nieves sa:
Arsozath sa:
Vernersson sa:
Nu är det bara att vänta i drygt 1½ år med att köpa innan den har en stabilt fungerande mjukvara då, helt enligt sedvanlig Garmin tradition ;)
Fast där tycker jag stämmer dåligt på 810:an. Den funkade hyfsat bra till att nu ha blivit riktigt sunkig.
Så vad hände med 810 som gjorde den sunkig? Jag har ännu inte hittat ngt som blivit sämre.
1. Om man pausar en tur och stänger av datorn och sedan sätter på den igen så hittar den inte rutten som var aktiv. Som tur går det numera att ladda upp den till strava genom att leta rätt på filen. Gamrin connect hittar den inte.
2. Om man följer en rutt men kommer lite off så är den benägen att crasha. I början var den likadan men då behövde man vara cirka 5 km off så krashade den. Nu räckte det med att jag tog vägen istället för cykelbanan så crashade den. Det var ingen större avvikelse. När jag startade upp den så krashade den igen.
3. Om man pausar och stänger av och på efter senaste uppdateringen (1:an var mjukvaran innan dagens) så hittar den inte min effektmätare längre. Jag hittar den utan problem med telefonen, men inte 810:an.
4a. Live-segment är lite buggigt. Ibland får den fnatt under segmentet och tidsavvikelsen börjar studsa.
4b. Jag vill lägga till fler datafält under livesegmenten. Jag vill kunna se längd kvar och tidsavvikelse tillsammans med övriga mätdata, såsom effekt och puls. Jag skiter ärligt talat oftast i grafiken.
4c. Jag är intresserad av att sätta PR. Jag vill ta KOM, därför vill jag att tide jag tvälar mot default är KOM, inte PR eller den som ligger före mig i listan.
+ANNAT!
Största problemet är krascherna. Nu på semestern har jag tagit lite nya svängar och därför aktivt kört med rutter på karta. 3 krascher på 2 turer är INTE ok.