Tack killar!!
Den är verkligen skitfin, Matte var d som la fram förslaget om Transition Bandit 29", även Bang pratade om den. Först var tanken en Banshee Phantom, men d skulle ta för lång tid tyvärr, Banditen var billigare och lättare oxå tydligen så en sån fick d bli.
Rotade hemma i förrådet efter användbara delar, fick ihop bakväxel, bromsar, och pedaler, och växelreglage, XTR givetvis :)
Bestämde oss för en revelation gaffel tidigt, men dem var slut i Europa tydligen, så matte tjatade till sig en Pike istället som inte heller är helt fel ;)
En bash gick inne heller då shimano verkar ha rökt på när det inte finns slx med rätt bcd mått hemma. Så d fick bli em taco istället som matte rekommenderade.
Styre styrstam gick jag på mattes rekommendationer, vilket ser vettigt ut. Handtagen blev samma som jag har på min S-works, reverben blev ingen stealth då d inte behövs tycker jag.
Hjulen är american Classic wide lightning som är breda och ger bra form på däcken. En 40t monterades bak oxå ihop med 34t framdrev, det borde funka till bra fart för KOM-försök för mig.
Jag hämtar cykeln på söndag efter cykelvasan så jag har ett skäl att köra fort på vasan så jag kommer hem o kan hämta hojen.
Bang sa att jag måste skaffa skägg o grejer på en sån här hoj, men d vette faan.... ;)
På tisdag lär jag köra nya hojpan med er.