[Ghettoride Haninge] Varje tisdag, Samling 18.30 Åbyplan Västerhaninge

Suck...
Tisdagsraiderna framöver:
Januari kommer inte att funka alls. Krockar alla tisdagar med kvällsmötena på jobbet :(
Februari ser bättre ut förutom en tisdag som krockar.
Mars och sedan framåt borde det bli i stort sett friktionsfritt :)

Nu kommer ju inte hojen stå och samla damm i förrådet bara för jag missar några tisdagar den närmaste tiden. Jag kommer försöka cykla minst en kväll/v och sedan förhoppningsvis pricka in ett pass på helgen. Jag skriver här i tråden när jag planerar att cykla med så god framförhållning som möjligt.

Söndag fm är en het helgkandidat!

Lycka till imorgon allihopa!

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Äntligen lite snö i skogen ;)
> Wohoo!

Har du också fuskat i skogen nu i kväll?
Mötte inte dig, själv tog jag en lätt tur, grusvägarna upp till Tornberga, sedan skogsvägarna fram och tillbaka, ut till Örabyn - Brink - Riddartorp- Örasjön(fast jag vågade mig inte ut, hade ingen ispik, livlina, isdubbar eller någon som ev kunde dra upp mig ifall isen brast) - elljusspåret - sedan småstigarna med 7 cykellyft över nedfallna träd och hem. Skön tur om man inte körde för fort - farten kyler. Gnistrande vitt, ispölar som både höll och brast, månsken med saftpaus och några stjärnor på himmlen - kan knappt bli bättre.
Jag avstår nog morgondagens tur - min framväxel vägrar fortfarande att växla när jag vill (har beställt en ny), så jag har inte en sportmössa att kunna hänga med er, även om ni väntar.
Fortsätter vädret som hittills så får ni en fin tur.
Vi syns nästa vecka.

Jag kommer inte att cykla med i skogen ikväll utan jag kommer cykla på väldigt lätta växlar på asfalt och grusvägar allt för att bara kolla hur jag mår i morgon i knät.

Ja A. jag började med ditt kur-förslag igår.

Ha en bra kväll i skogen så hoppas jag att vi ses nästa tisdag eller nå´n kväll tidigare.

Edit;
Jag kan nog visst vara med ikväll. Fast vänta nu - har jag kräm i batterierna? Tveksamt.

Senast ändrad:
Ta mycket kort nu ikväll så man ser att ni verkligen är ute och kämpar.

Gärna lite blod, svätt,och tårar! Mycket blod!

A

Jag såg er! Minst tre cyklar vid kalhygget kl 19:37, ni såg nog mig också, men jag var på två fötter istället, inte två hjul....

Vi blev fem i afton. jocke gjorde en stor comeback och Spinningmar kämpade på med sitt knä.
Måste nog påstå att ni andra missade något. Det var en Riktigt fin tur med krispiga stigar, snöfyllda isiga pölar och all lerade hade frusit så flowet var enormt i dag.

Fikat i wärldsklass i gen och temperaturet perfekt!

Tack för ikväll. Bilder kommer i morgon.

Wow, vilken grym runda. Helt magisk.

Grovknastriga greppiga stigar, perfekt temp och härlig fika. Yiihaaa!

Tack för dagens ride! Var dock lite stressigt i början men jag kom med trots allt. Helt fantastikskt att cykla på fryset underlag. jag ser fram emot bilderna.

Pseudo-come back idag. Pallade inte riktigt hela gula så jag smet iväg på elljusspåret sista biten innan fikat.
Herre gud vad slut jag blev! Nu finns det knappt ork att borsta tänderna, och då använder jag ändå en eltandborste.
Ja, det var riktigt fint i skogen. Lite blod höll det på att bli också. Fastnade med hjälmlampan i en gren precis i början av en hal brant men jag räddade knän och armbågar med nåt kattliknande språng ur spd-pedalerna. Jag trodde inte att det var möjligt att hoppa bock över styret men tydligen funkade det riktigt bra.
Jag provade Attilas cykel lite på hemvägen. Det är ju lite fusk för han behöver inte trampa i nedförsbackarna som jag måste tack vare super tacky däcken. Jag kommer antagligen älska Bang när jag byter tillbaka till de vanliga sommardäcken någon gång i vår men tills dess kommer jag avsky honom varenda meter jag cyklar. Nej, inte avsky. Det är lite elakt. Inte tycka om låter bättre. Jag fattar inte hur han kan flyga fram som han gör med samma däck på. Själv har jag tappat minst 5 km/h på grusväg med minion sulorna.
Fast det är klart. Jag har ju inte kört omkull så mycket heller. Hmmm ... Sist och oblodig eller nästan sist men utan skinn på knäna?
Nej, ni får fortsätta er intervallträning när jag är med och ni kan tacka Bang för det.

Hoppas flera hänger på nästa gång vädret är lika snällt, skogen är episkt vacker just nu.

Kul att ni fick en episk kväll i skogen grabbar. Själv ligger man hemma förkyld och surar..

Lite bilder från i går. Å som sagt, det var EPIC!

IMG_0085.JPG

IMG_0049.JPG

IMG_0051.JPG

IMG_0070.JPG

Fler bilder finns på bloggen...

Ingemar körde så hårt att en eker fick ge sig i går *awsome dude*

Senast ändrad:
Prophet skrev:
> JA Lingon! Får vi se bilder nu.
> Framför allt för att göra Mathias avundsjuk.
>
> A

NEJ Lingon! Inga bilder tack, det kan jag inte hantera. Min cykel är tre veckor bort....

rooth skrev:
> Nämnde vi att det var CRISP i skogen igår?

Näh, jag tror inte det. Men jäklar var Crisp det var i går...

rooth skrev:
> Fett crispigt.

BLLLLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

rooth skrev:
> Prophet skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > JA Lingon! Får vi se bilder nu.
> > Framför allt för att göra Mathias avundsjuk.
> >
> > A
>
>
> NEJ Lingon! Inga bilder tack, det kan jag inte
> hantera. Min cykel är tre veckor bort....

Tre veckor? Ja men då räcker det ju med att Lingon blir frisk och tar med sig cykeln på tisdag.
;)

Prophet skrev:
> rooth skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fett crispigt.
>
> BLLLLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

1 +

Som om han behövde mer hjälp i skogen. Yeah right!
Vi kommer att få så mycket smisk! Han kommer att göra kaos med oss.

Är i köpenhamn på jobbresa så det blir inga bilder förrän jag kommer hem på fredag. ;) Hann i alla fall skruva ihop hojjen innan jag åkte i morse. Den kändes sjukt hög jämfört med 26:an. Men man vänjer sig förhoppningsvis
Den var ganska tung också. Knappt 13 kg, så har jag bråttom tar jag nog 26:an. Skall bli kul att prova i skogen i alla fall. Och viktigast av allt, den är snygg. :D

Senast ändrad:
Härliga bilder från tisdagen! Det såg ut som om förhållandena var krispiga, stämmer det?
@Jocke
Du kommer att bli så stark med Minion-sulorna. Ge inte upp!

Fortsatt cykling på sön fm preliminärt.

Globalistic skrev:
> Jag har vilodag p å söndag .
>
> Lördag förmiddag?

Vilodag? Finns det några sådana i Bangs värld?
Skämt åsido,
Har du startat upp ett seriöst träningsprogram? Det känns så med tanke på dina inplanerade vilodagar...
Lördag kan jag inte alls tyvärr :(

Övrigt:
Jag tänker lite på mina två mtb-lopp säsongen 2012 och träningsupplägg.

Cykelvasan
Jag köpte en beggad sadelstolpe idag och surrade lite med killen som sålde. Han hade kört CV 2ggr och tipsade om långa tuffa pass på grusväg som grundträning. Så det är väl bara att bita i det sura äpplet och börja plöja....

Lida Loop
Looparna är ju också rätt otekniska (möjligtvis undantaget vissa delar på loop 2) så träningsupplägget dit är väl ungefär detsamma. Med våra utmanande tisdagar som komplement blir upplägget kanon.

Några fler ghettoriders som planerar tävlingar i år? Tankar omkring målsättningar och träningsupplägg?

Mja en vilodag behövs på söndag då min vecka sett ut på följande...
Mån, tungt skivstångspass
Tis, ghettoride
Ons, spinning intensiv
Tos, cykelpendling 35km
Fre, cykelpendling 70km
Lör, spinning alt. Landsväg
Sön, vila

Sedan e det på't igen ;)

Jag måste säga att jag känner mig sjukt olockad av långa tunga grusvägspass. Möjligtvis kommer jag köra lite cross till våren, men troligtvis inga långlopp.

Jaha. Då var det slut på det roliga. Här måste tränas som fan.
Är det någon som vet var man dopar sig?
Är det inte tjugonior de la lux så är det treatleter. Vafan. Kan vi inte bara ha roligt??

A

TomasGr skrev:
> Övrigt:
> Jag tänker lite på mina två mtb-lopp säsongen
> 2012 och träningsupplägg.
>
> Cykelvasan
> Jag köpte en beggad sadelstolpe idag och surrade
> lite med killen som sålde. Han hade kört CV 2ggr
> och tipsade om långa tuffa pass på grusväg som
> grundträning. Så det är väl bara att bita i
> det sura äpplet och börja plöja....
>
> Lida Loop
> Looparna är ju också rätt otekniska
> (möjligtvis undantaget vissa delar på loop 2)
> så träningsupplägget dit är väl ungefär
> detsamma. Med våra utmanande tisdagar som
> komplement blir upplägget kanon.
>
> Några fler ghettoriders som planerar tävlingar i
> år? Tankar omkring målsättningar och
> träningsupplägg?

Båda dessa lopp var inplanerade, men jag hann inte anmäla mig till CV så där får jag hitta på något annat.
Lida Loop har jag åkt de sista fyra åren, 1 loop, 1 loop, 2 loopar, 2 loopar och i år så blir det 3 loopar
Antagligen så blir det även ett lopp i Södertälje också, åkte detta i höstas:
http://www.mtb-adventure.se/

Målsättning - att åka loppen i lagom fart och tycka att det är kul. jag Jagar inte några tider.

Träningsupplägg - Då min kropp inte tål maxbelastning så kör jag lagom hårt, viker ner mig när jag når tröskeln - målet är att höja lägsta nivån så mycket som kroppen tål. Det gäller bara att ha tålamod, för då går det att förbättra sig.

En annan fråga - när ni, Rille TomasGr och Bang körde Tungesla Fors Årsta Hem - hur hårt körde ni då?
24-25 km/h om jag räknat rätt, Bangs gps visar ju mph och miles (fatter inte varför, finns inte km/h och km på era gps:er? eller är garminprogrammet så dåligt?).
Själv så körde jag ungefär samma sträcka i somras på min mtb med snittfart 25km/h.
Tänkte kanske hänga med om ni inte kör fortare än så på väg.
Eller om ni ska köra långsamma pass (som ovan).....

Ja Bang verkar vara het på gröten nu! Själv har man varit fullständigt formlös med träningen senaste 3 månaderna. Nu har jag dock gett mig fan på att den begynnande magen ska bort! Det blir styrketräning tre dagar i veckan och cykling 4-5 ggr (mest trainer) från och med förra veckan.

Torbjörn: Vi körde nog runt 26 km/h vilket är ganska mycket jobbigare i -5 grader och full mundering och dubbdäck än att köra det på sommaren :-)
Jag låg rätt högt i puls hela passet - likaså Bang. Man kan ju dock dra mindre så blir lättare.

Om Rille Drar hela vägen kommer vi alla att orka :)

Å Rille, du har fanimej ingen mage. Du ska se min :D

LINGON!

I morgn är det fredag. Upp med bild då!

Tillbaka
Topp