Garmin Edge 820
anderski sa:Hur är det med känsligheten på touch skärmen ?
Funkar skärmen bra ?
Skärmen är det sämsta med hela apparaten.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
anderski sa:Hur är det med känsligheten på touch skärmen ?
Funkar skärmen bra ?
Henrik_E sa:Har vi något konsensus här? 820 vs. 520? Skärmen på min gamla 510 trotjänare börjar ge upp så jag måste konsumera snart. Är rätt van att stanna och ta fram telefonen de gånger jag kör vilse, men det kanske är trevligt att ha navigation medan man cyklar? Och hur är det med batteritid? Min 510:a klarar en 30-milare med bravur så länge man slår av bluetooth
Rompa sa:Kan man på ngt sätt få in OpenStreetMap-kartan istället för Garmims egna skitkarta i 820?
Min telefon verkar vara ansluten för att visa sms och samtal, men enligt appen är inte telefonen ansluten emot Garmin, jag har försökt på alla vis, glömma enheter, starta om, slänga app och ta hem igen osv.NLC sa:Har du "auto upload" påslaget undrar device settings i Garmin Connect appen ?
Det är där det skaver, jag finner bara den ena blåtandskopplingen, när jag försöker göra koppla ihop enheten med telefonen.Jimel sa:Man behöver inte vara ansluten för att ta emot sms. Man ska ansluta till en annan BT enhet. Så om man vill ladda upp och ta emot sms så ska man vara ansluten till två enheter fast. I telefon då
'Jimel sa:Testa att göra en återställning så du får upp start guiden igen, där parar man ihop synknings BT, vet inte om man kan göra på annat sätt.
MartinC sa:Var inne i en stor dedicerad (och närmare onämnd) cykelaffär i Bromma idag. Tänkte diskutera 820 vs 1000.
Fick det ärliga och klockrena svaret: vill du veta smådetaljerna så måste du kolla på happy!
Leende men oviss lämnade jag butiken. Lutar åt en 1000 bundle framför dito 820. Väldigt liten prisskillnad och vill man läsa karta borde ju den stora skärmen vinna...
Radiac sa:Med den nya hastighetscensorn, den som sitter på navet.
Behöver man ställa in hjulets omkrets då?
MartinC sa:Garmin 1000: inköpt förra veckan. Känns helt okej men har två frågor till garminrävar.
1 tycker att pekskärmen är lite instabil:ibland reagerar den inte på duttning. Känns detta igen?
marr sa:Radiac sa:Med den nya hastighetscensorn, den som sitter på navet.
Man väljer om den ska göra det automatiskt efter gps, eller om man vill knappa in det manuellt.
marr sa:Radiac sa:Med den nya hastighetscensorn, den som sitter på navet.
Man väljer om den ska göra det automatiskt efter gps, eller om man vill knappa in det manuellt.
Radiac sa:marr sa:Radiac sa:Med den nya hastighetscensorn, den som sitter på navet.
Tack, du vet möjligtvis inte vart i inställningarna man gör det? :-)
marr sa:Radiac sa:marr sa:Radiac sa:Med den nya hastighetscensorn, den som sitter på navet.
Tack, du vet möjligtvis inte vart i inställningarna man gör det? :-)
Under inställningar för sensorn tror jag, har ingen 820 själv.
NLC sa:Så man måste krascha så hårt att det snurrar ? =)
drjoshua sa:Det självklara valet om du vill slippa strul och sladdar är att använda dynamic.watch på datorn eller plattan. I din Garmin så installerar du appen routeCourse.
När du vill köra en gammal runda som dubbar på Strava så bara du stjärnmärker den och vips så finns den i din Garmin. Har du ritat en runda i RideWithGPS så kan du på datorn bara klicka på en plugin så finns den i din Garmin.
Men det absolut enklaste är att rita din rutt på dynamic.watch. Där får du navigering från antingen Google eller Open Street Map. Rita på datorn, plattan eller mobilen. När du är klar klickar du spara och vips så finns rutten på din Garmin! Skaffa premiumkonto på dynamic.watch för en hundring om året och du behöver inga andra ruttverktyg enligt min mening.
Muyfa666 sa:Är 820 fortfarande ett bra val? Letar efter cykeldator och kan inte riktigt bestämma mig...
Bengt-re sa:Muyfa666 sa:Är 820 fortfarande ett bra val? Letar efter cykeldator och kan inte riktigt bestämma mig...
Det beror väl lite på vilka egenskaper du tycker är viktigast.
Muyfa666 sa:Bengt-re sa:Muyfa666 sa:Är 820 fortfarande ett bra val? Letar efter cykeldator och kan inte riktigt bestämma mig...
Att den klarar Candy Crush måste väl vara prio ett för alla människor i världen?
Bengt-re sa:Muyfa666 sa:Bengt-re sa:Muyfa666 sa:Är 820 fortfarande ett bra val? Letar efter cykeldator och kan inte riktigt bestämma mig...
Att den klarar Candy Crush måste väl vara prio ett för alla människor i världen?
Det blir nog svårt, men om du behöver navigering är väl rätt avgörande. Skall du bara följa spår och ha träningsdata duger ju 520, skall du planera om rutter regelbundet ute på vägen är 1000 eller 1030 bäst med stor skärm och bättre sprutt i beräkningarna. 820 är liten och har duglig navigering - inte bäst på något, inte sämst på något och troligen en bra kompromiss.