Gerrebackaride

wakemaster

Ny medlem
Gerrebackaride
Tjena,

Tänkte åka ut ikävll, onsdag 26/6 på en lite MTB tur i skogarna kring Gerrebacka och tänkte se om det finns något intresse från andra som bor i trakten. Det blir väl en tur på 1 - 1,5 timmar i gemytligt tempo.

Var: Gerrebacka, parkeringen utanför dagis (Stella)
När: Onsdag 26 Juni kl 19.00

Om ni i framtiden är intresserade av att cykla tillsammans i Gerrebacka så sätt bevakning på denna tråd. Lägg gärna till egna inlägg när ni själva skall ut istället för att skapa nya trådar.

/Billy

Gerrebackaride
Spännande!
Satt i bilen hem från jobbet idag och funderade på att lägga ut ett inlägg om vart man kan cykla just runt Gerrebacka. Det är ju fina skogar där och uppemot Kungälv.
Kommer gärna med nån gång framöver.

Gerrebackaride
Synd man fick se detta så sent,har varit över på den sidan älven och letat lite granna vid några tillfällen men hittade inte så mkt stigar,fast dom kanske gömmer sig i skogen där nånstans.lägg gärna upp nån gps fil så man kannreka var ni kör hän,inte omöjlig att man hakar på vid nåt passande tillfälle.

Mikael

Gerrebackaride
Ah, inte bara jag som bor i Hisings-Kärra/Gerrebacka!

Hänger gärna på nån gång (passade inte idag samt såg inlägget försent).

Var brukar ni köra? Enda området i närheten jag tror passar för mtb borde vara bakom 4H-gården. Vore kul med lite lokala stigar.

Gerrebackaride
Bue skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej
>
> Idag blev vi bara två.
> Härligt å komma ut idag. Se gpx filen.
>
>
> Lägger snart upp i kalendern igen.
>
> /Andreas

Hur gör jag för att se .gpx filen på en Windows dator? Dvs som en överskådlig karta som de man får via Runkeeper mm.

Var lerigt igår? :-)

Gerrebackaride
Bue skrev:
> Hej Lindén
>
> Kör med Google Earth,
> http://www.google.com/earth/download/ge/agree.html
>
>
>
> Jajemän lerigt å vattnigt :)
>
> /Andreas

Den kartsträckningen hade jag inte en tanke på, hänger gärna med en annan gång.

La upp den som bild för att underlätta :-)

Bilagor

• 130626.JPG
    130626.JPG
    107.2 KB · Besök: 64
Gerrebackaride
Hej

1,5-2 timmar blir la det.

Fika hinner vi inte med :) Vi ska ju cykla :)
Vatten å ett glatt humör :)

/Bue

Senast ändrad:
Gerrebackaride
Bor i närheten av skatås men är intresserad av nya områden. Gerrebacka låter spännande. Måste prova hänga med nån tur. Jag återkommer om de dyker upp nått framöver!!
// Jocke//

Gerrebackaride
Bue skrev:
> Hej
>
> 1,5-2 timmar blir la det.
>
> Fika hinner vi inte med :) Vi ska ju cykla :)
> Vatten å ett glatt humör :)
>
> /Bue

Jag får väl fika när jag kommer hem då ;)

/Håkan

Gerrebackaride
Va kul att se intresset för MTB i Gerrebacka!! För att ni inte skall ha för stora förväntningar kan det vara bra med en liten beskrivning av mina erfarenheter, det är nämligen inte som Skatås/Änggården/Torrekulla eller Moab för den delen...

Jag började cykla i Gerrebacka 2007 i samband med att jag flyttade upp. Fick barn i samma veva och det fanns inte mkt tid att åka iväg för att köra MTB. Då jag gillar att cykla teknisk single track är det främst det jag letat upp. Har bara hittat en slinga (som kan byggas på med några korta avstickare) som tar ca 1 timme att ta sig runt, då är 10 min grusväg, 10 min asfalt, 40 min Single track. Det är bitvis smal, igenvuxen och stenig/rotig SingleT, för vissa bitar får PushBike tillämpas då det växt igen ordentligt, men det kan vi nog råda bot på om vi blir några stycken som cyklar.

Så, kontentan är att det kanske mest är lämpligt för er som bor i närheten och vill ha nog som är lätt att ta sig till. Ni andra är givetvis välkomna, men sänk hellre förhoppningarna och slipp bli besvikna....

Och ni som kör MTB i Gerrebacka är det viktigt att veta att det finns välgit många hästar i skogarna. Vi jobbar hårt för att ha bra relation och dela på stigarna. Hästarna blir lätt skrämmda av cyklar för att dom kommer snabbt och tyst. Dom som rider ber oss därför att sjunga lite, prata mycket och inte ringa i ringklockor (om ni nu har några) för det kan skada både ryttare och cyklister... Några har dåliga erfarenheter, både ryttar och cyklister, taggarna är ofta ute vid första mötet men vi har haft mkt bra diskussioner med flera av dom.

Tyvärr kan jag inte hänga med på Lördag då vi skall iväg men det blir minst en tur nästa vecka. Jag lägger upp det i kalendern. Ha en riktigt trevlig tur på Lördag och se till att hitta nya stigar...

/Billy

Gerrebackaride
Billy, bra info! Var redan inställd på det du skriver om vad man kan förvänta sig.
Har bott i trakten hela mitt liv så känner till hästarna å visar alltid hänsyn oavsett om jag går/cyklar/bilar.

Men kul om vi blir några som kör.

Syns imorn

Senast ändrad:
Gerrebackaride
Man skulle ju kunna utöka med att köra över hem till mig i Bohus och köra härifrån och stigarna bort mot Angeredsbron och över den och hips vips har man fått till en "något" längre tur. Hade gärna joinat er i morgon men jag har jour fram till på Torsdag så det blir ingen cykling fören dess.

Mikael

Gerrebackaride
Mm syns imorn. Kom ju en skvätt regn nu på kvällen så är nog lite geggigt..

Tjabba. Du kan annars guida tur i Bohus vid tillfälle.
Jag känner till en runda lite längre upp, Nödinge som man kan köra nån gång. Dock ett år sen jag cykla där men var vid sjön som ligger ovanför den första stora sjön i Nödinge.

Gerrebackaride
Bue skrev:
> Det blir kladdigt idag :)
>
> Vi får hoppas det slutar regna snart.
>
> /Bue

Mmm, dumma regn! Men vi kör ändå eller?

Gerrebackaride
Bue skrev:
> Ja absolut.
>
> /Bue

Gött mos! Ser även ut att avta.

Blir ev 5 min sen (skall köra upp ifrån Kärra) men jag kommer idag.

Gerrebackaride
Bue skrev:
> Det blir kladdigt idag :)
>
> Vi får hoppas det slutar regna snart.
>
> /Bue

Blir en svår uppgift att hitta torra stigar idag. Med tanke på hur mycket jag brukar traska bredvid cykeln är det väl vadarstövlar som gäller.

Gerrebackaride
Limgurun skrev:
> Bue skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det blir kladdigt idag :)
> >
> > Vi får hoppas det slutar regna snart.
> >
> > /Bue
>
>
> Blir en svår uppgift att hitta torra stigar idag.
> Med tanke på hur mycket jag brukar traska bredvid
> cykeln är det väl vadarstövlar som gäller.

Eller torkskåp efter :)
\Bue

Gerrebackaride
Hej

Som sagt tack och bra kört idag.

Nästa helg tur får vi allt ta med oss fika å mer vatten :)

Här kommer karta i jpg och gpx fil över dagens ride.

Skall vi köra på tisdag kl 19:00?

/Bue

Bilagor

Gerrebackaride
Limgurun skrev:
> Kom precis hem från ett landsvägspass, så jag
> orkar inte ikväll. Hoppas kunna hänga med på
> tisdag.
> /Håkan

Okej, blir nog en sväng själv vid 20:00 ungarna har inte kommit i säng ännu.

\Bue

Gerrebackaride
Kvällstur uppe i djupedal.
Utsikt över älvmyningen, samt karta.
\Bue

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    75.6 KB · Besök: 45
  • image.jpg
    image.jpg
    83.5 KB · Besök: 49
Senast ändrad:
Gerrebackaride
Låter kul med Vättlefjäll. Min förkylning har blivit värre, så jag cyklar nog inte alls idag.

Ser på kartan att du avslutade med "min" stig även i söndags. Kul att kunna bidra med något. Fick du bort det nedfallna trädet? Hittade du någon annan rolig stig?

/Håkan

Gerrebackaride
Bue skrev:
> Ställer in dagens tur, hänger med Kungälvs CK
> till Vättlefjäll. Startar från Jennylund kl
> 1745.
>
> \Bue

Hur var det i Vättlefjäll? Karta?

/Håkan

Tillbaka