Generisk adapter för 15 till 12 mm - någon som provat?

Köpte exakt såna till mina Crossmax Elite när jag ville testa med lite fetare 27,5or på cxen. Funkar kalas och är du sugen på att köpa så ligger mina och skräpar då både cykel och hjul är sålda.

Ett problem är att 15mm naven kan ha endcaps som är för breda för en 12mm gaffels lawyer tabs

På några adaptrar jag har så är inte ytterdiametern samma på 12 och 15 -millimeter vilket gör att hjulbyte blir muppigt.

Jag har också tänkt på det ni påpekar om ytterdiametern. Det verkar vara lite olika på olika gafflar helt enkelt.

Principia sa:
Jag har också tänkt på det ni påpekar om ytterdiametern. Det verkar vara lite olika på olika gafflar helt enkelt.
I den mån gaffeln har styrning på navet så är det typ 20mm på 12 och 22mm på 15 (eller något) så det blir lite muppigt att byta hjul med "universaladaper" (beroende på hur djup styrningen i gaffeln är).

Lånar tråden lite. Hur är det med "Torque caps", finns det någon universalvariant? De jag har sett marknadsförs som specifikt passande till ett visst nav. Eller är det så att de kan passa ändå? I mitt fall gäller det ett "Superstar Electro-nav" (ursäkta svordomen), 15 mm.

Tillbaka
Topp