Gävle happyride

Gävle happyride
Det står klart och tydligt på sidan... att det är om en månad.
Högbobiken
Gren:
Mountainbike
Datum: Söndag 4 oktober 2020
Starttid: Första start 10:00
Distans: 50km, 25 km, ungdom 10 km
Precis det som var min poäng. Läser folk inte ens innehållet på länkarna de postar?
Sedan återstår det väl att se om de kan arrangera nåt i oktober också, det är väl högst osäkert.

Gävle happyride
Precis det som var min poäng. Läser folk inte ens innehållet på länkarna de postar?
Sedan återstår det väl att se om de kan arrangera nåt i oktober också, det är väl högst osäkert.
Skall nog bli av då dom har Corona-anpassat tävlingen vad jag hört.

''Starterna kommer att ske i grupper med begränsat antal deltagare per startgrupp för att följa gällande restriktioner pga covid-19. Första start för respektive lopp kan därför komma att ändras.''

Gävle happyride
Är det någon snabbing(sub 15-min) som har möjlighet att filma ett varv på skidstavallens blåa och röda slinga med hjälmkamera?
Kan behöva lite inspirations till vinterns innomhusträning:-)

Gävle happyride
Tyvärr är det långt till våren, men...

Under åren som MTB-cyklist, kartnörd och ett outtröttligt letande efter stigar och en fetisch för att skapa MTB-banor i Gävle, så tänker jag i år dela med mig lite.
Gå med i strava-klubben och ha kul i vår, hela sommaren och en bit in på hösten. Kanske hittar du en del nya områden och stigar i Gävle tack vare att du är med och kör. ??‍♂️?

Gävle happyride
Någon som vet om det finns några grusvägar som är i skapligt skick(hyffsat torra), eller ser man ut som man kört Novemberkåsan när man kommer hem?

Gävle happyride
En kombination av is, slask och lera nu så lär dröja en månad, det positiva är ju ändå att cykelbanor och asfalt är rätt torrt nu, lite dödsgrus som bonus.

Gävle happyride
Någon som vet om det finns några grusvägar som är i skapligt skick(hyffsat torra), eller ser man ut som man kört Novemberkåsan när man kommer hem?

Jag bilade harkskär-utnora-eskörönningen idag. Det var lerigt och blött men inte på värsta viset. Det var högst begränsat med is så jag skulle valt däck utan dubb.

Gävle happyride
Hej alla GCA kycklingar! (gula klubbtröjor)
Efter 11år med "egen" cykelklubb så är jag tillbaka i klubben där min cykelkarriär startade i ordnade former för 30 år sedan...
De flesta har nog koll på vem jag är (om inte dra ett pm om ni undrar ?) och jag har koll på många av er i klubben också.
Tänkte bara bumpa den här tråden och meddela att jag ser fram emot att bidra till klubben med en del erfarenheter efter massor av arrangemang samt med tokroliga nya idéer man kan hitta på.
Mvh Henrik Lingman
PS. Det är en GCA tröja under den blå tischan på min profilbild ds.

Gävle happyride
Hej alla GCA kycklingar! (gula klubbtröjor)
Efter 11år med "egen" cykelklubb så är jag tillbaka i klubben där min cykelkarriär startade i ordnade former för 30 år sedan...
De flesta har nog koll på vem jag är (om inte dra ett pm om ni undrar ?) och jag har koll på många av er i klubben också.
Tänkte bara bumpa den här tråden och meddela att jag ser fram emot att bidra till klubben med en del erfarenheter efter massor av arrangemang samt med tokroliga nya idéer man kan hitta på.
Mvh Henrik Lingman
PS. Det är en GCA tröja under den blå tischan på min profilbild ds.
Välkommen åter.

Gävle happyride
Tjabba tjena!! Bikeparkerna har öppnat och den här fegisen ska lära sig att hoppa i år. Undrar om ni vet nå trails med lite hopp runt i gävle? Kör lite i gamla rustadirten men hoppen där har byggts om till över min kompetens. Har ni några tips för en lagomt dålig kille? Utan att behöva packa cykeln och åka till Högbo/kungsberget

Gävle happyride
Har inte Facebook så jag kollar här istället om det är någon som är sugen på en tur i helgen, hade tänkt typ Bomhus-Grinduga-Fjärilsvägen-Gästrikeleden-Upplandsleden-> Tallmon, ett eller ett par varv där. Är dock öppen för andra förslag ?.

Tillbaka
Topp