Garmin Rally wattmätare

Garmin Rally wattmätare
Efter att ha slagit av smoothing i Wahoo-appen tycks det stämma bra överens. Möjligen att det är vevpartiet som skulle ligga över eftersom det "ligger före".
Stages-Wahoo jmf The Gorby.png

Garmin Rally wattmätare
du ser ut att ha ett timing-fel, jag har för mig att det går att justera i jämförelsen så att kurvorna hamnar mer ovanpå varandra om du använder time shift.

Garmin Rally wattmätare
Fick mail om att serva pedalerna

Hmm återkommer

Konstigt länk, den kan vara kopplad till mitt garmin konto, så jag postar inte den...

Handlade om att byta batterier och hålla de rena...

Senast ändrad:
Garmin Rally wattmätare
Jag har börjat få extremt dålig batteritid. De som kom med pedalerna räckte "länge" och dog för några veckor sedan.
Jag bytte till ett par Varta, som jag satte i någon dag innan jag åkte upp till Umeå, när jag tre dagar senare skulle cykla iväg visade det sig att batterierna var slut. Tänkte att transporten höll dem vid liv...
Men, sen bytte jag batterier igen, cyklade 6 mil, sen stod hojen en vecka, och idag var det slut igen...

Verkar vara fler som har samma problem på garmins forum, verkar också som att de efter kontakt med garmin har löst problemet. Eventuellt med nya batteriluckor. Jag trodde att luckproblemet var löst med rally...

Garmin Rally wattmätare
Lagren på mina Rally xc 200 är slut, och "går inte" att byta. Man ska köpa nya bodies, för 2500 kr st. ?

Är det någon som lyckats byta lagren ändå?

Jag hittade denna info

"The main issue is that you'll need an specific tool to open spindle and switch bearings.

So far, I can share bearing info (not provided by Garmin). Garmin told me the only solution is replacing full body for 200usd / each.

Bearings:

SF HK1010 E (interior 10, exterior14, ancho 10)

ZEN 687-2z or 618/7-2z (interior 7, exterior 14, ancho 5)"

Garmin Rally wattmätare
Har inte kommit så långt än, inga problem med lagren.

Min summering efter 2,5år:
Bytt batteri två gånger, håller ca 1 år. Flyttat dem mellan cykel en sjuk massa gånger. Typ varje gång jag cyklat för att jag skiftar cykel. Alt mellan Trail/enduro MTB och tempocykel.
En hel del pedal strikes, vilket ju ger lite ångest varje med tanke på priset, men funkar bra så här långt.

Krånglar lite i appen ibland att hitta dem så man kan kalibrera.

Garmin Rally wattmätare
Lagren på mina Rally xc 200 är slut, och "går inte" att byta. Man ska köpa nya bodies, för 2500 kr st. ?

Är det någon som lyckats byta lagren ändå?

Jag hittade denna info

"The main issue is that you'll need an specific tool to open spindle and switch bearings.

So far, I can share bearing info (not provided by Garmin). Garmin told me the only solution is replacing full body for 200usd / each.

Bearings:

SF HK1010 E (interior 10, exterior14, ancho 10)

ZEN 687-2z or 618/7-2z (interior 7, exterior 14, ancho 5)"

Jag fick mina Rally reparerade på garanti. ?

Tillbaka
Topp