[GBG] Stora Torp, bra åkning?

rikli

Ny medlem
Hej,

Var ute och promenerade i delsjöområdet i går. Såg ett ställe som jag tycker verkar grymt för lite skoj o lekåkning. Det ligger vid Stora torps ridklubb. Bokskog, fina drop (tror jag)och ett bombhål bjuds. Jag har tyvärr inte haft möjlighet att inspektera med cykel, så därför undrar jag om det är någon annan som har någon erfarenhet av området.

Ha det fint
/Rikard

Vi cyklar i området nästan dagligen, finns massor med stigar överallti delsjöområdet. Precis vid ridklubben finns som du säger möjliga dropp, men jag har inte provat dom. Det finns bättre i Kallebäcksområdet och bombhålet där.

/Leo

Jo jag har sett att det går en massa happyrides runt delsjöområdet. Har tyvärr inte haft möjlighet att haka på (Jobbat för mycket och för långt från hemmet) Men snart skall jag bättra mig :) Har varit och provat kallebäcksområdet en gång och det var kanon. Men stora torp och ridklubben ligger bara ett stenkast ifrån där jag bor så jag får nog ta och reka lite där i alla fall.
Har hittat en del rolig åkning runt härlanda tjärn också, men där är det oftast platt fall efter droppen, något som man verkade slippa i området/höjden vid ridklubben.
Leo: Ses förhoppningsvis snart på någon happyride.

/Rikard

Tillbaka
Topp