[GBG] DH-tävling 5/9

mangan77

Ny medlem
[GBG] DH-tävling 5/9
Då var det dax för lite tävling i Göteborg igen!

Alla som provat på ett Volt:aren-race borde känna sig som hemma. Ett beprövat koncept som vi helt enkelt gillar och därför snott rakt av. Alltså, två åk per person där den bästa tiden räknas. Givetvis på egen risk då detta är ett svartrejs.

Banan då?
Vi tänkte bjuda på en bana som inte tävlats på innan och som många antagligen inte känner till. En mix av vad som körts tidigare i dessa trakter med förhoppningsvis något nytt element. Lutning, platt, berms, dropp och hopp. Tiderna borde ligga runt 50 sekunder upp till en minut.

Var: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=Ingela+Gathenhielms+gata . I slutet finns en grusplan. Här är målet, sen är det bara att följa stigen upp till stenröset på toppen där starten kommer vara.
Träning: Efter visning av banan och fram till start söndag.
Tävling: 5/9, klockan 12.00 går starten.

*Uppdaterad*
Här ligger resultaten

Hälsningar,

Mangan, Peejay och Stefan W

Senast redigerad av en moderator:
[GBG] DH-tävling 5/9
Kul grej. Det är ju krypavstånd från jobbet. Jag försöker hänga på och köra i pensionärsklassen.
Då måste jag kröka tillbaka framhjulet efter förra voltan.

[GBG] DH-tävling 5/9
Om nu Stefan, Peejay och Mangan kopierat voltaren tävlingarna rakt av så behöver man varken material eller rutin för att vara med och ha roligt :)

[GBG] DH-tävling 5/9
Stefan W skrev:
-------------------------------------------------------
> Och det har vi! :)

OK, det är noterat. Man ska väl aldrig säga aldrig kanske... :)

[GBG] DH-tävling 5/9
Kul med lite svartrejs i gbg igen, jag är grymt sugen på att delta men kan inte den 5:e. Hoppas att det blir lika lyckat som det brukar och att ni håller några fler i höst!

[GBG] DH-tävling 5/9
Kul att det finns lite intresse för tävlingen!

Kollade precis vädret och om inget ändras på en vecka kommer det vara torrt och fint.

Syns på onsdag.

[GBG] DH-tävling 5/9
Var och filma lite på spåret idag. Ha inte allt förstora förväntningar på materialet bara, dåligt med ladd och filmat på kamera för 70:-.

Ses imorgon!

[GBG] DH-tävling 5/9
Delar av spåret, om inte hela, fixade anduro och jag med 2008. En hel del spadtag, hackande, bärande, klippande gick åt. Hoppas ni fått fixat lite till med spåret. Jag kallar det anduro-spåret, Anders kanske hade något annat namn, har ni något? Kul att det blir tävling nu, det var ju med i tankarna då.

/ J

[GBG] DH-tävling 5/9
Jay: Vi kallar det Bullspåret för ibland luktar det bullar från Pågens! :)

Vi sprang på spåret som av en slump förra året och har byggt vidare på det som ni gjort innan.

* Första bergshällen har vi fixat så man kan få med sig mer fart till...
* ...hoppet över trädet strax efter bergshällen.
* Lite röjning här och var.
* Byggt ut bermen i slutet.
* Lagt till ett större hopp i slutet.

Så en del har vi gjort. Allt var egentligen klart förra hösten/vintern men vi lät det sätta sig lite innan vi kör tävling.

Robert: Vi (om ingen annan hinner före) lägger ut mer info innan söndag (antagligen i morgon), så du kommer hitta.

[GBG] DH-tävling 5/9
mangan77 skrev:
> Robert: Vi (om ingen annan hinner före) lägger
> ut mer info innan söndag (antagligen i morgon),
> så du kommer hitta.

Toppen. Jag tänkte köra lite på torsdag eller fredag. Jag jobbar ju väldigt nära där ni skall träffas man korkat nog skall vara borta just på onsdag, men på torsdag passar bättre.

[GBG] DH-tävling 5/9
Kul bana och roligt med lite uppslutning!

Hoppas det dyker upp mycket folk på söndag :) Att man bara har en AM-hojj är ingen giltig ursäkt, banan är av snäll karaktär.

[GBG] DH-tävling 5/9
Fässberg skrev:
> Robert: Det är ju det jag försöker göra, att
> bromsa LIIIITE :D

Om du upplever att det går fort så kommer det bli intressant hur jag kommer se det. Tur att jag har nya bromsar.

[GBG] DH-tävling 5/9
Nä nu missförstår du mig, det är ett parti som jag tycker det är svårt att hålla hög fart igenom pga tajta kurvor varav det står ett träd i innerkurvan på den ena svängen :)

[GBG] DH-tävling 5/9
Fässberg försökte stila

DSC_6759.jpg ht=570

Stefan W åkte Gröna hissen

DSC_6760.jpg ht=631

Själv fick jag utlopp för mitt kvisthat o gick loss lite på vegetationen innan mörkret föll o myggen attackerade. Då försökye jag fota lite. Gick inte särskilt bra.
Trevlig bana som jag måste prova innan söndag.

/S

[GBG] DH-tävling 5/9
Ola: Nej, vi har inga klasser i dagsläget men alla är välkomna ändå. Möjligtvis så splittar vi i klasser om startfältet ger oss anledning till det.

En annan sak, myggmedel kan vara bra att ha med sig. Dom var väldigt jobbiga i onsdagskväll. :)

[GBG] DH-tävling 5/9
mangan77 skrev:
> Ola: Nej, vi har inga klasser i dagsläget men
> alla är välkomna ändå. Möjligtvis så
> splittar vi i klasser om startfältet ger oss
> anledning till det.
>

Ok, andra förslag:

-styrstammar 90mm och uppåt
-bb höjd 360mm och uppåt

Bara vi är alla kompisar efteråt!!!! (Vad f*n har hänt med mindgames egentligen???)

;-)

Tillbaka
Topp