[Ghettoride Haninge] Varje tizdag, Samling 18.30 Åbyplan Västerhaninge - Del 2

Snyggt kämpat Tobbe! Längtar att få höra om steg 2, hoppas det kommer snart.

För övrigt tänker jag hoppa denna veckas Ghetto Ride, ska börja cykla från jobbet och kommer inte orka skog efter landsväg. Men nästa vecka räknar jag att ha med mig en ny person till skogen och köra en långsam tur så har ni någon kompis som tvekar om att hänga med så kan nästa vecka vara en bra tur att komma med första gången.

Ja det var ett tufft race Långa Lugnet.
Innan loppet gillande jag backar (uppför alltså) men efter det här racet vet jag inte.
FY FAN VAD UPPFÖR DET VAR.
När det väl gick utför så var farten ibland farten 50-60 km/h så, NÄ ingen vila där inte.

Helgen var kanon

Siljan Runt 125 km på lördagen cykeltid 4:12 och ett snitt på 29,97 (Mona jobbade hårt)
Långa Lugnet 61 km på söndagen, ja som sagt ett jäkligt tufft race och nästa år kommer jag vila dagen innan och ska ner på 3:30.

Bra jobbat Chrille och Hazzeman

Nästa race i Högbo Bruk i Sandviken på torsdag, sen Lida Lopp med vila på lördagen då Mona ska cykla TjejVättern

Fin cykelvecka.

Najz

ilundq skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är ju anmäld till Rudan Nightmare och inget
> regn då kommer jag ju.

*gilla!

Fan gubbar & gummor! Kamma er nu. Jag har ju roddat så in i helvete nu samt har nästan 260 träningstimmar på 62 dagar med en vilodag. Dagen efter Nightmare ska jag cykla +20 mil samt kör 6h/dag till 16 juni.

Kom igen nu. Vädret ser ut att bli perfekt också!

:)

Ja skärp er, även den enarmade sku ju dit (å titta).

@prophet - de måste starta för att du ska få poäng
Det räcker inte med att bara vara anmäld.

Så krya på er så att A kan få några poäng utöver tre....

Kanske finns någon mer som är så trög som jag som inte fattat att det är Rudan Nightmare idag fören nu... Men jag kan ändå inte komma, ska agera budbil och laga mat. Är jag klar framåt 19 så kanske jag kommer och tittar lite.

Lycka till alla som kör!

Jag vill bara passa på att tacka Bang för hans eminent ordnade lopp i tisdags. Blev sugen att hänga på fast jag hade ont både i ben och rumpa och inte kläder för det. Som tur tog förnuftet överhand och jag tog tåget hem i stället.

BANG FOR PRESIDENT!!!

Ryktet säger att den nybörjare jag skulle ha med mig på tisdag måste jobba så får se hur det blir då, cyklingen hem från jobbet tar på mig. Min snälla brorson Kent lånade ut sin racer i onsdags så nu inser jag att det skulle kunna gå lättare än med min avdankade MTB med smala däck...

Lycka till alla Ghettosar som ska köra Lida Loop imorgon!

May the fork be with you!

JockeP skrev:
> Tack.
> Vilka mer än jag och Attila (och Ingo?) ska
> köra?
> /Jocke

Per, kanske Fredrik K.

Håkan?

Det kommer ett DÖDSREGN över Tullinge precis till starten men som vanligt kör jag bara om det regnar.

Lycka till alla som cyklar Lida Loop 2013

Håkan i mål nu på 2:46 :-)
Grymt kört! Jag tror han gick in som 28:e åkare i mål i alla klasser inkl. herr/dam elit. 5:a i h40....

Emmy i mål som 2:a i dam elit på 2:47 :-) Grymt Emmy!

Oliver i mål på 2:53 :-) Också grymt!

Per sub 3!!! på 2:59. Hans mål var just sub 3. Stort grattis och jag undrar om han trampade som idiot på slutet för att gå in under 3h.....

Atilla och Ingemar in under 4h med god marginal. Stenhårt mellan dom med en minuts differens :-D

Jocke in strax över 4h, bra Jocke!

Chrille? Fredrik?

So far i ghettostriden:
1. Håkan 2:46
2. Emmy 2:47
3. Oliver 2:53
4. Per 2:59
5. Atilla 3:50
6.Ingemar 3:51
7. Jocke 4:11

Senast ändrad:
Grymma tider! Stort grattis till er.

Inte undra på att man inte hänger med når man kommer iväg o cyklar en gång i månaden.

A

TomasGr skrev:
> Håkan i mål nu på 2:46 :-)
> Grymt kört!

Tack, Tomas! :-)
Det var ett annorlunda lopp. Hade en tung svacka redan efter 15-20 minuter efter galet grusvägsrally i 40 kmh. Blev passerad av 20-30 pers och hade ingen chans att hänga med längre. Sen när vi kom in på stigarna kunde jag vila upp mig och få ner pulsen. Tempot i skogen är riktigt lågt jämfört med på grusvägarna, så på loop 2 plockade jag många placeringar trots ett lungt och behagligt tempo. På loop 3 hände inte särskilt mycket, mest transportcykling.
Största problemet var ett ständigt grussprut i ögonen och det kalla regnet. Blev riktigt kyligt ett tag.

Jag vinglade in nån 50 secunder efter ingmar! Vart på körd på fösta loopen samt punka som efter myyyyycket bök fick ihop +ANNAT

Ja det känns riktigt skönt att gå under 3tim om än med bara 30sek marginal :), regnet gjorde ju loppet ganska intressant med hala stenar och rötter men som Håkan skriver så var grussprutet i ögonen det värsta.
Grattis till bra tider alla som körde, o ja vad säger man om Håkan.....GRYMT

Snyggt krigat allihopa, speciellt Håkan och sub-3-Per!
Min tid innehöll lite strul. Kedjan fastnade på väg ut på loop 3. Stod och slet i säkert fem minuter. Sen hade frugan fått fel information från sekretariatet. Hon trodde jag hade brutit tävlingen så jag stod och bråkade med mobiltelefonen en bra stund innan jag fick tag på henne.
Och så tappade jag glasögonen och var tvungen att vända och plocka upp dem.
Summa summarum, när alla ursäkter listats upp, så gick jag in på 3:55 enligt min Garmin (som har autopaus).
Sub 4 var årets mål och jag väljer att tycka att jag klarade det, även om den officiella klockan säger annorlunda.

Sen fick Ghettoriders lite gratisreklam, och jag fick en 500 lapp på Sportson. Jag kunde inte hålla mig vid målgången utan snygghoppade lite på målrakan. Det tyckte speakern skulle premieras som ropade upp mig med namn och "klubbtillhörighet" och kom och gav mig ett presentkort samt frågade lite om banan (lerig) och dagen (regning) och min ringklocka, som jag sa att jag använde mest för att heja på alla glada funktionärer.

Kul avslutning på en lerfest/misärgegga-dag. Värsta leran var dock inte på banan utan i herrarnas omklädningsrum. Fy 17 vad det såg ut!

Skitig cykel kommer här.
Tog säkert 30 min att spola av cykeln hemma.
Regn nja men lite kul

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    135.5 KB · Besök: 31
Fincykeln smutsig och Ingemar i regn! - undrens tid är inte förbi....

Fast vissa åker nästan lika fort oavsett väder, Grattis allihopa, man blir ju svettig av att bara läsa resultatlistan och spana in era prestationer.

Hatten av för er!

Blev det racedäck eller Hans Dampf idag?
Kul med lite kommentarer om loppet, mer sådant för det är kul att läsa då man inte kunde vara med.

RaceKing, black chili. Rullade jättefint tills dödsregnet och +500 cyklister före mig gjorde lågfriktionsgegga av översta jordlagret. Sen var det en blandning mellan Bambi-på-is och -50 watt bromseffekt när däcken sögs fast backen.
Det var en enorm lättnad när de korta asfaltsbitarna på tredje loopen äntligen kom.
Jag körde som en gud på de tekniska delarna, passerade säkert 50 pers, men blev omcyklad när skogsvägarna blev mera lättcyklade.
Jag tackar Ghettoutflykterna för teknikträningen och förbannar mitt egna lata arsle för bristen på kondition.
Nästa år har LL 10-års jubileum. Hoppas att du kan vara med då, Tobbe.

Hej allihop! Det var dagens race! Grattis till alla som körde!
Aldrig i hela mitt liv har jag upplevt så mycket lera, stänk i ögonen, så det gjorde ont, med kul var det i alla fall.
Jag gick in med målet att köra på 3,5 h men ack dessvärre gick det inte. Efter regnet som var ganska kraftig blev banan hur hal som helst (och jag som såg emot de tekniska partierna fick tag det j… lugnt) samtidigt det leriga underlaget sög fast cykeln i backen så det blev ännu tyngre.
Summa summarum kom jag i mål, utan vurpa och kramp med tyvärr cykel min, fick ganska mycket stryk. Efter en snabb tvätt på plats och vidare rengöring hemma (2 h) upptäckte jag att t o m att mitt nedre styrlager fick i sig en hel del grus. Så nu ligger lagret på tork efter avfettning med hopp om att få ihop allting igen till tisdagen.

Ha det!
/Attila

Många som bang:ar i morgon! Jag också, skall ut och resa i jobbet och är inte hemma förrän sent.

Faaaaan, missar också tisdagsrajden. Jag är kommenderad till kvällsshopping på IKEA. Eller snarare åka dit och byta hyllor som det blev felköp på. Jag säger bara YES! Vilken vinstlott jag dragit...... :-(
Om jag har jätteflyt med allt så kanske jag hinner till fikat, men det är nog mest önsketänkande.

Kommer inte. Skolavslutning.
Kanske blir en soloräd i Vendelsö senare på kvällen istället. Kanske. Är fortfarande rätt mör och har skavsår sen i söndags.

Jag kommer inte idag, förklyld, har i och försig fått träningsvärk i magen av hostande, så lite smygträning har det blivit :-)

Snyggt kämpat på LL, själv febervinglade jag med bilen till Örebro för 40-årsfest, tur att jag inte körde hem sen...

rooth skrev:
> Vilket manfall! Bang, det blir solotur ikväll.

Ja, då kan jag ligga å softa längst bak hela tiden.

Nya platser till CV släppta från kl. 13 idag.
Jag är anmäld! JIPPI!
Passa på nu ni ghettosar som missadehetsen med anmälan i höstas.

TomasGr skrev:
> Nya platser till CV släppta från kl. 13 idag.
> Jag är anmäld! JIPPI!
> Passa på nu ni ghettosar som missadehetsen med
> anmälan i höstas.

Ärligt talat Tomas. Hur orkar du?
Jag var lockad men så kom jag på att Sälen ligger 500 km från Stockholm vilket per def kräver att du ordnar boende på plats för att hinna/orka. Det gäller nog även efter loppet = två dygn hemifrån. Och då kanske man istället tar med familjen = lite längre semester = hyra stuga, hitta på aktiviter för barnen medan du cyklar, ...

Min plan är att göra detta när barnen är mer självgående så man kan lämna dem hemma utan att de svälter ihjäl eller bränner ner huset till grunden. Men det kräver fortfarande en hel del planering (frugan vill också cykla Vasan) med övernattningar och sånt och då vill iaf jag veta om det ett par månader i förväg, så jag väntar till ett annat år.

Men samtidigt - grattis till platsen. Åk nu upp och tvåla dit alla grusvägsfantomer! Sub3:15?

Hemma i svedala igen men har skolavslutning mellan 17-19. Jag tänkte köra en lvg runda efter det om någon är sugen?

Tillbaka
Topp