[Ghettoride Haninge] Varje tizdag, Samling 18.30 Åbyplan Västerhaninge - Del 3

JockeP skrev:
-------------------------------------------------------
> Snyggt kört båda två!
> Blött och lerigt va?

Nä, rätt torrt o fint, +15gr o medvind o princessstubbe vid varje kontroll.

Eller var det hägringar....?

:)

Tack killar. Det var riktigt bra tävling idag o benen var med mig idag. Riktigt nöjd då jag förbättrade mig med 18min.

Körde thunder Burt med 2.3kg i. Braindämparna på hårdaste.

Kom till fållan 7.45 o upptäckte att d var punka. Ringde pappa o han kom med fotpumpen och 30sek innan start slängde jag över cykeln över avspärrningen och hoppades på att d skulle fixa sig så fort d började rulla.

Det var oxå sjukt blött och halt med mima däck, men dem rullade bra i övrigt. Toppfarten var 65kmh.

Mamma o pappa åkte med deras husbil o skulle sköta langningen åt mig, dem missade första stället då jag passerade 20sek för tidigt. Alla beräknade ankomsttider till kontrollerna körde jag in 2min på varje.

Kände oxå att 36t klinga fram var för klent på detta lopp. Nästa år blir d 38t!

Regnet regnade rätt rejält från klockan 04 till 07.15 på startplatsen. 6gr var tempen på.

Starkt kört, Rompa! Tror du hade exakt samma tid som Ordens förra året! :-)

MTBTomas skrev:
------------------------------------------------------
> Hur gick endurot förresten!

Endurot var en riktig skrattfest!

Bilagor

• happy_iphone_app.png
    happy_iphone_app.png
    190.5 KB · Besök: 28
På tisdag bjuder jag på fika! Ta med varm dryck ni som vill. Säg gärna om ni dyker upp så jag kan beräkna fika jao.

Nästa tisdag är det BigJump Master. Bring your shit!

Här kommer trailer'n. Najz!

pMr skrev:
> Oooh! Stenen vid parkeringen! Fett.

Jasså :)

Vem vet, det kanske dyker upp flera Jumpspots ;)

En intensiv tävlingsdag!

Cykelvasan:
Rompa 3:08
Oliver 3:14
Attila 3:3x
Chrilletrek: 3:4x
Hazze 4:48

Älta sbr Enduro:
matte
Per
Håkan

Stort grattis till alla fina insatser.
Rompa har snurrat till det lite för oss alla andra med begreppet "Mr 3:08" Det har ju varit Ordens nick senaste året....men jag tror han lämnar över det nicket till dig Rompa med varm hand.
Riktigt stark tid, grattis!

Oliver krigade på bra också och körde toksnabbt. Tror han fick en del bekymmer i starten bara....

Attila har blivit riktigt snabb och straffade Bangs cv-tid från förra året, tror jag. 3:30 är snabbt. Kul att all träning har gett resultat :-)

Chrilletrek behåller formen och jag tror du hade ungefär samma tid förra året. Saknar dig i ghettot. Du får komma ner och köra ngn tisdag!

Hazze! Nästan 5h på en mtb är respekt. Jag tror att du hade den tuffaste resan idag. Min kropp skulle vara helt sargad efter så lång tid på en mtb i terräng som är rätt skakig. Tufft!

Resultat från Enduro?

Själv hade jag min premiär i swimrunvärlden. 16km löpning där mkt var Trail och delvis obanat samt 4km simning där de tuffaste sträckorna var i 14 graders vatten och öppet hav. Brrrrrr kallt! Totalt 20 km där jag ca halvvägs in i racet började må skit och spydde faktiskt....
Vi lyckades ändå kriga oss in på en 4:e plats (15 par startande) och min teamkompis peppade mig hela vägen in i mål.
Antingen blev jag sjösjuk eller så fick jag en släng av familjens kräksjuka som härjar fritt här hemma nu. Men grymt kul var det iaf :-)

Lingon skrev:
> Starkt kört, Rompa! Tror du hade exakt samma tid
> som Ordens förra året! :-)
>
> MTBTomas skrev:
> --------------------------------------------------
> ----
> > Hur gick endurot förresten!
>
> Endurot var en riktig skrattfest!

Ja den bilden sammanfattar det mesta om Endurot idag, skitkul helt enkelt!

ManceRyder skrev:

> Resultat från Enduro?

För egen del hade jag inget flow idag. Jag o Per körde sträckorna tillsammans, men inte i nummerordning. Vi körde såhär;

ss2 - Dagens längsta. Några håriga branter, ganska mycket trampa och några tekniska stigningar. Jag hade bra flyt hela vägen till sista svängen, där jag tokbommade och körde rakt igenom tejpen, trasslade in mig och svor och slet av tejpen för att komma loss. Skitkul sträcka!

ss4 - Dagens trassligaste. Jag kom aldrig överens med ss4, oflowigt stök med lite svår navigation. Men det gick rätt bra ändå, bättre än på träningen.

ss6 - Herrjösses. Aron tyckte det var en kul pryl att köra ss6, lååånga braaanta transporten upp till startområdet, från botten till topp. Ingen match för Håkan, men jag var nära hjärtflimmer. Tog bort ganska mycket av min ork för resterande sträckor.

ss3 - Dagens kortaste. Började snabbt utför in i ett hav av sprängsten. Underhållande. Glömde att låsa upp dämparna från backsträckan innan....

ss5 - Dagens svåraste. Upp o ner, hit o dit i klassisk stigterräng. Innehöll såväl dödsbrant som självmordsspång. Avslutades med brant utför på full broms o stenknix. Sjukt kul, sjukt jobbigt. Fortfarande låsta dämpare, klant! Hade varit mysigt med en mjukare färd på denna sträcka, gjorde några missar då framhjulet fastnade.

ss1 - Dagens lättaste. Fett med flow! Full fart, stepdowns, rötter, hällar, mossa, moooosa på! Fick en flygande start, kände att nu jävlar! Sen tappade jag kedjan. Första gången sedan jag bytte till 1x10 tappade jag kedjehelveten. Fick stanna o meka, sen hade jag inte samma flyt. Men jag hade låst upp dämparna iaf - bra Mattias.

Svinkul tävling!

Härligt jobbat Tomas och alla CVasare!

Kul RR Matte!

Själv inledde jag dagen med knappt 3 timmar i hysteriskt tempo i hellas. Försökte hålla rygg på hm som lovat att visa stigpartierna av årets HHXC-bana. Riktigt rolig cykling, men jag var ganska mör när vi satt vid kiosken i Älta och intog en after-ride glass och päronsoda. Vi bestämde oss för att rulla förbi enduro-siten på väg hem för att kolla lite.
När vi rullar upp för backen mot startområdet möter vi Aron som säger att hela eventet blivit uppskjutet pga regnet. Det är 10 minuter till start och det finns "pinnar" kvar om vi vill vara med!
hm är taggad och vill köra, själv känner jag mig ganska mör och inte så sugen. Vi frågar Aron vilken som är den "hårigaste" SS:an, han säger SS5 och vi rullar bort mot starten för en provkörning. Där möter vi Peo som precis skall dra en sista repa, perfekt då har vi en stigvisare! :-)
SS5 var riktigt flowig och skön, så vi bestämmer oss för att köra. När vi kommer upp har Aron redan börjat riders briefing. Vi hämtar ut var sin pinne och rullat bort till starten av SS5 igen.

SS5 gick ganska bra förutom att jag kom sideways på sprängstenen 20 meter före mål och fick springa sista biten in. hm hade mindre flyt och punkterade framhjulet innan sista branten. Efter att hm fixat punkan och vi fått vila, bestämde vi oss för att ta SS6, som var en grusbacke upp till startområdet.

SS6 Gick ut lite för hårt och fick syra i sista branten. Inser att jag inte vet var målet är. Frågar flera men får inget svar. När jag nästan är framme vid masterna säger någon att målet var precis där backen slutade. Ridå. Full fart tillbaka och hittar målet tillslut.

SS3 Stöter på Matte och Per som skall köra SS3. Vi hakar på. hm är ivrig och kör först. Själv väntar jag till sist, och får finfin guidning av Matte. :-)

SS2 Matte och Per låg lite före oss och skulle nu köra SS5, så tyvärr tappade vi våra guider. Vi bestämde oss för att köra en provrull först på SS2, vilket nog var klokt för det var lätt att köra fel. Ganska lång sträcka med en del trampa. Tror jag fick till en hyfsad tid.

SS1 Ganska lätt, men kul sträcka. Tyvärr fick jag ett rotsläpp på framhjulet precis innan mål och kraschade in i ett träd. Tog mig imål något omtöcknad men oskadd!

SS4 Min sämsta sträcka efter SS6. Började med ett bakhjulssläpp på mossbeklädd granithäll och en 270graders spinout. Iväg igen och svårt att få flyt på denna svårnavigerade SS. Ett par mindre felkörningar blev det. Sista biten gick lite bättre.

Efter nästan 6 timmar i sadeln var man kanske inte helskärpt på slutet, men kul var det i alla fall! Ser redan fram emot nästa SBR!

Senast ändrad:
Tack Grabbar!

Då var CV 2014 avklarad på 3,32! Väldigt nöjd då ribban satt jag på 3,40. Jag bytte nr. lapp ( för de som undrar) för att starta i en snabbare grupp. Och det gjorde faktisk lite skillnad. Nu i efterhand, med hänvisning till att det var väldigt ruggigt vid start ynka 6 grader, regn och som resultat att man blev komplett nedkyld när man rullade ner till starten lyckades jag balansera upp läget på Ghetto erfarenheter plus diverse andra längre rider.

En vurpa lyckades jag med också pga att en galen cyklist tvärstannade framför vid en ganska bred spång. Då var det inte mycket att fundera om : tvärbroms och glida ut i myren! Som "tack" för det fick jag en rejäl lårkaka och en tumme som blev lindrigt skadad som inte ville släppa från styret. Där rökte de 2 min för SUB 3,30 insåg jag efter Oxberg då det fanns massor av kraft kvar.

Banan var väldigt halt ( efter Rompas körning) så däckvalet kunde ha varit lite bättre. Tack och lov släppte jag ut lite mer luft ur däcken innan racet som gjorde cyklingen mer "njutbar".

Vidare, tack för det glada gänget som jag fick åka med! Bra stämning och tänk det var ingen bråk i bilen. Bra kämpat alla på alle race i Dalarna samt på hemmaplan!
Nu gäller att ladda för CV 2015!

Bra kört alla på CV.
Rompa! 3.08 är upptaget så du får snällt cykla om. KÄMPA.
Attila, kanon.
Chrille och Hazz starkt kört.
Oliver var stark som vanligt

Själv cyklade jag lite MTB i Rudan med Mona, snart i form (rund är också en form)

Glömde Enduro gänget - Låter fantastiskt kul när jag läser om de olika SS.

Nanjz

Summering av cykelvasan för min del.
Cambern är fortfarande trasig så jag fick låna en epic comp carbon av scs. Trevlig cykel men har aldrig kört på en epic .
En punka på bakhjulet halvägs. Total bonk så de var hörntänderna som fick jobba för att ta sig upp för oxsbergsbacken.
Skador och nytt jobb har resulterat till att jag inte har kunnat träna ordentligt.
Vädret var inte det bästa. Hade problem i början med att knäna frös och började ömma. Gick visserligen över någon mil.
Så 4.48 på pannben får man nog vara nöjd.
Så får se om man ska köra nästa år.

Med en dag kvar att jaga tider på GSC så ser top 10 ut som följer.... 1a Rompa, 2a Rickar, 3a Lingon. Om top 3 står sig under morgondagen vore det trevligt om Rompa, Mr.Olsson och Lingon svänger förbi för prisutdelning på tisdag. Platsen blir med stor sannolikhet Öran vid 20.00.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    64.6 KB · Besök: 25
Härliga berättelser både från cv, endurogänget och övriga med olika bravader av diverse slag.
Bra kämpat allihopa.
Kul att få läsa om era äventyr då man inte själv kan bidra med några än så länge, men min tid kommer......

Senast ändrad:
Vädret ser fint ut, är det någon som vill köra lite lugn teknisk cykling ikväll?

ordens skrev:
> Vädret ser fint ut, är det någon som vill köra
> lite lugn teknisk cykling ikväll?

Jag kan nog offra mig på det :) tid o plats så jag kan kolla så inte kärringen planerat ngt annat idag...?

ordens skrev:
> Onej varför du Rompa jag skrev ju LUGN ;), skall
> vi säga 18.00 på Åbyplan?

Haha!!! Jag ska kolla med tanten!

Jag är sugen, men osäker på om jag hinner. När rullar du mot Åbyplan, Per?
Hör av mig i tråden senare..

ordens skrev:
> Är det ingen annan som vill hänga på och dra
> ner tempot lite :)

Om jag ska med blir det promenadfart :)

Lingon skrev:
> Jag är sugen, men osäker på om jag hinner. När
> rullar du mot Åbyplan, Per?
> Hör av mig i tråden senare..

Men snälla Håkan, jag ville ha någon som drar ner tempot inte ökar det..... ;)

Jag rullar mot Åbyplan vid 17.45 så det är bara att haka på :)

Tack för turen Rompa det blev ju en riktigt fin runda med sköna stigar, och Banditen verkade ju hur grym som helst!

I morgon på tisdagsrajden kommer jag att köra i ett lite lugnare tempo för den som är sugen, det blir lite tekniska stigar men med "alla skall med tempo"

Jag är med imorgon och skall köra i gruppen "alla skall med efter CV återhämtningstempo" och förmodligen. blir det inte så mycket hoppande för min del.

Imorrn ska vi Bomba!!!!

Tack för turen Per, det var trevligt, och så lyckades jag skrämma dig så du åkte fel :)

Banditen kan efter de 2första milen beskrivas som oerhört trygg utför, klättring funkar okej, bra markkontakt i alla lägen.

Gjorde ett försök på HDS oxå, men pedalen släppte skon 3ggr tyvärr. Men jag knep ett annat KOM ändå så KOM-garantin som Matte utfärdade verkar hålla i sig... :)

Med denna cykeln är d bara o lägga i tyngre växel o trampa, den sväljer allt och vill bara ha mer stök!

Upptäckte oxå att det sitter en reverb på oxå, det var smutt att sänka sadeln på väg ned från berget vid Riddartorp :)

Oerhört nöjd än så länge :)

Senast ändrad:
pMr skrev:
> Härligt Rompa. Kul va? :-)

Japp, speciellt kul var d att d var ditt KOM jag tog oxå :)

Men d krävs lite tuning av dämparna märker jag. Ska fila lite på det imorrn tänkte jag.

pMr skrev:
> Härligt Rompa. Kul va? :-)

Japp, speciellt kul var d att d var ditt KOM jag tog oxå :)

Men d krävs lite tuning av dämparna märker jag. Ska fila lite på det imorrn tänkte jag.

Grym hoj!

Tillbaka
Topp