Gesunda efter midsommar

Gesunda efter midsommar
Jomper : bra skit. Groundskeeper tomas är alla tiders och en hyvens prick!

Kul dag idag, tack för åksällskapet alla!

Jo, för allas kännedom om någon missade det så skulle restaurangen vara stängd imorrn lunch pga bokning av ett bröllop. Men lite snack med Tomas senare så är det arrangerat så att det ska grillas burgare vid toppstugan. Så jag fick uppgiften att kolla ungefär när alla vill käka o höra av mig till honom. Antar att dom flesta vill käka efter ettsnåret ungefär?

På kvällen efter liftens stängning kommer det säljas schysst middag med lax m.m. speciellt för dom bikers som vill, o så startar dom liften så man kan ta hojen upp och ner också. 100 spänn ungefär går den loss på, prisvärt och bra stödköp för en fin organisation!

Gesunda rules. Ses imorrn!

Gesunda efter midsommar
Hur många åkare blir det under helgen, fick ihop hojen ikväll å lurar på att dra upp.

Gesunda efter midsommar
Wohoo, 1h kvar till liftöppning!

Få se hur länge jag kan använda mitt 3G pc-card, den ser rätt krockad ut efter att datorn landat på den när den ramlade ner från hyllan! :((

Ett under att den funkar, ett fint veck på kretskortet.

Gesunda efter midsommar
Första dagen avklarad, ett regn lagom mot slutet av dagen var perfekt ursäkt att lägga ner för kvällen. Sen att man är helt slut i låren och händerna är en helt annan sak.. ;)

Gesunda efter midsommar
whoa, andra dagen avklarad den med, tummen min blev stukad på den tokbranta vipertrail (svart backe) så det har mest blivit lunga banor idag samt lite filmande. Gesundaberget ger ju tokschysst åkning och servicen är ju fenomenal. Det blir deffinitivt fler besök hit. Filmer mm. kommer säkerligen upp i dagarna.

...men fan nu vart jag ju inloggad som slhap, ajja rooster här :)

Gesunda efter midsommar
Får tacka för en till grym dag. Riktigt vass åkning, kul att lägga några åk tillsammans med trailbuilder Per och diskutera spåren och ligga bakom lite.

Kan rapportera att sex timmar på akuten i Mora senare så är det fortfarande osäkert om Ludde har ngn fraktur eller ej då ingen röntgenexpert fanns tillgänglig, men förmodligen inte, dom hittar iaf ingen skada. Med lite tur så går svullnaden ner på någon vecka.

Ses imorrn, förhoppningsvis kör vi lite helmetcam och grejer då.

Gesunda efter midsommar
Tack alla för en riktigt trevlig helg, men jag har vart ordentligt stel/sliten idag, med valkar/blåsor i händer... stel rygg... ont i armar...

Helt klart varit utan cykling för länge och settat bakom mitt skrivbord på jobbet alldeles för mycket...

Får bli ändring på de nu när jag har en cykel som fungerar riktigt bra utför nu...

Återigen, en supertrevlig helg i Gesunda... och som de låter bara kommer att bli bättre...

Gesunda efter midsommar
Micke du kan vara lugn. Harri plåtade med fisheye halva dagen idag och jag åkte med helmetcam.. Håll ut. Av säkerhetsskäl kan vi inte lägga upp grejerna nu, ingen kommer vilja åka till jobbet imorrn, alla kommmer vilja cykla... :)

Gesunda efter midsommar
De smög ikring en mörkklädd haltande skum typ och överraska mig minst två gånger idag... med en blixt... Skulle vara roligt att se dessa bilder...

Gesunda efter midsommar
Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Micke du kan vara lugn. Harri plåtade med fisheye
> halva dagen idag och jag åkte med helmetcam..
> Håll ut. Av säkerhetsskäl kan vi inte lägga
> upp grejerna nu, ingen kommer vilja åka till
> jobbet imorrn, alla kommmer vilja cykla... :)

Bilder på cyklister påverkar inte min lust att jobba. Hur minskar man nåt som står på noll? :-D
Mulligt med lite hjälmkamerafilmning!

Gesunda efter midsommar
Arbetslusten sjunker under 0 i samma takt som cykelsuget stiger. ^^

Det räcker att nya älsklingen står still 10 minuter så ser den rastlös ut! :(

Gesunda efter midsommar
Bilder av folk cyklandes på berget då:-P

Bilagor

• this_thread_is_worthless_without_pics.gif
    this_thread_is_worthless_without_pics.gif
    41.6 KB · Besök: 69
Senast redigerad av en moderator:
Gesunda efter midsommar
Ledsen att göra er besvikna men här kommer redan ett urval av bilder.

Lägger nog upp de andra senare på annat håll.

Lägger som vanligt in en ursäkt i förväg om namnen blir fel. ;)

g0701.jpg

g0702.jpg

ParkaPre på Älgspyan, tror det var den i alla fall.

g0703.jpg

Wejden på samma spår fast längre ner.

g0704.jpg

Wejden på nedre stigen efter lilla stock-droppet.

g0705.jpg

Lyckades knö in kameran i fullface-hjälmen. Lämnade skallen utanför.. ;)

g0706.jpg

Hagdahl i 'Trätralls'-droppet nedanför liften.

g0707.jpg

Pajjdeg i knixbranten på Stökspåret, strax innan switchback:en. Halt på hällen efter regnet!

g0708.jpg

Hagdahl (?) på övre NS:en efter Stökspåret.

g0709.jpg

Slhap på vippen!

g0710.jpg

Rooster på samma vippa, annan vinkel bara.

g0711.jpg

Westman efter vipp-brädan på övre NS:en.

g0712.jpg

Rooster inför spårval...

g0713.jpg

Slhap rippar berms:en. Riktigt skön berm-slinga efter övre NS:en.

g0714.jpg

Pajdeg är inte sämmre. Tyvärr lite geggig och regnet på fredag eftermiddag minskade inte geggigheten.

g0715.jpg

Trots geggan en klar favorit hos många! :)

g0716.jpg

Håller tummarna att den torkat upp till nästa gång, för det blir nog en tur till Gesunda snart igen!

g0717.jpg

Rooster.

g0718.jpg

Westman i samma hopp.

g0719.jpg

Pajjdeg nyttjar sista möjligheten att få luft under hjulen innan man är nere i liftområdet igen (nästan sista i alla fall. :) )

g0720.jpg

Flera cyklister från Cykelgymnasiet visade hur kicken de släpat upp i backen skulle användas, osäker om det är någon av dem på bilden.

g0721.jpg

"locket skall läggas på brunnen och däcken skall pumpas..."

g0722.jpg

Åter tillbaka till trätralls-droppen vid liften, ligger efter 'vägen' till bland annat Stökspåret.

g0723.jpg

g0724.jpg

Micke_å luftar Faith:en.

g0725.jpg

Ouch! Rickard hade kört droppet flera gånger men här ville det tydligen inte sig alls.. Väldokumenterad vurpa, två videokameror och en stillbild. Tyvärr var de fler vurpor i det droppet. :(

g0727.jpg

Grymt kamoflage, tappade bort var den tog vägen.

g0728.jpg

Utsikt genom tallarna..

g0729.jpg

Skogsmys var lika mysig som tidigare, enda skillnaden var att den dragits om lite och att nu kunde man se var spåret gick! :)

g0730.jpg

Mer Skogsmys.

g0731.jpg

'Hjälmkameran' testas!

g0732.jpg

Ännu mer dropbilder från trätrallen.

g0733.jpg

g0734.jpg

Nedre NS:en.

g0735.jpg

Roller coaster-delen på sista biten av nedre NS:en, nu med en ramp på slutet så man kan rulla ner om man inte vill hoppa på slutet. Såg ut att bli lovande bilder från hjälmkameran på Westmans hjälm!

g0736.jpg

Ny ramp över rören på början av Malin Lindgren, pajjdeg testar.

g0737.jpg

Avlutas med en skrattfest i 'tobaken'!

g0738.jpg

g0739.jpg

Henke nolltid droppar i tobaken.

g0740.jpg

g0741.jpg

Push-bike is da shit! Vad gör man inte för att få rulla lite mer 'tobak'?
Tyvärr syns flinet lite dåligt på denna bild men tittar man noga så. :)

g0742.jpg

g0743.jpg

Gesunda efter midsommar
Fy fan Harri, det är ju världsklass på några av bilderna!!

Grymt fina, grymt fina. Ska kika igen imorrn. Ser fram emot att bläddra igenom din "andrasortering" också.. :)

PS. Bilden på Rikards fjärdedels frontflip får inte hans fru se. DS

Gesunda efter midsommar
Djävlar... Fan va läckra bilder, ursäkta svordommarna men dom var värda det. :D

Nu ångrar jag oficiellt att jag inte följde med. ^^

Gesunda efter midsommar
äntligen hemma! (sanning med modifikation, hade f*n hellre stannat..)

riktigt goa bilder Harri! mina bilder (mest lök- å resbilder) kommer upp imårn, orkar inte nu..

Tack för en underbar helg grabbar!

Gesunda efter midsommar
Fan Harri, vikka shyssta bilder !
Gillar fiskögat igenom goggles'n...

Edit: Nu blir man ju sugen som fan. =)

Gesunda efter midsommar
riktigt sweet resa, när kör vi repris?

De lilla filmandet jag gjorde kommer upp på en server nära dig under kvällen/morgondagen..måste finjustera en del först :)

Gesunda efter midsommar
Ville skrev:
> Vi kör repris i höst när 4X,en och de andra
> spåren är klara...=D
>
>
> Jävligt nice helg!...Fina bilder där av Harri
> med.

Låter riktigt bra, då ska jag komma ihåg att ta semester dagen efter man kommit hem oxå :)
Håller för övrigt med de andra i lovorden angående Harris bilder

Gesunda efter midsommar
Ruskigt fina bilder harry...
Saknar dock fortfarande bildbeviset där jag har båda hjulen i luften eller om de bara är som Wejden säger... att jag har fullt utsträckta dämpare... och de känns som hjulen är i luften...

Gesunda efter midsommar
Satan i gatan vilka fina bilder Harri. Jag är inte alls bitter över att jag fick sitta hemma och knapra piller och köra rehab i söndags istället... Rikard blev tyldigen så imponerad av mig att han fick lov att plagiera mitt stunt :-)

Gesunda efter midsommar
En helt grym helg i Gesunda, det blir helt klart fler besök i år

Skogsmys: mysigare än så blir det inte i skogen.

Malin Lindgren: I'm in love

Gesunda efter midsommar
cruxet skrev:
> En helt grym helg i Gesunda, det blir helt klart
> fler besök i år
>
> Skogsmys: mysigare än så blir det inte i
> skogen.
>
> Malin Lindgren: I'm in love

Du får inte göra några fler beök utan mig, det vet du..Fan vad du vaknade till och blev snabb på slutet....Har inte råd att ge dig mer försprång..HAHA

Sisten ner är en rutten häst..ALLTID!!

Gesunda efter midsommar
Oooh! Skoj att bilderna uppskattades! Tack till alla 'modeller' som gjorde det möjligt!
Riktigt roligt att läsa alla positiva kommentarer, det värmer. Kul att få använda prylarna man köpt. :)

Gesunda var fett med najs! ;)
Lagom stel överallt men det var det ju lätt värt.

Skall försöka hinna få ut en batch till med bilder ikväll. Ser fram mot filmerna och mer bilder!

Nu skall jag försöka kommentera några av bilderna...

Gesunda efter midsommar
Åh jag är sååå sur att jag inte kunde vara med i helgen. Vet ju hur fint det är och köra där och det har ju tydligen inte blivit sämre nu...

Finfina bilder Harri!!

Gesunda efter midsommar
Ja den här turen gav verkligen mersmak.
Med tanke på hur många kameror som var med på berget så kommer nog den här tråden bli en riktig modemdödare:)
Ska bli riktigt kul att se alla grymma bilder och filmer.

Tack alla för en härlig helg och ett extra tack till Växsjöboysen för sängplatsen.

Gesunda efter midsommar
Det ser inte alltför stökigt ut. Skulle det funka med en Trance och 130mm slag fram eller är den för "vek" för dessa backar?
Vet ju liksom inte vad den tål men antagligen tål den mer än jag vågar!

Gesunda efter midsommar
Det är tokigt stökigt faktiskt. Men det är klart att du kan rulla ner för backarna med din Trance utan att den lär gå av bara du undviker de högre hoppen..

Tillbaka
Topp