Garmin pulsbälte.

marr

Aktiv medlem
Garmin pulsbälte.
Jag blir tokig, tänkte köpa hem mig ett extra bälte i reserv.
Ska vara senaste förbättrade modellen. Utan elgrejjen, bara bältet alltså. Till hrm-run

Var hittar jag detta?

Kan tänka mig att köpa ett polar soft strap med för min gamla sändare.

Garmin pulsbälte.
Carl A skrev:
-------------------------------------------------------
> köp polar.
>
> tror garmins är erkänt usla, om de inte
> uppgraderats sista året/n

+1
Polars H7-bälte funkar med Garmin Premium HRM-sensorn och fungerar (åtminstone för mig) betydligt bättre.

Garmin pulsbälte.
emilh skrev:
> Carl A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > köp polar.
> >
> > tror garmins är erkänt usla, om de inte
> > uppgraderats sista året/n
>
>
> +1
> Polars H7-bälte funkar med Garmin Premium
> HRM-sensorn och fungerar (åtminstone för mig)
> betydligt bättre.

Jag hade ett trasigt garmin-bälte, i hopp om att det var själva bältet som var trasigt och inte podden köpte jag hem ett polar soft strap, nu visade det sig podden som var trasig! SÅ har ett nytt polar soft strap jag inte använt som jag kan tänka mig sälja för 200kr, bara testat att det funkar med en ny garmin-pod påklickad då jag köpte ett helt nytt garminbälte!

Kan mötas upp city, annars finns jag lilla essingen/kungsholmen typ...

Garmin pulsbälte.
Det är korrekt, men Polar säljer själva tygbältet separat från sändaren vilket Garmin inte gör.
Därmed blir det billigare att köpa Polars bälte som dessutom verkar hålla högre kvalité än Garmins bälte.

Garmin pulsbälte.
Inte så jäkla säker att polar är lösningen för hrm-run bandet bara.

Har ett polar med, det har hållit ett år, precis som de gamla garmin banden. Nu har de samma fel som garmin banden så.
Däremot verkar garmins nya band bättre, men jag hittar ingenstans de säljs.

Garmin pulsbälte.
Besynnerligt - har haft mer problem med Polar än med Garmin pulsband. Garmin har aldrig trasslat eller givit vansinniga värden - det råkade jag ut för då & då med Polar. Tillfälligheter, kanske men hursomhelst.

Garmin pulsbälte.
För mig funkar Polars bättre vid löpning då garmin-bältet skär sönder mig när jag springer långpass. Men en djup inandning gör att podden knäpper loss då Polar har ngn halv-mm mindre mellan kontakterna. Så jag använder båda.

Garmin pulsbälte.
Men funkar HRM-RUN med polarbältena?

Eller vafan, jag har ju båda bältena så jag kan ju prova själv. Doh! Tänkte inte på det.

Men ännu en gång, jag har både och, jag föredrar Garmin av senaste modellen, var kan jag köpa ett ?

Garmin pulsbälte.
gsb skrev:
> https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/handla-tillbehor/sensorer/hrm-run-/prod133715_010-10997-08.html

Nu var det ju inte ett komplett pulsbälte han frågade efter utan endast lös reservdel på själva bältet utan sändare.

Googla efter "Garmin HRM-3 replacement soft strap" (som skall vara samma som för HRM-RUN) så hittar du ett par alternativ. Exempelvis denna från Clever Training:

http://www.clevertraining.com/garmin-hrm3-replacement-soft-strap.html

Passa på att gå via DC Rainmaker så får du 10% rabatt och han några kronor också...

http://www.dcrainmaker.com/clever-training-vip

Tillbaka
Topp