Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har bara klämt hål i däcket som jag märkt en gång och det var en rejäl smäll så min erfarenhet är att de tål mer än slangen.Makten sa:Risken är förmodligen större att man slår hål på däcket istället. Slangen agerar rimligen dämpning och skydd, även om den själv går sönder. Har fått några genomslagspunkor med slanglöst där däcket pajjat. Detta har aldrig hänt med slang.
[/anekdotisk bevisföring]
Rattnalle sa:Jag har bara klämt hål i däcket som jag märkt en gång och det var en rejäl smäll så min erfarenhet är att de tål mer än slangen.
Absolut, det köper jag. Men jag skiter i vad det går hål på. Punka är punka. Händer det mer sällan men går hål på däcket istället för slangen istället så är det OK. Men en gång på tre år slaglöst kan jag leva med.Makten sa:Rattnalle sa:Jag har bara klämt hål i däcket som jag märkt en gång och det var en rejäl smäll så min erfarenhet är att de tål mer än slangen.
Ja, jag menar mest att det torde vara ännu mindre risk att slå hål på däcket om man har två extra lager med dämpande slanggummi emellan. Men att slangar då förstås ryker ibland..
Makten sa:Rattnalle sa:Jag har bara klämt hål i däcket som jag märkt en gång och det var en rejäl smäll så min erfarenhet är att de tål mer än slangen.
Ja, jag menar mest att det torde vara ännu mindre risk att slå hål på däcket om man har två extra lager med dämpande slanggummi emellan. Men att slangar då förstås ryker ibland.
Själv har jag mycket goda erfarenheter av Schwalbe EVO-slangar. Tycks tåla genomslag betydligt bättre än en vanlig slang och är minst lika lätt som slanglöst, men det kostar ju en slant. Och nu går de visst inte att få tag på alls.
NickPick sa:Testa att höja trycket ;)
olle/frost sa:Okej, nu har ni chans sälja in slanglöst.
Om det nu trots allt inte är helt ovanligt med punktering även med slanglöst, varför då använda det? Visst något färre pulkor, men de som blir måste tas om hand två gånger. En gång i fält, antingen med att täppa eller byta till slang, och sedan ladda om med ny gurka hemma. Vilket dessutom verkar måste göras då och då i alla fall.
Med slang så sätter jag i en ny i skogen, och låter sedan den sitta. Vill och ids jag kan jag laga punkan när jag kommer hem. Dessutom behöver jag inte byta slang för att den tagit slut.
BjornR sa:Har ett liknande kit som på bilden och det tätade utan problem.
Lagningskit för däck på snäppet större cyklar (och bilar?). T.ex. här: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Dack-och-slang/Reparationssats-dack-2000022836/Makten sa:BjornR sa:Har ett liknande kit som på bilden och det tätade utan problem.
Vad är det där för nåt?? Trolldeg? Bacon? Smörkola? :-O
Det beror nog helt på hur du cyklar och vad du värdesätter.olle/frost sa:Okej, nu har ni chans sälja in slanglöst.
Om det nu trots allt inte är helt ovanligt med punktering även med slanglöst, varför då använda det? Visst något färre pulkor, men de som blir måste tas om hand två gånger. En gång i fält, antingen med att täppa eller byta till slang, och sedan ladda om med ny gurka hemma. Vilket dessutom verkar måste göras då och då i alla fall.
Med slang så sätter jag i en ny i skogen, och låter sedan den sitta. Vill och ids jag kan jag laga punkan när jag kommer hem. Dessutom behöver jag inte byta slang för att den tagit slut.