Gesunda efter midsommar

Gesunda efter midsommar
slhap skrev:
-------------------------------------------------------
> ser ut åt bli rätt bra uppslutning!
>
> hur många kan de husa där egentligen?
>
> 42Hz, behövde du fortfarande skjuts?

Hmm, risken finns.. =(

Boende kanske man skulle fixa också?! ;)

Gesunda efter midsommar
Vafan! det är ju då min semester börjar:)
Skulle nog inte vara helt fel att inleda den med lite happy-DH.

Bil för att ta mig och hojen dit har jag (en till skulle nog oxså få plats på hållaren) men frågan är hur man ska göra med boendet.
Någon som har en plats för en vilsen 08?

Gesunda efter midsommar
Vi har en plats kvar i vår stuga, jag pratade precis med bokningen och det gick bra att klämma in en till och betala på plats.

Mike å Harri; ni får väl slåss om saken! jag hämtar popcorn..

Gesunda efter midsommar
Slut på popcorn nu.. Går in på fultyska baconsnacks från Lidl (rekommenderas starkt!) Nu får ni kamma till er och börja veva lite.. Harris idé var inte heldum, dessvärre skulle jag tro att vi checkar in innan vi börjar åka..

Gesunda efter midsommar
Angående skjuts upp så är det fixat så ni behöver inte stanna till i Ludvika för min skull! :)
Tack för erbjudandet dock!

Gesunda efter midsommar
Nu börjar äntligen fredagsspriten verka så att man håller på och tuffar till sig;)
Testade Jompers förslag att ragga upp en viril yngling för några heta hotellnätter men han kom med en löjlig undanflykt som hade nått med en USA-resa att göra.

Så hur är läget med stugplatsen, har Harri snott den redan eller är det knytnävsfight på stugparkeringen som gäller?

Eller finns det någon annan som är sugen på att åka upp för lite gubbfetto-DH.

Gesunda efter midsommar
Om inte slhap missat att informera mig så finns det 1 plats ledig i vår stuga samt bilplats.
Dock är jag sämst på geografi så jag har inte en aning vilka orter vi passerar på vägen från växjö till gesunda :)

//pajje

Gesunda efter midsommar
Om inte Harri redan tagit den platsen så är jag som sagt sugen på den.
Har egen bil så någon omväg till 08-land är inte nödvändigt, har bara inte lust att sova i bilen;)

Gesunda efter midsommar
nu har man nyktrat till lite efter kusinens studentfest..

harri har inte "bokat" vår sista plats, bara anmält intresse..

Mike verkar dock lite mer angelägen så jag tar ett eväldigt beslut att han får vår sista plats..

Mike, ring mig nån dag så löser vi detaljerna.. 0737-009999

nu ska jag ta ett par öl så man blir människa igen.. ;)

Gesunda efter midsommar
Ja är det så att Harri blir helt utan boende så delar jag lika gärna säng med honom;)
Så länge jag blir väckt med frukost på sängen och någon sjunger godnattvisor så spelar det ingen roll vem jag bor med:)

Slår en plingeling när det börjar närma sig om det inte kommer något annan besked här.

Gesunda efter midsommar
Visst fan, skulle ju kolla boende, ParkaPre ville dela säng. ;)

P.S. Håller tummarna att jag kommer ha en bil att ta mig till Gesunda i...

Gesunda efter midsommar
Mathias:
Du har väll inte tid att vara borta i tre dar och leka som nybliven husägare.
Skulle annars vara bra att ha en reservchaufför i fall man slår på arschlet ordentligt.

Vi kanske får ordna en sångtävling för att se vem som fixar den bästa vaggvisan:)

Gesunda efter midsommar
Jag söker Göteborgare med bil och möjlighet att ta med 2 personer och deras cyklar! :P

Eric W; Styr bil som klarar 3 cyklar så hänger jag och min bror troligtvis med. =)

Edit: Hmm jag tror min Mamma kör ngn slags jeep/pickup nu, kanske kan få med 3 cyklar i den. Skall ringa och höra om den är ledig över helgen. ^^

Senast redigerad av en moderator:
Gesunda efter midsommar
För mig ser det ut som att jag bara åker upp över söndagen. Min syrra har lite plötsligt bett om flytthjälp och det är ju bra att ha en innestående. Liften öppnar 11 och det tar 4,5 timmar från Sthlm säger mina karttjänster. Det stämmer eller?

Gesunda efter midsommar
Insåg precis att min blivande cykel finns i trakterna och snacka om skönt att kunna åka upp och slippa få den skickad samt en helg med lift. :)

Att åka tåg verkar både svindyrt och krångligt med massa byten, min mor kunde inte låna ut sin bil så då är det väl bara att hålla tummen om att ngn skall förbi gbg och har en plats. ^^

Gesunda efter midsommar
Jag är onekligen lite sugen på en tur till gesunda. Gräsänkling och har bil, hmm vad tvekar jag på. Kanske är jag lite väderkänslig eftersom jag är gjord av socker. Hur ser det ut på boendefronten, finns det plats i nån stuga eller boka eget? Finns det möjlighet att tälta?

Gesunda efter midsommar
Eric ah ok. :P

Alfsomfan shit det vore riktigt nice, om du kan bestämma dig otroligt fort så slipper jag få min cykel skickad och kan hämta den istället. :D

Jag kan nästan lova att jag och min broder Rogger gör dig sällskap och delar bensinen som 3 bröder. ;)

Om du känner att du verkligen vill och kan så skriv så ringer jag cykelns ägare och eventuellt avbryter sändningen.

Gesunda efter midsommar
Alfsomfan får du med 3 cyklar i bilen? 2 på kroken och en i bagaget. ^^

Trebäddsrum 565:-/person inkl liftkort för 3 dagar

#1 Hade varit riktigt skönt att slippa få cykeln skickad.
#2 Hade varit minst lika skönt att spendera 3 första dagarna med lift.

Vad säger ni Rogger och Alfsomfan? :D

Edit: Tel: 0250-214 00 Vid möjlighet så ring så fort ni läser detta (jag ringer när jag går upp) och kolla om det finns Trebäddsrum kvar.

Senast redigerad av en moderator:
Gesunda efter midsommar
Jodå, tre cyklar får jag med, två på taket och en på kroken. Har ni körkort bägge två nenja? Inte så sugen att köra hela vägen bägge hållen. När dra isf? Jag tror jag är flexibel, måste kolla på jobbet bara.

Gesunda efter midsommar
Vi har båda körkort och kommer vara lediga hela fredagen så du bestämmer helt när vi drar. Jag skall bara dubbelkolla så brodern är med på det hela, han lär ju nästan tveksam ovanför här.

Jag skall också kolla så att det inte är så långt till min cykel ifrån Gesunda, du kanske inte orkar åka och hämta den först? Nu börjar det bli stressigt här, han skickar cykeln idag om jag inte avbryter det. :D

Gesunda efter midsommar
nenja skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag skall också kolla så att det inte är så långt till min cykel ifrån Gesunda

Det är inte helt ologiskt att köra över Borlänge till Mora om man kommer från Göteborg.

Ta E20 till Örebro, fortsätt sedan mot Falun (avfart vid Eurostop). Annars hade ni kunnat åka 45:an hela vägen till Mora.

Gesunda efter midsommar
Jag kollade precis med honom på telefon och tyckte inte det kändes som en så stor omväg, Alfsomfan och Rogger jag är er evigt tacksamma om jag slipper få cykeln skickad samt får en sjukligt rolig helg (tack TnT). :D

Alfsomfan bara du inte jobbar hela dagen nu så vi inte hörs av, ring mig på 0709568650 om du läser detta.

Jag skall ringa Rogger nu, om vi inte bestämmer ngt och jag ringer Stålis igen så skickar han cykeln efter 16. Vi kan ju visserligen åka upp ändå men jag slipper oro och fraktkostnader. ^^

Gesunda efter midsommar
Jag och the_TnT körde nästan en hel dag, princip i konstant regn i Gesunda, inga minnen att det skulle ha varit såphalt, inte som i Åregeggan i alla fall! Det finns en del rötter men inte så det stör nämnvärt.

Nu vet jag inte hur spåren ser ut i år men tidigare fanns det en hel del ljung och mossa på flera av spåren som gav fint grepp. NS-prylarna var visst lite hala men de håller jag mig ifrån även om de är torra. ;)

Tillbaka
Topp