Garmin outfront med hållare till Gopro Hero

Ska åka på semester och hyra cykel
Behöver ett fäste till garmin 1040 där det även går att sätta fast sin GoPro Hero

Letat en del på nätet men hittar inget bra
Tar tacksamt emot tips

Per

Den här är bra, stabil, snygg och relativt billig:

bbb-cycling-halterung-fuer-fahrradcomputer-ergo-mount-duo-bcp-96-254-mm-318-mm~5.jpg

Senast ändrad:
Använd Garmins egen outfront fäste som följde med din 1040 och sätt deras Gopro adapter på undersidan i batterifästet.

119 kr kostar det. En annan billigare lösning hittar du nog inte.

Såhär…

Senast ändrad:
20241115_104404.jpg
20241115_104423.jpg

Hade så här under Sverigetempot. På natten, ersatte jag kameran med lampa. Fjärrkontrollen ersätts exempelvis med mobil vid behov. Har satt ett fäste på höljet för mobilen. Under Sverigetempot i år behövdes det vattentäta höljet, annars har jag ett mer öppet hölje där jag kan plugga in kabel från PowerBank och på så sätt driva kameran.

Jag kör en:

K-Edge Garmin MAX XL Combo Mount - 31.8mm​

Kört med kamera under och det fungerar fint. Det blir ju inte lika fränt som när man kör chesty dock. Sen köpte jag en magicshine evo-1700 lampa och då fick man med ett out front med garminfäste och gopro-fäste, så nu har jag två.

sök på ztto garmin gopro mount så hittar du på Aliexpress för typ 40 kr
Har ett sånt själv, funkar perfekt.

Jag kör en:

K-Edge Garmin MAX XL Combo Mount - 31.8mm​

Kört med kamera under och det fungerar fint.
Finlösningen.
sök på ztto garmin gopro mount så hittar du på Aliexpress för typ 40 kr
Har ett sånt själv, funkar perfekt.
Fullösningen

Efter en avbruten hållare under färd har jag bytt alla till K-edge. Känns tryggt.

Antagligen hållarna från K-edges nattskifte som finns på Ali 😁

Den som bröts av för mig var original och i helsvettat mjukplast, uppenbart.

Ztto som jag länkar till gör rätt fina grejer överlag. Har bland annat kört deras dropper remotes i många år och de har varit kanon. Som alltid finns det skräp så klart men just ztto grejerna har varit helt okej.

Ztto som jag länkar till gör rätt fina grejer överlag. Har bland annat kört deras dropper remotes i många år och de har varit kanon. Som alltid finns det skräp så klart men just ztto grejerna har varit helt okej.
Det betvivlar jag inte ett ögonblick. Jag handlar själv en del grejor, bromsbelägg bla, från vissa kinaleverantörer, för 1/10 av vad som varumärket tar ut och utan att ha haft någon som helst anledning att ångra mig.
Vad jag tror man ska undvika är de som seglar under falskt flagg, Shumano och SARM och allt vad de hittar på.

Tillbaka
Topp