Gesundaberget

Gesundaberget
Tack alla glada cyklister för en grym dag på berget.
Nu tar vi nya tag och fixar liftj-eln för den bästa cykelsommaren ever!

Bilagor

• 20170610_135742.jpg
    20170610_135742.jpg
    244.1 KB · Besök: 129
  • 20170610_144324.jpg
    20170610_144324.jpg
    500.8 KB · Besök: 146
Gesundaberget
Så det var tävling i helgen alltså?

Måste isf varit den tävlingen med minst pepp/hets i ESS, korta, historia.....

Gesundaberget
marr sa:
Paco sa:
Så det var tävling i helgen alltså?

Måste isf varit den tävlingen med minst pepp/hets i ESS, korta, historia.....

Hahaha ja alla var nog upptagna med att skrapa leran av cyklarna från träningen :P
Glöm inte att folk var hemskt upptagna med att dricka lokalbryggd öl och bbq också.
Världseliten visade var skåpet ska stå med att vara 1 minut snabbare än 3an... Grymt kört Zackarias och Robin!

Gesundaberget
Oj vad tiden går... Nu är det bara 5 helger kvar innan berget ska ställas om till vinterläge. Trots att liften stod still i en månad så har säsongen varit väldigt bra. Mycket glada cyklister och väldigt mycket gjort med färdigställande av nybörjarspåret Caro-Line, ombyggnad av gamla fourcross banan och en ny dragning på Stökspåret en bit för att slippa korsningar i Xcelerator.
Det har även blivit färdigt med att Gesundaberget blir en Biking Dalarna destination så nu ska vi sätta upp ca 200 nya skyltar och vi kommer att synas på ett helt annat sätt framöver.
Jag och hela gänget på berget vill tacka för alla glada tillrop vi fått av så många cyklister i år Tack!
Välkomna till den skönaste delen på året när det är lite svalare i luften, spåren är riktigt inkörda och det inte är så mycket utsiktsturister som bromsar ner liften...
// Henke mä crew

Gesundaberget
onegear sa:
Oj vad tiden går... Nu är det bara 5 helger kvar innan berget ska ställas om till vinterläge. Trots att liften stod still i en månad så har säsongen varit väldigt bra. Mycket glada cyklister och väldigt mycket gjort med färdigställande av nybörjarspåret Caro-Line, ombyggnad av gamla fourcross banan och en ny dragning på Stökspåret en bit för att slippa korsningar i Xcelerator.
Det har även blivit färdigt med att Gesundaberget blir en Biking Dalarna destination så nu ska vi sätta upp ca 200 nya skyltar och vi kommer att synas på ett helt annat sätt framöver.
Jag och hela gänget på berget vill tacka för alla glada tillrop vi fått av så många cyklister i år Tack!
Välkomna till den skönaste delen på året när det är lite svalare i luften, spåren är riktigt inkörda och det inte är så mycket utsiktsturister som bromsar ner liften...
// Henke mä crew

Tack själv maestro! Hade så jävla kul när vi var däruppe och ja, tack för det :D

Gesundaberget
Tjena!
Till och med jag överger Gesundaberget för enduro i Falun den här helgen. Det är dock öppet för er som vill åka lite skön dh.
Den 23-24e september kommer vi att filma hela helgen på berget för att få en massa material vi kommer använda till nästa år så vill ni vara med på film så kom bara kom.
Vi behöver framför allt en massa tjejer som cyklar så vi gör en bra deal på cykelhyran till er tjejer den helgen. Selma Svarf kommer guida er som vill det också.
På söndagen den 24e är det cupavslutning för vår egen downhillcup och det blir kombon Skogsmys till Xcelerator som vi tänker racea i.
Massor med fina priser utlovas.
Sista helgen 30/9-1/10 blir det grymt bra priser på maten i toppstugan. Ät två betala för en och om jag inte minns fel är det även någon deal på boendet på skilodge också. Återkommer med den info när jag får tag på chefen...
Välkomna

Gesundaberget
Dålig timing men denna helg kommer jag och luthman upp med damer, barn och hundar... Fast det kanske blir lungt i spåren då istället.

Gesundaberget
onegear sa:
Tjena!
Till och med jag överger Gesundaberget för enduro i Falun den här helgen. Det är dock öppet för er som vill åka lite skön dh.
Den 23-24e september kommer vi att filma hela helgen på berget för att få en massa material vi kommer använda till nästa år så vill ni vara med på film så kom bara kom.
Vi behöver framför allt en massa tjejer som cyklar så vi gör en bra deal på cykelhyran till er tjejer den helgen. Selma Svarf kommer guida er som vill det också.
På söndagen den 24e är det cupavslutning för vår egen downhillcup och det blir kombon Skogsmys till Xcelerator som vi tänker racea i.
Massor med fina priser utlovas.
Sista helgen 30/9-1/10 blir det grymt bra priser på maten i toppstugan. Ät två betala för en och om jag inte minns fel är det även någon deal på boendet på skilodge också. Återkommer med den info när jag får tag på chefen...
Välkomna

Betyder det att Skogsmys/Xcelerator kommer vara stängda hela dagen, eller är det bara under en begränsad tid?

Gesundaberget
Octagon sa:
Någon som vet när Gesunda öppnar för säsongen? Kollade på hemsidan och blev inte riktigt klok på när det är planerat.
Efter lite detektivarbete så hittade jag detta på deras FB-sida den 7/5-18:
"Vilket soligt väder vi har!!?Snön smälter undan snabbt!!✌️️Det är nu endast fyra veckor kvar innan bergets efterlängtade sommarsäsongen startar ☀️??Lördag den andra Juni kl 10.00 öppnas portarna.
Passa nu på att köp sommarens säsongskort innan den 31/5 till pangpriset..."

Gesundaberget
Verkar som hemsidan är under ombyggnad... Första helgen i Juni öppnar Gesunda Bikepark som sagt och nu är allt boende samt värdshuset i gång så det blir ännu bättre att hänga på berget.
Liften blev renoverad med ny motor och ny styrenhet så det är bara att hoppas att den går... gärna lite snabbare också...
Cykeluthyrningen utökar med fler cyklar och 5 grymma barncyklar är beställda för cyklister mellan 140-165cm.
Jag kommer inte vara bikeparkchef i år men Selma Svarf kommer sköta det med bravur.
Förra året började två av tre J som ligger bakom spåret Tripple J att reka ett nytt endurospår på berget... Det lilla jag hann se är mer än spännande så vi hoppas att det blir en till sträcka för ESS/EnduroSM i mitten av september. Kan dock inte lova nått.
Mvh/Henrik Lingman

Gesundaberget
Sitter på Kattis med en kraschfika. Inget trasigt men jävligt öm. Färdigcyklat för idag. Men vilken härlig säsong jag har haft på berget i år! Det blir ju bättre för varje år!
3802D825-4C23-4A23-BED1-452F1DFA5BE7.jpeg

Gesundaberget
Mathias B sa:
Sitter på Kattis med en kraschfika. Inget trasigt men jävligt öm. Färdigcyklat för idag. Men vilken härlig säsong jag har haft på berget i år! Det blir ju bättre för varje år!
Aj då. Men det låter bra att berget är bra! Vi åker upp 8 pers om ett par veckor. Känns kul att kunna komma dit iaf en gång per år.

Gesundaberget
H. sa:
Mathias B sa:
Aj då. Men det låter bra att berget är bra! Vi åker upp 8 pers om ett par veckor. Känns kul att kunna komma dit iaf en gång per år.

Bara lindad och öm. Men bra sjukvård har de också! Ni kommer ha grymt skoj när ni kommer upp!

Gesundaberget
Mathias B sa:

Det är väl inte så bra. Du får trösta dig med DH på redbull.tv ikväll.

Tillbaka
Topp