Giant reign 2

Hazaboss

Medlem
Giant reign 2
Vad tycker ni om denna hoj? Är den värd pengarna eller kan man få mycket mer för pengarna? Håller dem påfrestningarna? Eller måste man byta allt efter 1 år?

(2016) modellen

Giant reign 2
Ganska dåligt med info för att svara på frågorna. Inget är dåligt på den förutom att jag har noll koll på hjulen och däcken är i Schwalbes billiga gummi.
Om den håller beror ju lite på hur och hur mycket du kör... Vissa kör väl 50 mil på finstigar och vissa 1000 mil på delvis svarta dh-leder...

Giant reign 2
Giant var, innan postordermärkena fick genomslag, ansedd som ett av märkena med bäst spec för pengarna. Nu är det lite av samma skit som specialized, Trek, scott och andra butiksmärken. Dvs skillnaden är marginell i spec mellan dom och du får betala ett saftigt prispålägg för att cykeln rullar ut ur en butik

Däremot är Giants länkage riktigt grymt, förmodligen bästa jag själv rullat på. Har en trance som jag verkligen diggar, men specen står sig aldrig mot de monster du kan få via postordertyskarna. Var också försiktigt med Giant, vissa modeller har den osköna taperedmåttet 1.5-1.25 tum istället för vanliga 1.5-1 1/8 så det kan vara bra att känna till innan för det kan ställa till med besvär när du ska hitta reservdelar.

Här har du pinkbikes dedikerade reigntråd (5k+ inlägg) läs och bilda din egna uppfattning.

http://m.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=166760

Senast ändrad:
Giant reign 2
Har köpt nya Reign 1. Mycket trevlig jämfört med gamla Reignen.
Kanske lite mycket pengar om man jämför den Trancen, med samma kit. Reignen är grymt kompetent nedför utan att bli alltför dålig uppför. Men skall du mest köra stig hade jag nog valt Trance SX.
Reign 1.5 är bättre kittad och kostar inte så mycket på S-TEC.

Giant reign 2
Hazaboss sa:
Vad tycker ni om denna hoj? Är den värd pengarna eller kan man få mycket mer för pengarna? Håller dem påfrestningarna? Eller måste man byta allt efter 1 år?

(2016) modellen

Med tanke vad min gamla Reign fick smaka på så har jag stort förtroende för Giant, generalagenten verkar dessutom bra att ha att göra med vid eventuella garantiåtgärder.

Giant reign 2
42Hz sa:
Hazaboss sa:

(2016) modellen

Med tanke vad min gamla Reign fick smaka på så har jag stort förtroende för Giant, generalagenten verkar dessutom bra att ha att göra med vid eventuella garantiåtgärder.

Jag gillar också att man har kunnat få tag på reservdelar åtta år efter man har köpt ramen. Man kan också se på den nya Reignen att det har gjort små förbättringar som bör förlänga livslängden.

Giant reign 2
Om du cyklar mest XC så håller jag med Daniel att det är en Anthem eller en Trance det går att få en Trance ganska köttig med andra hjul, stam mm. Den funkar bra även om man cyklar en del grusväg även fast det är en stighoj.
Tranceadv.JPG

//T

Tillbaka
Topp