Giant återförsäljare med bra utbud?

wahla21

Aktiv medlem
Hello all!

Letar efter en återförsäljare som har ett bra utbud av Giant cyklar, letar efter en Revolt men skulle behöva testa en XL då jag är lång.
Enligt Giant's sida så finns det väldigt många återfösäljare runt Stockholms området men det är antingen elcykel eller något annat.

Som nämnts, gärna runt Stockholmsområdet men inget måste.

Alternativt, om någon har en Revolt i XL så får du gärna PM mig :-)

Har du ringt runt och frågat? Osäker på om någon ens fått nya revolt än. Den släpptes ju typ för några dagar sedan. Har du några cyklar att jämföra med så kan du ju kolla stack och reach.

Jo har ringt runt till några men ingen har något.
Det behöver inte vara nya revolten, kan vara gamla också
Du är en optimist hör jag ?? covid har ju ställt till det med butikssaldojag repeterar: har du något annat att jämföra med som du redan äger? Det är skillnad i geometrin på nya och gamla revolten också. Den finns att beställa nu iaf.
Giant gör ju jättefina cyklar men i landet falukorv är det inte så hett. Här ska det vara Scott och Specialized... ?

Jag har en Revolt i XL. Med ett par år på nacken. Kanske årsmodell 2017. Den finns inte tillgänglig just nu, men om det är fortsatt aktuellt runt jul är du välkommen att hojta till.

Yes har jämfört lite men ändå bra att kika och sitta på den.
Tydligen så är distributören i Sverige ganska dålig därav så få Giant här.
Håller med om att de gör riktigt bra cyklar, hade en TCR och den var grym.

Du är en optimist hör jag ?? covid har ju ställt till det med butikssaldojag repeterar: har du något annat att jämföra med som du redan äger? Det är skillnad i geometrin på nya och gamla revolten också. Den finns att beställa nu iaf.
Giant gör ju jättefina cyklar men i landet falukorv är det inte så hett. Här ska det vara Scott och Specialized... ?

Yes har jämfört lite men ändå bra att kika och sitta på den.
Tydligen så är distributören i Sverige ganska dålig därav så få Giant här.
Håller med om att de gör riktigt bra cyklar, hade en TCR och den var grym.
Hörde ett talas om någon distributör runt Sundsvall som för några år sedan hade showroom och i samband med det passade på att köra lite direktförsäljning, det uppskattades tydligen inte av återförsäljarna. Oklart dock om det var Giant.

Hörde ett talas om någon distributör runt Sundsvall som för några år sedan hade showroom och i samband med det passade på att köra lite direktförsäljning, det uppskattades tydligen inte av återförsäljarna. Oklart dock om det var Giant.
Det var det. Och det pågick ända tills dom nyligen bytte VD/Ägare.
Det var inget problem för Olle Olssons Gräv och Smide att skapa en kundprofil där och köpa hem vilken cykel den ville och låta (den som egentligen ville ha den) köpa den för rent nettopris.
Utan att ta vägen via en handlare osv.

Inget fel på Giant cyklar men grossisten är orsaken till att märket är mindre än Logan-cyklarna på Coop om man gör jämförelsen.

kolla cycle corner eller va dom nu heter numer i hammarby sjöstad ståt nån giant gravel-liknande i fönstret där iaf för nån vecka sen

Tillbaka
Topp