att kika på Wahoo Roam.

finns gott om jämförelser på youtube.

DFA789C9-9141-4B5B-992C-9FFF0547EE7A.jpeg

kroem

Aktiv medlem
Frågan är om TS cyklar i regn. Ännu inte sett en touch enhet som fungerar tillförlitligt med blöt skärm.
Har nog inte meckat med min i hällregn nu när jag tänker på det, men då är nog snarare problemet vilka vantar man har på sig...

Aldrig haft några vredesutbrott på 1030+ (än) vilket man hade konstant på äldre modeller.

implor

Aktiv medlem
Har nog inte meckat med min i hällregn nu när jag tänker på det, men då är nog snarare problemet vilka vantar man har på sig...

Aldrig haft några vredesutbrott på 1030+ (än) vilket man hade konstant på äldre modeller.
Läst i trådar och sett lite reviews på youtube på 1030 och se många hävdar att den nästan är obrukbar i måttligt regn.

men för DCrainmaker så funkar den helt okej! Jag är dock väldigt anti touch då man haft massa problem. Knappar är underskattat :).

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer