[Ghettoride Haninge] Varje tisdag, Samling 18.30 Åbyplan Västerhaninge

Jordbro - Dalarövägen i fullt cykelbar natur, stig + grusväg + lite skogsmaskinspår. Se km 9 - 5.

http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=971305

Första 2 km knyter samman Jordbro med spårcentralen i Brb, utan att åka på milspåret = lite roligare cykling. Km 2-5 är huvudsaklingen milspåret, fast fel riktning. Det går att vika ner på S-leden ungefär halvvägs in på den sträckan.

... Jocke

Tack Jocke. Det var precis sträckan mellan 5-7 jag efterlyste. Sedan är det väl asfalt på Albyv fram till dalarövägen?

Jag är frisk från förkylningen men foten är halvbra.
Men jag kommer och kör ändå.
En klubbkompis till mig kommer troligen med i morgon men honom kommer vi inte att behöva stanna och vänta på. Snarare han som får vänta på oss. ;)

Ses i morgon!!

/A

Nej, jag tror att Albyvägen och Albydalsvägen är grusvägar, men vägen in från Dalarövägen, förbi Högsta och vidare ner mot Hammarby är mestadels asfalt. Detsamma gäller ju Dalarövägen. Det är en gosig uppförsbacke från Ably/Högsta korset och upp mot Sanda/Österhaninge (Klockarlötsvägen), fast lite asfalt kanske man får räkna med.

Jag satsar på att komma imorgon. Har precis bytt till klister-/regndäck så nu hittar ni mig bak i kön igen ;)
Förra tisdagen med alla OTB:s har satt sina spår och jag kommer med ett ömmande revben igen. Konstigt att det ska behöva ta fem dagar innan det börjar kännas....
Förresten, ska någon beställa från crc snart? Jag behöver köpa CB clips då mina nuvarande sitter säkert fast på sommardojorna.

@ Jocke
Bra koll där! Du får guida runt oss på vägarna i området så vi slipper köra vilse eller stanna stup i kvarten för att orientera oss. Det ska finnas två vägar under Nynäsvägen från Jordbro har jag förstått. Jag provade den södra senast, men det var lite bökigt att ta sig dit på "ridstigarna" från Sommarbo. Kanske den norra är mer lättåtkomlig?

Jag kommer också!

Sen är jag lite sugen på att bli kränk och avhängd på grusvägarna i helgen, någon som är med på lite grusvägsrally?

Det finns faktiskt tre tunnlar under 73:an mellan Jordbroavfarten och VH-Norra/Österhaningeavfarten. Den första är milspåret mellan Sommarbo och Brb/Torvalla spårcentralen, den ligger längst norr ut.
Nästa är precis när skogen tagit slut och fälten börjar på höger sida. En ridväg men fullt cykelbar och den väg som visas på kartan jag bifogade ovan, ganska precis vid 8 km markören.
Den sista och södraste underfarten är den som ligger i anslutning till Kalvsviks gård (stallet på vänster sida precis innan avfarten VH).
För att komma till den sista underfarten behöver man bara följa grusvägen/gång/cykelvägen som går från Jordbro och ner förbi gravfältet, men utan att åka över detsamma och istället hålla vänster.
För att komma till den andra underfarten är det enklast att inte cykla ner till stallet vid Sommarbo utan istället åka genom bussgatan och snett vänster ut i skogen (stig finns) ca 50 meter efter bilvägsavfarten som leder upp till stallet.

Jag kan visa dig på en karta nästa gång vi ses. Jag har köpt en massa orienteringskartor över närområdet från Hellas orienteringsklubb.

Jag kör gärna en sväng grusrally i helgen Per :)

Flight: Det blir mycket skog i morgon. Precis som vanligt alltså. Grusvägsrally brukar vi köra till helgen å då är det distans runt 30km i duktig fart som gäller. Ingen fika, inga benskydd. Bara snabbt, kul och jobbigt. Om det finns tid efter passet kan man ta en fika om vi är i närheten av ett fik dvs... De rutter som diskuteras är förslag på grusvägsrallysträckor som vi kan köra när vi tröttnat på den gamla vanliga :)

Vi kör mtb med snabbdäck. Du kan nog köra cross om du vill men det kan bli okul i skogen. Om vi nu väljer en slinga med skog.

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Jupp. Det går fort då :)

Ja! För dig ja. Vi andra på 26:or har väl ingen chans att hänga med på grus då.
Som om man skulle köra Vättern med mtb.

Det kommer att bli väldigt jobbigt på lördag........

Jaha! Då var det dags att bygga en HT29:a.
Bang! Kan inte du skicka alla länkar och uppgifter ang din ram och så. Verkar vara ett bra köp.
/A

Jag har lyckats bli sjuk igen. Har inte varit sjuk på ett år innan och har nu lyckats bli det två gånger på väldigt kort tid.......jag skyller allt på SL.

Fan Rille! Det är jag som måste föra i den där backen som du alltid drar iväg i. Snart orkar jag inte längre om du ska hålla på å vara sjuk :)

Bra där Gille!!

Är det halt i skogen? Eller är det som vanligt lite blött på rötterna.

Jag står och velar om jag ska byta till klibbiga däck eller inte?!?!

/A

Jag har fått förhinder ikväll, så jag får sikta in på nästa tisdag istället. Det är synd att missa denna kväll, så fint som vädret är, men vad gör man.
Ny vecka - nya försök.

Kaffet det rinner ner ner ner, kaffet det rinner ner ner ner!
Får se om jag orkar med erat tempo efter två veckors uppehåll.
Hm, man kanske ska hälla sömnmedel i kaffet som Bang ska ha....

Tack för ikväll. Bara att beställa ny bakväxel Gille :) Hoppas det gick bra hem.
Nu är man sådär härligt trött i hela kroppen!

GhettoKlibbor kom ju också idag så Jocke, Matte m.fl Jag har era klibbor hos mig.

Gille! PM:a ditt nummer. Jag tror inte att det är växeln. Jag ringer på en gång om du vill.
Tack för en dunnder kväll med en alldeles lagom temperatur. Synd att det blev så varmt på slutet.

/A

Såg du inte Andreas att cagen hade vridigt sig och att den spruckigt i infästning mellan övre delen av cagen och växelmekanismen? Sprickan var typ 4mm.

Gott kaffe btw Andreas!

Bra kämpat Fredrik! Fortsätter du att dyka upp kommer vintern/våren/sommaren bli underbar.

Bra kört också Ingemar som utmanade i första backrejset!

Nu vill jag se er också den 5e nov på startlinjen i "vem-var-det-som-kasta-rejset".

Snabbpass på lördag! Start Åbyplan kl. 9.00
Sedan är det 1 timme grusvägsrally lite drygt.
Vi kör snabbt och banan är lätt.

Fika strax efter tio på Konditori Paus i Västerhaninge.

Full fart!

Fin kväll med bra sällskap och med lagom hala rötter, någon minusgrad på slutet så det passade ju utmärkt att Tomas och jag badade lite på vägen hem......!!!

Jag såg det. Och sen såg jag när jag kom hem att det ska vara den där klacken. Finns på både X0 och X9. Har båda hemma så det var det jag upptäckte. Det kan vara växelörat.
Ville bara titta lite närmre på hans cykel innan ni beställer en ny växel.

Men ni gör som ni vill.

/A

Kolla här'rå :)

filename=Sk_rmavbild_2011-10-11_kl._22.37.36.png

Dekalen blev ju riktigt najs!
Ikväll gick det bra och jag hade bättre koll på cykeln den här gången. Det måste vara tack vare mina Maxxis Minions högfriktions- aka klisterdäck. De ger en brutal kontroll och kan vara riktigt snabba om man bara trampar på lite, eller hur Bang ;)
"Dödsdroppet" på SLL fixades med fin känsla idag, skönt! Fast jag torskade på "Rotdroppet", inte bra....
Helgen är fullbokad med födelsedagskalas så inget grusvägsrally för mig.
Förresten Bang, var på våra ghettostigar tänker du lägga racet den 5:e November? Om jag ska vara med vill jag ju gärna tjuvträna lite....
Tack för sällskapet alla gamla och nya riders.
Vi hörs!

Klibba vassego!
IMAG1709.jpg

Jag var på XXL idag och köpte en sånhär!
IMAG1707.jpg

Och extra batteri. Men det batteriet passar bara på den nyinköpta lampan.
Fel kontakt. Men jag skulle hellre vilja att den passar till den gammla lampan.
Får kolla upp efter kontakter till den gammla lampan.

Tillbaka
Topp