[Ghettoride Haninge] Varje tisdag, Samling 18.30 Åbyplan Västerhaninge

Det är ju en poäng!
fast jag tänkte i förlängingen att använda tröjan andra dagar än när man har ryggsäck, typ LL CV osv.
Men jag är med i alla fall ovasett vad för typa av tröja det blir, för jag tycker det är ett bra initiativ, bara den blir snygg :-)

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi har ju ryggsäckar :)

...det är faktiskt en Orienteringströja i grunden :)
Jag väntar bara på designmallarna. Sedan ska jag gå bananaz...

Jag såg det, men vågade inte skriva det, det vita tyget är väldigt svårt att tvätta rent. Våra ol-tröjor med vitt blir smutsgrått efter ett tag, så försök att undvika vitt i alltför stora partier (även om det är väldigt snyggt - men totalt hopplöst att få rent från tex lerstänk från hjulen).

Jag kommer i kväll, är lite fundersam runt klädval på benen. Antingen så kör jag mina flossade cykelbrallor, baggy och knäskydd eller så blir det craft storm tights, baggy och knäskydd. Överkroppen blir långärmad underställströja, kortärmad underställströja, jacka och vindväst. Lobster på händerna och en tunnare handske i väskan som backup.
Kanske sätter jag lite guldkant på er kväll genom att byta tröja vid fikat tom...känsliga tittare varnas här med.

Tjacka tröja? Självklart! Bara den inte är ful. ;-)

Cykla idag - Nej.
Fick en kur med antibiotika av farbror doktorn igår. Osäkert mot vad men det spelar ingen roll, bara det funkar.

FB / Twitter - helst inte. Ja tycker det räcker med EN kanal för info, RR's och skitsnack. Blir det flera riskerar man att missa viktig info för att man inte läser på alla ställen.
Formuet räcker jättebra tycker jag. Sen att Bang's blogg avlastar med lite mera RR bilder är väl OK, bara det inte kommer information om kommande events den vägen (också).

Jag hade en läskig mardröm om (typ) Lida Loop i natt. Jag hade glömt både hjälm och SPD skor och sprang runt som en tok mellan stånden bara minuter innan start i jakt på ersättningsprylar. Dessutom hade jag bara min helstela cykel med mig, med asfaltsdäck på. Riktigt jobbig dröm. En sån där alrdig-komma-fram dröm. Blä!

På tal om LL - hur många kommer köra den? Med Ghetto tröjan på?
Själv är jag sugen på att göra en sub-4 satsning från långt bak i sista startfållan. Kanske inte ett svårt mål för många av er men för mig räcker det bra att sikta emot.

Kämpa på! /Jocke

Vet inte. Men det är väl så fall det enda loppet jag kör i år. Men jag pallar bara två loopar.
Men risken är stor att jag kör i klubbläder.

A

Beroende på ambitionsnivå och cykelval på loppen så följer klädvalet efter ;)

Snabbt - Klubbkläder
Kul - Ghettotröja

JockeP skrev:
> FB / Twitter - helst inte. Ja tycker det räcker
> med EN kanal för info, RR's och skitsnack. Blir
> det flera riskerar man att missa viktig info för
> att man inte läser på alla ställen.
> Formuet räcker jättebra tycker jag.
> På tal om LL - hur många kommer köra den? Med
> Ghetto tröjan på?
> Själv är jag sugen på att göra en sub-4
> satsning från långt bak i sista startfållan.
> Kanske inte ett svårt mål för många av er men
> för mig räcker det bra att sikta emot.
>
> Kämpa på! /Jocke

+1

Globastic skrev:
> Snabbt - Klubbkläder
> Kul - Ghettotröja

Inser genast att jag har ett problem.
Inte så snabba - ???

Jag kör hela Lida Loop i år.
Klart jag kör i klubbkläder.

Annars tänkte jag köra LångloppsCupen + CykelVasan + Hammarby Hill (2 varv)
Varför bara 2 varv? Jo jag måste knäcka min tid från förra året, äh det kan bli 3.

Attila - kolla in Crafts underställ med windstopper, världens bästa cykelunderställ.

Ni har väl inte glömt "Ghetto SPÅNGMASTER 2012" i april? Det är den mest prestigefyllda tävlingen i år! :)

En tisdag i april utser vi 2012-års Spångmaster. There can only be One!

RR Åre

Mycket märkligt, -8 på toppen men -20 i byn. Backarna är hursom finpistade, hårdpackat under och löst ovanpå. Dom är sådär... hm, vad är ordet jag söker... perfekt! Just det, pisterna är perfekta. Ingen riktig puderåkning än i sikte dock, får se om det hinner dumpa lite under veckan.

IMAG1097.jpg

IMAG1096.jpg

IMAG1100.jpg

Kör hårt ikväll!

Mää! Fattar du väl. Toppen är ju närmre solen! Hallååååå!
Å föresten, bla bla bla.

A

Idag är dagen när Gille gör comeback! Som jag saknat er efter en hektisk jobbperiod och lååångdragen förkylning. Räkna alltså med ett fetto extra ikväll :)

Förövrigt låter en Ghettotröja riktigt grymt! Räkna med mig.

PS. självklart kör jag på mina vanliga nobby nic! DS. wish me luck

Gille_ skrev:
> Idag är dagen när Gille gör comeback! Som jag
> saknat er efter en hektisk jobbperiod och
> lååångdragen förkylning. Räkna alltså med
> ett fetto extra ikväll :)
>
> Förövrigt låter en Ghettotröja riktigt grymt!
> Räkna med mig.
>
> PS. självklart kör jag på mina vanliga nobby
> nic! DS. wish me luck

Vill du låna ett sug däck till ikväll.
Kom till parkeringen så kränger vi på ett fram iaf.

A

Tror det är lugnt, har ju liggandes här hemma, bara inte bemödat mig med att sätta på dom bara, tänkte testa och se om det funkar nu ikväll, annars får jag byta tills nästa tisdag, tack ändå Andreas.

@ Mattias
Vafan mannen! Nu blir jag sjukt sugen på skidåkning. En av bilderna såg ut att vara uppe vid Tusenmetern, stämmer det?
Därifrån har man ju en bra utgångspunkt för grym svensk offpiståkning ner i Östra ravinen....
Fast min favorit är ändå upp på toppen och sedan Blåstensbranten ner ;)

@ Gille
Comeback ikväll! Och jag missar dig :(
Nästa tisdag är också körd, men sedan! Då jvlr....Fast skogen kanske har blivit igensnöad då.

@ Alla ni andra
På Lida Loop lägger jag ribban högt. Sub 3! Jag körde på en bit över 3:30 senast och då var jag sämre tränad. Dessutom råkade jag ut för en punka som tog alldeles för lång tid. Var fanns Andreas och Jocke när jag behövde er!!!
Sedan har vi ju en kille i vårt gäng som körde på strax över 3h senast och den tiden måste bara straffas!

Ha det bra och hoppas kvällens runda blev najs!

U bet, det är uppe vid tusingen. Det är ok, men inte perfekta förhållanden i ravinen just nu. Ett ordentligt snöfall nu vore mumma.

Tack för dagens tur grabbar!

Här e lite bilder...

407786_3199917199551_1314669205_4958252_1751749554_n.jpg

SnabbRille. Han är så snabb att han typ inte fastnar på bild :)
408015_3199915079498_1314669205_4958250_2079616998_n.jpg

Ingemar var med igen. Trevligt!
403123_3199910319379_1314669205_4958247_328115245_n.jpg

Andreas, lika pigg som vanligt...
401298_3199902759190_1314669205_4958241_416604570_n.jpg

Gille var också tillbaka efter julrushen. Sweet!
428009_3199900319129_1314669205_4958239_2018301400_n.jpg

fIKATAJM!
431275_3199894478983_1314669205_4958233_566794670_n.jpg

Alla bilder finns på Facebook eller på min blogg i morgon.

Längtar till mina nya däck kommer. JObbigt att behöva se Rilles feta rumpa hela tiden :)

/B

Hej grabbar! Tack för turen! Det blir bättre och bättre (för min del) ingen skadad tumme eller trasigt knä! Förhoppningsvis ses vi om två veckor. Ha det!
@ B Tack för bullen!

PS: Förresten är jag tacksam för all tips om klädval! Jag inser fakta att jag måste investera några € (eller vad det blir) för att få ihop ett ombyte till (det är nog där skon klämmer)

Underbar tur ikväll grabbar, så gött att vara back in buissnes! Som jag nämnde mot slutet och det gäller även er andra som inte var med idag så är ni välkomna nu på söndag till ribbyskolans sporthall för att spela fotboll. Vi kommer styra upp lättsamt spel med syfte att röra sig lite och att ha kul varannan söndag därefter kl. 16-17.30. Alla som lirar delar på kostnaden och beroende på hur måna vi blir så landar det på ca 30-50:- per gång och person. Är ni sugna så hör av er till mig på tel. 0735351313, ju fler vi blir desto roligare, vi räknar med att bli runt 8-15st varje gång. Welcome! :)

Få se om det blir en tur i morgon kväll, man blir ju så avis när man ser bilderna och läser kommentarerna, fast säg som det var, det var trögt, jobbigt slitigt, kallt oskönt osv... istället för att försköna plågan :-)

Det var hårt packade snöiga stigar. Lagom breda, mycket roliga. Endast ett parti var lite uttrampat men det gick bra i alla fall. Bra flyt hela turen och någon har röjt fint förutom vid spången vid det fallna trädet vi passerat två gånger. Nästa vecka blir intressant... ;)

Tack för en bra tur, bullar, kaffe och guidning i i går! Nu ska jag se om jag hittar billiga X0 reglage någonstans...

rillard skrev:
> Tack för en bra tur, bullar, kaffe och guidning i
> i går! Nu ska jag se om jag hittar billiga X0
> reglage någonstans...

9-delat...hallå :)

Tillbaka
Topp