Garmin Rearvue

Waylost

Aktiv medlem
Garmin Rearvue
IMG_7479.webp

Nytt från Garmin.
Den har USB-C mitt herrskap och visar om det är stolltrimmad moped eller en lastbil som kommer passera.

Garmin Rearvue
Det är ju fint med usb c, men kunde de inte gjort den lite mindre än den gamla? Funktionsmässigt tycker jag min 515 är alldeles utmärkt, men det är en rätt stor klump att ha hängandes vertikalt.

Garmin Rearvue
Nu tror jag iofs att listan över kompatibla datorer och klockor är felaktig. Tex är ingen x40 är listad som kompatibel. Men 520 plus är det. Fenix 5 plus och 8 är listad, men inte Fenix 6 och 7

Oavsett, värt att ha koll å för de som inte har en listad...

DCR har kommenterat, att äldre funkar, även om han inte är färdig med review

Senast ändrad:
Garmin Rearvue
Jag är intresserad av hur laddporten är utformad. Om den är lite skyddad så att man kan ha en laddkabel i även under regnig färd.
Går det ens? Med tanke på dess utsatta läge låter det lite för bra för att vara sant att man skulle kunna placera ett oskyddat uttag utan att det äts upp av vägsalt och annat bös som kommer från bakhjulet... Hoppas nog på en rejäl gummiflärp.

Garmin Rearvue
Går det ens? Med tanke på dess utsatta läge låter det lite för bra för att vara sant att man skulle kunna placera ett oskyddat uttag utan att det äts upp av vägsalt och annat bös som kommer från bakhjulet... Hoppas nog på en rejäl gummiflärp.

Min poäng är just att det, idealiskt sett, skulle vara placerat bakom en lucka som rymmer både kontakt och sen en smart utformad öppning för kabeln...

Garmin Rearvue
Jag har väntat på en uppdaterad radar från gamin, försöker fasa ut microusb och min 516 är nog nere på 5 timmars batteritid, vilket innebär laddning efter varje längre runda. Men tyckte att priset var högt och min edge 530 fixar inte de nya funktionerna.

Det blev en Sigma Reco. Lite lättare, USB-C och 10 timmars batteritid. Bonus passar på mina befintliga fästen och jag litar på att tyskarna gör bra grejer.

Garmin Rearvue
Jag har väntat på en uppdaterad radar från gamin, försöker fasa ut microusb och min 516 är nog nere på 5 timmars batteritid, vilket innebär laddning efter varje längre runda. Men tyckte att priset var högt och min edge 530 fixar inte de nya funktionerna.

Det blev en Sigma Reco. Lite lättare, USB-C och 10 timmars batteritid. Bonus passar på mina befintliga fästen och jag litar på att tyskarna gör bra grejer.

Å andra sidan verkar det som att GPlama tycker att den är bättre i legacy mode. Men det räddar ju inte det höga priset 🤑

Tillbaka
Topp