Genarp - Sjöbo, Lördag den 3:e Juli

Rabbit

Medlem
På lördag kommer jag att köra en tur från Genarps IP via bl.a. vombsjön, Sjöbo och Sövdesjön. Hela sträckningen går att se här. Det kanske inte blir exakt så men nåt ditåt. Det är en tur på strax över 80 km med bra blandning av grusväg och mysiga singletrack, inte särskilt svår eller teknisk. Vi kommer att köra i lugnt tempo och ta en fika på ett café i Sjöbo. Jag räknar med runt 6 timmar och starten går kl. 9.

Det är i MTCs regi men alla är välkomna att följa med.

Säg gärna till, innan fredag, om du vill följa med så kan jag förbeställa baguetter på caféet.

Tänkte det. Du lär väl vara i bra form nu, så mycket som du cyklat den senaste tiden? Denna turen kommer väl knappt kännas i benen för dig ;-)

haha, jo det kommer den nog göra. Går snällt o väntar på min nya drivlina, allt hoppar o har sig..
Får jag inte grejorna i morgon så blir det att köra på storklingan hela vägen :)

Tack för en otroligt trevlig tur!!! Att det fanns så många fina stigar på 'hemmaplan' visste jag inte.
Nu har vi en tid att slå till nästa gång!
MinaaktiviteterGenarp2010-07-03.jpg ht=342

Klicka här för att se en större bild av turen: http://www.geting.se/viewimage/image/250349-Mina_aktiviteter_Genarp_2010-07-03.jpg

MinaaktiviteterGenarp2010-07-03Hjd-Tid.jpg ht=435

Distans: 90km , blev 10mil jämt för mig ink trasportsträcka till Genarp o hem

Senast redigerad av en moderator:
Tackar för en trevlig tur som resulterade i lite skav både här och där :-)
Men det var det helt klart värt.
Många nya stigar som var helt fantastiska, Vomb området är nog värt
en närmare granskning :-) men det får nog dröja några dagar.
Ha det alla
Pär/Hampus

Tillbaka
Topp