Garmin eller Wahoo Bolt?
Har mestadels kört MTB genom åren men har även kört lite landsväg samt CX. Nu äntligen en gravelbike inhandlats och plötslig är jag sugen på en cykeldator med lite navigation. Vad ska man satsa på och varför? Har tittat på Garmins modeller samt Wahoo och har svårt att veta vad jag skulle bli mest nöjd med. Några önskemål:
Navigation - gärna möjligheten att få förslag på rutter samt ruttplanera själv + "hitta tillbaka till start" för de där äventyrliga turerna då man bara styr in på den väg/grusväg man råkar på
Bra koppling till mobilen - meddelanden och inkommande samtal ska gå att se/läsa på ett vettigt sätt
Vettig batteritid
Enkel att konfigurera (mest intresserad av hastighet, distans, puls osv, men har inget intresse av kadens eller watt)
Gärna touchskärm OM den är bra. Är den sisådär så vill jag INTE ha touch istället. :)
Möjlighet att använda Suunto pulsband kanske?
Vettig app alternativt webbgränssnitt för att titta på turerna man gjort.
Någon som kört både Wahoo och Garmin och vill ge sin syn på saken kanske?
Navigation - gärna möjligheten att få förslag på rutter samt ruttplanera själv + "hitta tillbaka till start" för de där äventyrliga turerna då man bara styr in på den väg/grusväg man råkar på
Bra koppling till mobilen - meddelanden och inkommande samtal ska gå att se/läsa på ett vettigt sätt
Vettig batteritid
Enkel att konfigurera (mest intresserad av hastighet, distans, puls osv, men har inget intresse av kadens eller watt)
Gärna touchskärm OM den är bra. Är den sisådär så vill jag INTE ha touch istället. :)
Möjlighet att använda Suunto pulsband kanske?
Vettig app alternativt webbgränssnitt för att titta på turerna man gjort.
Någon som kört både Wahoo och Garmin och vill ge sin syn på saken kanske?