[Ghettoride Haninge] Varje tisdag, Samling 18.30 Åbyplan Västerhaninge

Ni andra som också vill ha "GhettoRider-klibbor" så säg till så skickar jag kontouppgifter via PM.
Klibborna kostar 20kr/st och är i utskuren Vinyl utan bakgrund. Texten är vit och hur klibborna ser ut finnspå sidan innan bland annat.

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Ni andra som också vill ha "GhettoRider-klibbor"
> så säg till så skickar jag kontouppgifter via
> PM.
> Klibborna kostar 20kr/st och är i utskuren Vinyl
> utan bakgrund. Texten är vit och hur klibborna
> ser ut finnspå sidan innan bland annat.

Jag har gärna två till.

Jag är dessutom skyldig dig 40 spänn så jag sätter in 80 om det finns.
Eller 100. Men då kanske det inte räcker till alla?

Andreas

Någon som är sugen på att bli fotograferad i action? Jag funderar på att ha en fotosession nu i höst någon lämpig dag för att ta lite snygga actionbilder på oss.

Någon intresserad? Å vilken dag skulle vara bra? Lördag eller söndag morgon?

Jag kan tänka mig att bli fotad men inte i uppförsbacke. Det är så jobbigt.
Dag kan vi kolla när det är dags.
/A

Fotosession blir grymt.
Men jag måste få min nya cukel ju! Jag kan ju inte bli fotad på en vitlila cukel...

Tidsplanen imorgon spricker tyvärr så ingen cykling för mig.
Kanske kan haka på dig senare i veckan Gille? Fast jag kommer nog inte ut innan 20 då....
Ang. plåtning så kan jag inte på söndag. Lördag kanske kan fungera.

> Men det ser ut att bli uppehåll ikväll.

regn.JPG

Bor vi i samma kommun?

Ha en trevlig tur i kväll!

Jag tänkte komma i kväll, trots regn, eller ställs det in? Det ser ju inte så lovande ut, om man ska komma hem torr. Kör vi samma spår som för 14 dar sedan, eller blir det nya pga regn? Synd att du inte kan vara med Jocke, nu får jag vara kö karl själv....

Hallå! Det är väl ändå inte racer vi kör?
Regn är juh det man vill ha när man kör i skogen.

Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder.

Nej vi ställer inte in. Vi åker i stort sett i alla väder. Även om det regnar, snöar eller är snö på spåren.

Jag har två spårförslag:
1, Biatchen (den som vi körde förra veckan).
2, LongBeach (den går via gravfältet och i utkanten av jordbro-sedan rudan-sedan sörmlandsleden).

LongBeach är lite teknisk enklare och går snabbare att cykla men avslutar med tekniska partier.

Biatchen är teknisk som varvas med kuperade grusrakor.

Jag tror på uppehåll eftersom vi haft det alla andra tisdagar :D
Men ta med extra handskar, gärna fodrade då det var runt 1 grad sist efter fikat.
Extra tröja och regnjacka + sittunderlag och varm dryck så kommer vi klara höstrusket.

Vilken press man utsätts för.
Störtregn ute och då ska man ha paraply med sig när man hojjar, hmmm.

Solskenscyklisten kanske dyker upp, men vänta inte för länge :-)

Bara i början är det lite grus. Men jag tror vi kommer hålla nere farten ikväll så du kan med gott samvete dra på regndäck. Blött kommer det definitivt att vara i skogen idag.

Ja man måste ju pröva de nya däcken. Får se hur pass jobbiga de är.

Har läst i en tidning (MBR) där de tyckte att Maxxis 60 gummi var tillräckligt mjukt för hösten.
Så jag kommer nog beställa ett par lika med den gummiblandningen så får vi se sen om det funkar.
Man vill ju få både bra gräpp och bra rull.

Ja ja, jag vet! Black chilli.......

Mmmmm... Stoooora hjul. Jag hoppas på 13 kg. Får se vad verkligheten säger. Förmodligen mer.

Vilka däck ska jag köpa för att få bättre grepp eller bästa grepp i skogen nu när det är så blött?
- Maxxis?
- Black Chili?
- Annat märke?

Vill ju inte halka omkring som en ...... i skogen när man kan köra lite säkrare.

Frågar du Mattias är der Rubber Queen MED Black Chili. Rullar bra och ger bra grepp.
Vill du få starka ben och ett bett som heter duga köper du Maxxis Minion DHF-fram och Minion DHR bak 2.3. Båda Minondäcken ska ha gummiblandningen Super Tacky.

Annars har jag ett par WTB Stout 2.3 med DNA-rubber compound till salu som fungerar mycket bra också. Rullar bättre än minion men är lite hårdare i gummit. Funkar bra på snö också. Bild finns på min blogg.

Jag, Gille, Andreas, Jocke och Tomas kör Minion medans Matte, Per och Rille kör Rubber queen. Rubberqueen kostar generellt sett mer än Minion, men jag tror minion slits snabbare...

Rubberqueen köper man nog billigast från tyskalnd runt 360kr/däck och Minion billigast hos CRC där också varianterna med rätt gummiblandning ock bredd finns!

Börjar inse varför man är sist i kön. Fel däck! Eller är det tur för er?
Frågan säger att hon ska ha nya dubbdäck, få se om man kan tränga sig före på något sätt.

Tack för lektionen i däckens värld :-)
Låter som om Rubber Queen vinner för mig. (vill ju ha lite rull så jag hinner med)

Snackar med Anreas
Tack ändå

Jag kommer att köra med maxxis super tacky i kväll och sen utvärdera om det är nödvändigt med så mjukt gummi nu innan frosten.
Ska inhandla ett par minio med vanliga gummit också så får vi se. Mönstret är grymt bra bara det så vi får se.
A

Vad är planen för kvällens runda, verkar som jag kan komma förbi och sinka er ikväll pckså....
Fredrik

Kom ihåg att RubberQueen är breda för sin storlek. 2.25 e typ som 2.3" medans Minion är mindre i storleken alltså Minions 2.3" är som "vanliga 2.25"or.

Andreas! Om Minion ska på ikväll så lååååågt tryck. Jag kör på 1.2 bak och 0.9-1-1 fram.
Single Ply gör att du kan köra på så lågt tryck utan att punka :) Så för din del borde du kanske testa med 1.5 bak å 1.3 fram?

flight skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är planen för kvällens runda, verkar som
> jag kan komma förbi och sinka er ikväll
> pckså....
> Fredrik

Cykla, ha kul, bli leriga och fika!
Ta med varmt ombyte och extra handskar. You will need it tonight. Har du inga vattentäta skor så kör plastpåse! Det kommer bli blött! Men mysigt!

Skämtar du med mig? Det måste väl ändå vara tvärt om. Dual ply är så pass hårda i sidan att det går att köra lågt tryck.
Eller har jag missuppfattat det hela?

A

Kort rapport från Rudan -- Ta med våtdräkt om ni tänker ta långa MTB slingan (delen upp mot Kolartorp), annars är det bara blött men ok :)

Tillbaka
Topp