[Ghettoride Haninge] Varje tisdag, Samling 18.30 Åbyplan Västerhaninge

Snart tisdag.

Laddar upp med att olja kedjan och vässa benen.

Tack för dagens snabbpass. Mina ben är inte lika pigga som i morse...

För er som är sugna att rejsa på hemmplan är det rejs kommande lördag 5/11 i våra skogar. Se inbjudan i vem-vare-som-kasta-tråden på Happy!

Bang, blir det några fartgrupper på era rundor eller hänger amatören till xc-talangen i samma grupp?

Alla kör i samma grupp. Vill man utmana så är det backrejs i varje backe för de som vill :)

Sedan går det inte alltid att köra så fort då det är ganska tekniska stigar. Det innebär i praktiken att kör du för fort så kommer antingen du eller något på din cykel gå sönder ganska snabbt. Om du inte cyklar på en Epic Elite å Stumpjumper Elite å uppåt förstås :D

Haha, fartgrupper. Nej nej. Det är bara Bang som har fart. Per är ju skadad. Sen är vi andra med för att hålla farten nere, och fika förstås.
Jag tog en runda igår, och var nära hjärtstillestånd i maklig takt. Ska man cykla snabbt och snyggt, ska man cykla med Aron o gänget.

Hej alla

Nej, jag kommer inte i morgon heller.
Det är väldigt mycket att stå i just nu. Håller på att sälja huset så all ledig tid går åt till att flytta runt kartonger, städa, laga prylar, sätta upp 'de sista listerna', ...
Jag är ledsen, men det här tillståndet av konstant upptagen kan komma att hålla i sig ett par veckor till. :-(
Men ... efter typ halva november, ungefär, så är jag tillbaka igen och håller nere farten i gruppen.

Ja, Bang ... du får gärna lägga klibborna på en postlåda. Men det är ingen stress, cykeln har hamnat ganska långt in i garaget, bakom en massa bråte. Jag har nog att göra någon timme innan jag hittar ramen att klistra fast märkena på.

mvh ... Jocke

STIZZE skrev:
-------------------------------------------------------
> Bang, blir det några fartgrupper på era rundor
> eller hänger amatören till xc-talangen i samma
> grupp?

Stizze! Du får hänga med nu i morgon tisdag så får du känna vilket tempo vi kör.
Men med tanke på vilken nivå du tävlar på (läs kunksan cx ) så kommer det väl gå för långsamt för din tackt.
A

Globalistic skrev:
> Woho!
>
> Cykel ikväll! Faskien. 12grader i morse! Shorts
> kanske?

Kanske? Det är väl självklart att det blir shorts!
Har precis bytt däck från halkdäcken till klisterdäcken. Så ikväll sitter jag klistrad som ett frimärke på era bakhjul ;) Har tjuvtränat tekniken lite med Bang....

Är det bara snabbisar som ska med i kväll? Varannan gångs cyklisten tänkte försöka hänga med i kväll, så att någon kommer i alla fall vara sist i kön. Jag kan ta med 2 termusar kaffe mot en bit paj...

Jag lär gästa ghettot men inte denna vecka, jag ska ut på cykeldator-letar-runda ikväll. Krashade bort den i söndags ute i flaten

Jag är i erbarmligt dåligt form, så något snabbtempo blir det inte tal om ikväll.

Så där. Då har man sovit eftermiddag med lillkillen i 1,5 h.
Kanske man årkar kränka någon i kväll.
Näääää. Vi myser runt o fikar vet jag.

A

Klart att jag kommer idag. Det ska ju inte regna.
Hade nog cyklat även om det regnat nu när det ska bjudas på trasigt fikabröd :-)

torohl skrev:
> Är det någon som har ett tips på ett bra
> meckställ?

Ska du köpa? Annars har jag du kan låna om du vill fixa något?

Om du har ont om plats så fungerar ju ett vanligt displayställ. Annars finns det prisvärda på Biltema & Jula.

Jag tänkte köpa. Det blir ju en del meckande . Det går ju inte att undvika när man kör i skogen
. Och sen måste man ju uppgradera hojen....

Jag köpte föregångaren till denna.
Mitt är inte hopfällbart men ser snudd på likadant ut.

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Verktyg/Reparationsstall-for-cykel1/
27-295_m.jpg

Tack för kvällens tur!

Vi blev ju drygt åtta pers ikväll eller räknande jag fel?

Tjohoo! Nu ska jag äta paj! Muahahaha!

Jäklar vad det rullade på bra idag! Inga tekniska stop och inte särskilt många klädbyten aka "Prophet-stop" för den delen heller ;) Stigarna var blöta och fina och låren brände sådär fint de sista backarna innan jag vek av hemåt. Tack för fikat också!
Ett rätt roligt och varierade vägval ikväll Bang med en lättare start och sedan en progressiv ökning i svårighetsgrad.
Hoppas Jones kryar på sig!
Och att Ordens/Per snart är tillbaka igen. Saknar någon som kan utmana Bang i backarna nu....han är ju överjävlig :)

Jag ska fanemej köra med bar överkropp och baggy jeans nästa gång. Skiter i hjälmen och kör snusnäsduk i stället.

Föresten; Vilken färg har vi här i gettot på snusnäsduken. Jag tycker röd som "Bloods" i filmen Collors!!

YO!

Tack för i kväll, och jag hoppas att det kommer ett bra gäng på lördag.
Även om man inte kan köra kan man komma dit och heja och mysa vid målgång.

Godnatt!

Tillbaka
Topp