Vi var tre starka gubbar som trotsade regnet som föll vid kl 19 och drog ut i skogen för lite lek och träning.
Det var blött och halt men regnet slutade att falla och det var varmt och skönt.
Först lite välkända stigar och flowet började så smått infinna sig. Najz!
Halvvägs in på Vendelsö Flow Deluxe fick jag för mig att vi skulle ta en genväg över till kloakstigen (lokalt namn, inget stravasegment).
Genvägen börjar lite knixigt nedför för att genast vända upp på en liten kulle med för kvällen ganska hala rötter tvärs över.
Jag kör först och kommer nästan hela vägen upp då jag hör Hasse kvida till bakom mig.
Han hade hittat den lilla stubben till vänster om stigen i svackan. Han svär och hoppar upp för kullen och lägger sig genast ner och kvider som en stucken gris.
Märkena på benet ser ganska konstiga ut. En djup vit grop, förvånadsvärt hårfri, tvärs över benen och lite mindre skåror runt omkring.
Jag tvättar av lite med en sårservett och konstaterar att plåster inte kommer hjälpa alls.
Vi bestämmer oss för att finrulla hem med Hasse så han kan kurera sig på egen hand, men innan så får jag för mig att undersöka stubben lite närmare.
Och det är där jag hittar de saknade hårstråna och nåt som ser ut som bränt/skavt skinn.
Väl hemma så har benet svullnat upp ganska mycket. Det ser ut som en ny muskel har slagit ut, fast på framsidan av benet. Aj som f@n!
Svullet ben
Friskt ben
Krya på dig Hasse. Vi döper sträckan enligt dina önskemål: SöS-akuten.
Jag måste bara köra den rakt igenom en gång till för att få ihop en GPS-fil utan en massa spring omkring.