Gävle happyride

Gävle happyride
Eftersom CV närmar sig känns det klokast att haka på chripers.

När jag kollar vädret på yr så säger även de att det ska regna på söndag, pennerdal.

Gävle happyride
Lagom less nu!

Var ute och körde ett varv i sätraspåret precis och när jag kommer hem ser jag att en eker hoppat ur i bak, det visar sig att nippeln spruckit.

Bara för att så känner jag på framhjulet och vips så lossnar en till, nippeln sprucken.

Detta har alltså hänt säkert 10ggr nu, vid olika tillfällen. Jag har lämnat in hjulen för rep flertalet gånger dessutom.

Vad gör jag? Vad kan jag begära från försäljaren? Cykeln är strax över ett år gammal.

Suck..

Gävle happyride
Hur väl uppmärkt är Sätraspåret? 5 dvs. Tänkte ta ett par var ikväll och se hur kränkt man skulle bli av er andra som ligger på stravas topplista ;-)

Gävle happyride
Det är väldigt bra nu tycker jag, rätt stora vita skyltar. Om du åker till spårcentralen mitt emot travets parkering, så tar du höger när du kommit upp på backen.

Tack för turen idag Christian, Johan och du som bor i hagaström, tyvärr glömt ditt namn! :-D

Gävle happyride
Patrikjan skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som har ett avid elixir bleed-kit att låna
> ut över en dag?:)

Jag har ett. Har inte så mycket olja dock.

Gävle happyride
Tack själv Johan, Christian och Flykt för en värmande Runda till och från Högbo.
Var härligt med ett dopp i Gavleån vid hemkomst.
/ Örjan

Gävle happyride
Hallå!

Tänkte med väldigt kort varsel fråga om det är någon som vill cykla 3-4 varv i Sätras 5-kilometersslinga ikväll? Kan tänka mig att starta cykla från och med nu och fram till kanske 19. Borde iofs funka att starta kl 20 också och ändå hinna med 3-4 varv innan det blir mörkt.
Med andra ord kan jag börja cykla när det passar någon :-)

Gävle happyride
Morrgann skrev:
> Hallå!
>
> Tänkte med väldigt kort varsel fråga om det är
> någon som vill cykla 3-4 varv i Sätras
> 5-kilometersslinga ikväll? Kan tänka mig att
> starta cykla från och med nu och fram till kanske
> 19. Borde iofs funka att starta kl 20 också och
> ändå hinna med 3-4 varv innan det blir mörkt.
> Med andra ord kan jag börja cykla när det passar
> någon :-)

Tjäna! Jag ska dit ikväll, men det blir närmare 21 då frugan jobbar kväll. Jag är dock ingen fartdemon.

Gävle happyride
xc2013 skrev:
> Någon som är sugen på en längre runda imorgon?
> MTB som gäller.

Jag kommer iallafall att rulla 5 timmar, har du någon trevlig sväng i dina trakter så kan jag hänga på :)

Gävle happyride
ante_hedis skrev:
> xc2013 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon som är sugen på en längre runda
> imorgon?
> > MTB som gäller.
>
> Jag kommer iallafall att rulla 5 timmar, har du
> någon trevlig sväng i dina trakter så kan jag
> hänga på :)

Ingen planerad sväng men får improvisera lite, blir mest grusväg och en del asfalt isåfall.
Kanske cyklar ut mot Rörberg, Främlingshem, Årsunda, Sandviken, Högbo, Smörnäs och sen hemåt
eller om man är fräsch kan det bli längre.
Kan mötas vid Statoil Hagaström vid 8 om intresse finns.

Gävle happyride
Hej LVG-gänget, jag blev kvar i Storvik, kedjan gick sönder, fyra länkar efter varandra så blir bilburen hem. Hoppas ni inte väntar in mig :-)

Skrattretande med tanke på att två nya kedjor är beställda och jag inte var hemma när posten försökte leverera i fredags.

Tack för en fin tur.

Gävle happyride
Hej!
Vi rullade på och trodde du skulle komma ikapp oss ganska fort men med trasig kedja var ju det inte det enklaste;).
Tack själv för härlig backutmaning:). Om backen varit 20m till hade förmodligen pumpen stannat....skratt.:)

Gävle happyride
INSTÄLLD TÄVLING.
Den 5:e Gästrikeserien på landsväg som planerade att köras på torsdag 7/8 vid Utvalnäs är inställd p.g.a. att vi anser att banan ej är säker för åkarna. V år reservbana är heller ej åkbar p.g.a beläggningsarbete. Vi hoppas att vår återstående tävling kan genomföras på reservbanan.
MVH
Gävle CA

Gävle happyride
Ber om ursäkt till den som jag råkade dra i armen på under dagens rejs! Men det var så galet härligt att bomba på utför och jag hamnade liiiite väl nära ;) Återigen om du finns här, sorry! :)

Gävle happyride
deadmeat skrev:
> I morgon tar jag bergshojen och trampar salabanan
> mot hedesunda. Vill någon hänga på så är jag
> vid Statoil hagaström senast halv 9.

Tack för tips och inspiration. Jag tog också den svängen men först i måndags kväll då det blev lite svalare. Då jag bor i Forsbacka så klev jag på spåret där vid Gävlevägen.
Sjukt tungt i sanden, och det var tur att ni nämnt att det skulle släppa efter Rörberg annars hade jag nog vänt ;)

Gävle happyride
PeFu skrev:
> Hej,
> Jag hakar på. Passerar du Strömsbro strax innan
> halv två?
> // Per

Jag kan komma förbi dig vid 1320-1330.

Gävle happyride
chripers skrev:
> PeFu skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej,
> > Jag hakar på. Passerar du Strömsbro strax
> innan
> > halv två?
> > // Per
>
>
> Jag kan komma förbi dig vid 1320-1330.

Det blir bra!

Gävle happyride
Är ganska ny i stan så tänkte kolla om ni har några preferencer eller rekommendationer vilken LBS man ska shoppa ny hoj ifrån? Tänkte först köpa en i Sthlm, men stöttar heldre lokala handlare.
Det lutar just nu åt en Stumpjumper FSR Elite 29" och har hört att PP Cykel i Sandviken är bra och jag vet att de har Specialized.
Var shoppar ni era prylar?

Gävle happyride
De flesta duktiga cyklister jag pratat med säger alla PPCykel.

Jag köpte min hoj på Team Sportia här i Gävle och är inte särskilt nöjd, man kan köpa prylar där men inte så mycket mer än så, har det visat sig.

Sen är det väl bara pp som säljer Specialized här i krokarna..

Gävle happyride
Gävles cykel- och sportbutiker är inte mycket att lita på när man ska köpa annat än vanlig gubbcykel. Motionscyklar är de inget vidare på. PP-cykel har Specialized och huruvida den är duktiga på att sälja och ge service kan jag inte svara på.

Gävle happyride
När det gäller service så har jag aldrig stött på någon bättre än Stefan på PP i alla fall. Han har dock semester den här veckan. Men annars så är han grymt trevlig och hjäper dig gärna med allt. :)

Och om dom är duktiga på att sälja? Kolla runt på en GästrikeCup tävling så ser du hur många Giant cyklar det finns...

Gävle happyride
Cykel o sportverkstan på söder är välldigt liten men peter är trevlig och duktig.
Han har Lapiere (eller hur det stavas)
Men klart du ska ha en specialized.

Tillbaka
Topp